Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Łazienka zajmuje we współczesnym domu miejsce równie ważne jak inne pomieszczenia. Potwierdza to włączenie do programu  targów Internazionale Salone del Mobile w Mediolanie odrębnej ekspozycji łazienkowej.
Tematyka łazienkowa na szerszą skalę pojawiła się na targach mediolańskich po raz pierwszy w 2003 roku. 42 wystawców pokazało wtedy na powierzchni około 2 tys. m2 swoje propozycje wyposażenia łazienek. Ten nowy dział targów spotkał się z ogromnym zainteresowaniem – wystawców zaczęło przybywać, a powierzchnia ekspozycji rosła. Poczynając od tegorocznych targów (5-10 kwietnia br.) zyskał on postać odrębnego biennale, które będzie odbywać się w latach parzystych, razem z ekspozycją mebli kuchennych „Eurocucina”.
W pawilonie 14 swoje propozycje pryszniców, saun, ceramiki sanitarnej, grzejników, wykładzin ściennych i podłogowych, armatury, wanien i mebli łazienkowych pokazało 139 wystawców (8 spośród nich to firmy spoza Włoch). Na powierzchni niemal 10 tys. m2 można było zobaczyć m.in. ofertę takich firm jak Axor Hansgrohe, Zucchetti, Newform, Teuco, Hoesch, Dornbracht, Laufen, Boffi, Fantini, Ceramica Flaminia, VitrA, Antonio Lupi, Viva Ceramica, Agape.
Szeroka gama łazienkowych sprzętów i rozwiązań pokazanych w Mediolanie jest dowodem, że łazienka przeszła gruntowną metamorfozę stając się prawdziwym sanktuarium nie tylko higieny, ale także dobrego samopoczucia. Zdecydowanie królują wyrafinowane, oszczędne w formie projekty. Jednak ich minimalizm to nie tylko efekt geometrycznych wyliczeń, ale raczej skutek poszukiwania inspiracji w świecie natury. Prysznic naśladuje deszcz, baterie wodospady i górskie źródła, wanny mają asymetryczne kształty jezior i sadzawek. Uproszczone kształty mają też łazienkowe meble oraz grzejniki, choć w wypadku tych ostatnich wyraźna jest także tendencja do proponowania zaskakujących, rzeźbiarskich form.
Nie sposób także nie zauważyć w świecie łazienek wpływów „mieszkaniowych”. Można do nich zaliczyć wszechobecne motywy kwiatowe (np. wzory na płytkach, piaskowanie luster i elementów szklanych, mozaiki), eksponowanie naturalnego charakteru drewna i kamienia oraz nowe kolory: oranż i jaskrawą, wiosenną zieleń.
Targi w Mediolanie to nie tylko to, co dzieje się w centrum wystawienniczym Rho, ale również dziesiątki wystaw, prezentacji i pokazów odbywających się na terenie miasta. Również firmy z branży łazienkowej przygotowały tego rodzaju wydarzenia. Na przykład Teuco pokazało w budynku Triennale instalację zaprojektowaną przez znanego japońskiego rzeźbiarza Susumu Shingu, a IB Rubinetterie zaprosiło do Spazio Tortona na wystawę fotografii poświęconej żywiołowi wody. 
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA