Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Po raz czwarty producenci i dystrybutorzy sprzętu i wyposażenia dla obiektów rekreacyjnych, basenów, solariów, saun oraz parków wodnych spotkali się na targach \"Aquabud\" w Gdańsku. W tym roku targi odbywały się od 20 do 22 kwietnia, równolegle z \"Gdańską Wiosną Budowlaną\".
 
Zdania na temat efektywności tej specjalistycznej i jakże ważnej dla branży - bo jedynej w kraju - imprezy targowej są podzielone.

- Tegoroczna impreza targowa pozwoliła firmie Klafs pogłębić wiedzę na temat krajowego rynku saunowego oraz wymienić i pozyskać informację o klientach; rozpoznaliśmy życzenia i oczekiwania klientów. Myślę, że \"Aquabud\" daje możliwość prowadzenia badań pomocnych w pracy nad produktem, wizerunkiem marki i relacjami z dostawcami - powiedział Grzegorz Szymkowski, specjalista ds.marketingu i reklamy w firmie Klafs.

Inni wystawcy, z którymi rozmawialiśmy wyrażali też swoje niezadowolenie.

- Jesteśmy rozczarowani frekwencją tegorocznego \"Aquabudu\". Organizator targów nie dość, że nie rozreklamował dobrze swojej imprezy w mediach, to jeszcze nie zaprosił na nią włodarzy miast, gmin, a więc osób, na których takim firmom jak my bardzo zależy - mówi Jakub Wojakowski, specjalista ds. marketingu w firmie Mazur.

Wystawcy zwracali też uwagę na zmniejszanie się zajmowanej przez firmy powierzchni wystawienniczej i generalnie na spadek rangi imprezy głównie wśród wystawców i gości zagranicznych. Niektórzy wskazywali też inne niedociągnięcia organizacyjne, jak m.in. brak odpowiedniej reklamy targów w mediach i wśród potencjalnych klientów oraz zapraszanie na targi nieodpowiedniego klienta dla wystawców (np. młodzieży szkolnej).

Jak podaje organizator targów w bieżącej edycji wzięło udział 39 wystawców, czyli o 4 firmy mniej niż w roku ubiegłym (zdaniem samych wystawców w imprezie udział wzięło mniej firm niż podaje organizator).

Podsumowując tegoroczną edycję targów \"Aquabud\" Międzynarodowe Targi Gdańskie przyznają, że miały one swoje złe i dobre strony:

- Dobre było to, że udało się nam zainteresować targami pewną grupę hoteli, było też więcej gmin. Niesatysfakcjonująca była natomiast ilość osób prywatnych odwiedzających targi. Podczas następnej edycji będziemy zabiegali, żeby się to zmieniło na lepsze - powiedziała Danuta Zienkiewicz, komisarz targów \"Gdańska Wiosna Budowlana\" i \"Aquabud\".

W tym roku targową nagrodę \"Aquabudu\" - \"Błękitnego Delfina\" - otrzymała firma Mazur ze Świętochłowic za kaskadę \"Dino\". Ponadto komisja konkursowa przyznała dwa wyróżnienia: firmie Aluna z Poznania za teleskopowe zadaszenie basenu typ \"Eko\" oraz firmie Klafs z Miłosławia za saunę \"Sioux\".

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA