Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Biel stanowi nieodłączną część łazienkowej przestrzeni. Wydaje się, że ten kolor był w niej od zawsze i na zawsze w niej pozostanie. Dlaczego zatem tak często bronimy się przed łazienką w całości zanurzoną w bieli?

Taki bowiem wniosek wysnuć można śledząc łazienkowe propozycje producentów. Przede wszystkim producentów płytek ceramicznych, bo w przypadku ceramiki sanitarnej klasyczna biel wciąż jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Tegoroczne targi Cevisama i Cersaie potwierdziły tylko zarysowujący się już w zeszłym roku prymat koloru, dużych deseni i wciąż niesłabnącej popularności minimalizmu w wersji industrialnej. Może właśnie dlatego tak wyraźnie na tym tle odbijają się kolekcje, w których główną rolę odgrywa czysta, niczym nie skażona biel.
Skąd obawa przed tak odważnym stosowaniem bieli w łazience? Powodem może być sama historia, która przez lata przyzwyczaiła nas do białych łazienek tylko i wyłącznie z powodu braku innych możliwości proponowanej oferty. Stąd pewne uczucie „przesytu” bielą. Biel to także higiena, sterylność, które w przypadku łazienki kładą akcenty wyłącznie na jej funkcje higieniczne. W czasie, gdy łazienka staje się przestrzenią multifunkcjonalną coraz trudniej  akcentować przede wszystkim jej funkcję higieniczną. Dlatego wnętrza kąpielowe coraz bardziej upodabniają się do innych domowych przestrzeni, dlatego też stopniowo znika z nich także biel.
A szkoda, bo jak udowadniają białe kolekcje płytek, biel to piękno, elegancja, delikatność. Białe wnętrza maja w sobie eteryczność, o którą trudno w przypadku jakichkolwiek innych kolorystycznych zestawień. Biel wzmacniana deseniem, reliefem, zmianą natężenia odcienia – tak jak czynią to, np. Vives, Bisazza, Marazzi – nigdy nie staje się monotonna. Chętnie natomiast ukazuje głębię i ukryte możliwości. Przestaje być „zwyczajna” i sterylna. W ten sposób stwarza  nową jakość.
MARTA MATRACKA
ZDJĘCIA: ARCHIWUM FIRM

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA