Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Budma będąca największą polską branżową imprezą wystawienniczą ciągle jest wyznacznikiem kondycji budownictwa, tym dokładniejszym, że odbywa się co roku. Po kilku latach wyraźnych spadków liczba jej wystawców i zwiedzających oraz powierzchnia wystawiennicza zauważalnie wzrosły.

REKLAMA

Budma będąca największą polską branżową imprezą wystawienniczą ciągle jest wyznacznikiem kondycji budownictwa, tym dokładniejszym, że odbywa się co roku. Po kilku latach wyraźnych spadków liczba jej wystawców i zwiedzających oraz powierzchnia wystawiennicza zauważalnie wzrosły.

Po raz pierwszy od kilku lat zauważalnie wzrosła liczba wystawców, co ma swoją wagę po zapaści lat 2001-2004,

kiedy ich liczba spadła o ponad 30%. Szczególnie wzrosła liczba wystawców zagranicznych (o 13%), co można odczytywać jako postrzeganie polskiego sektora budowlanego za coraz bardziej perspektywiczny.

WYPOSAŻENIE ŁAZIENKI. Dostawcy wyposażenia łazienkowego tradycyjnie już stanowili na Budmie niewielki wycinek wszystkich wystawców. Oprócz nielicznych znaczących producentów płytek dominowały firmy stosunkowo \"młode\" na rynku lub dopiero poszukujące kontrahentów. Tak duże spotkanie branżowe w obliczu braku innych imprez wystawiennicznych tej rangi i skali jest sposobem na nawiązanie szerszych kontaktów handlowych. Znane firmy (marki) obecne na rynku od dłuższego czasu można było policzyć na palcach obu rąk. Jedną z nich była firma Antado, która zaprezentowała nową kolekcję mebli łazienkowych. Nowe modele wykonane są z anodowanych profili aluminiowych połączonych z matowym szkłem. Zestaw uzupełnia umywalka wykonana z materiału solid surface, co skutkuje jej prawie całkowitą odpornością na wilgoć. W sektorze mebli łazienkowych uwagę zwracała też oferta hiszpańskiej firmy Muebles de Ba–o Ordo–ez, która pokazała 4 serie szafek łazienkowych (biała, drewniana, nowoczesna i rustykalna), zróżnicowanych pod względem kolorystyki, kształtów, zastosowanych materiałów itp.

Stosunkowo niewielka liczba wystawców oferujących łazienkową armaturę czerpalną przełożyła się na relatywnie niewielką liczbę nowości, wśród których wyróżniały się wyroby marek Cristina (m.in. nowa seria baterii Quadri) i Silfra, oferowane przez wadowicką firmę Madix. Firma Mamoli zaprezentowała kilka serii armatury łazienkowej, wśród których uwagę zwracała kolekcja Pico wyróżniająca się różnokolorowymi, bardzo długimi uchwytami.

Jedną z większych prezentacji pośród nielicznych wystawców oferujących wyposażenie łazienkowe miała czeska firma Polysan, która obok wielu modeli wanien (w tym wersje z hydromasażem) i kabin prysznicowych zaprezentowała składającą się z czterech modeli serię paneli masażowych Flat wykonanych z polerowanego kamienia.

PŁYTKI. Poznańskie spotkanie zostało wykorzystane przez stosunkowo nielicznych czołowych polskich

(i nie tylko) producentów płytek ceramicznych do zaprezentowania całkiem nowych kolekcji, które ukazały się na rynku przed targami lub są przewidziane do wprowadzenia na rynek w najbliższej przyszłości. Ceramika Paradyż, Ceramika Końskie,

Cer-rol, czy Polcolorit przedstawiły po kilka-kilkanaście nowych kolekcji, z których znaczna część jest dostępna na rynku. Najbogatsza była oferta nowych kolekcji zaprezentowana przez Ceramikę Paradyż. Firma pokazała 24 nowe kolekcje oraz 5 kolekcji już znanych, wzbogaconych o nowe elementy (np. mozaikę prasowaną do płytek rektyfikowanych Kasandra/Santiago, Kasjopea/Orion). Jedna z nowych propozycji, uniwersalne mozaiki tonalizowane Estepona i Marbella, zostały uhonorowane kolejnym już w historii firmy Złotym Medalem MTP. Niestety tradycją tych targów po raz kolejny stał się brak wielu ważnych \"graczy\" z sektora płytek ceramicznych.

Tegoroczna edycja Budmy po raz kolejny potwierdziła malejące zaangażowanie firm płytkarskich z krajów basenu Morza Śródziemnego, wywołane rosnącą pozycją rodzimych wytwórców.

CHEMIA BUDOWLANA. Tradycyjnie już, szczególnie dużo nowości zaprezentowano w segmencie chemii budowlanej. Firma Kreisel przedstawiła m.in. wodoodporną i mrozoodporną zaprawę do spoinowania Fuga de Lux Impresja przeznaczoną do stosowania w łazienkach i kuchniach. Nowa fuga występuje w gamie 24 barw, które ułatwiają ich dopasowanie do koloru i wzorów płytek. Jedną z wielu nowości zaprezentowanych przez Mapei Polska była z kolei elastyczna, szybko wiążąca i szybko schnąca zaprawa do spoinowania Ultracolor Plus o właściwościach hydrofobowych (z efektem perlenia DropEffect), odporna na rozwój bakterii i grzybów oraz rozwój pleśni (technologia Bio-Block).

UDZIAŁ DALEKIEGO WSCHODU. Odrębne zjawisko stanowiła zauważalna obecność firm pochodzenia dalekowschodniego, głównie z ChRL i Tajwanu, których łącznie wystawiło się 46. Głównie były to firmy zajmujące się wytwarzaniem i handlem armaturą różnego typu, płytkami ceramicznymi oraz materiałami podłogowymi i ściennymi z kamienia, szkła i metalu. Swoją ofertę wystawiło też kilka polskich firm importujących wąsko ujęte wyposażenie łazienek (kabiny prysznicowe i masażowo-parowe, wanny różnego typu itp.) z Dalekiego Wschodu i firmujących je na polskim rynku własnymi markami.

Uwagę zwracała duża liczba odwiedzających pochodzących zza naszej wschodniej granicy. Na tej podstawie można wysnuć tezę, że pomimo funkcjonowania w Rosji czy na Ukrainie dużych i znanych imprez wystawienniczych, polskie spotkania targowe stanowią dla tamtejszych odbiorców skuteczny instrument pozyskiwania dostawców na wspomniane, bardzo perspektywiczne rynki.

Przyszłoroczna edycja targów Budma odbędzie się 24-27 stycznia 2006.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA