Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Tegoroczne targi Budma 2008 (22.01-25.01) to zdaniem organizatorów, jak i wystawców, impreza udana. W porównaniu do edycji zeszłorocznej wzrosła łączna liczba wystawiających się firm, większa była też powierzchnia wystawiennicza. Tegoroczna edycja targów zgromadziła łącznie 1598 wystawców z 29 krajów, do których dyspozycji oddano ponad 47 tys. m2 powierzchni (łącznie z targami Bumasz). Pomiędzy 22 a 25 stycznia targowe ekspozycje odwiedziło ponad 65 tysięcy zwiedzających. Dla porównania w roku ubiegłym wystawiało się 1200 firm, które łącznie zajęły 40 tys. m2 powierzchni wystawienniczej, a imprezę odwiedziło 50 tys. zwiedzających.

W tym roku targowe ekspozycje podzielone były na salony tematyczne poświęcone zagadnieniom takim jak: ściany i stropy, okna i drzwi, dachy, kamień w budownictwie, drewno w budownictwie, informatyka dla budownictwa, Centrum Budownictwa Sportowego i Investfield.
Dobre wrażenie i pozytywne opinie o tegorocznej Budmie nie do końca odzwierciedlają sytuację branży łazienkowej na tych największych w naszym kraju targach budowlanych. Podobnie jak w latach poprzednich impreza nie znalazła szerszego uznania w oczach większości działających na polskim rynku firm łazienkowych. Branżowych wystawców pojawiło się bardzo niewielu. Odwiedzić można było stoiska firm takich jak Antado, Wedi, Hybner, Bisk, Cerkolor czy Ceramika Paradyż, Instal-Projekt, przy czym kilku znaczących rynkowych graczy (np. Roca) swoją obecność znacznie ograniczyło. Nie zanosi się zresztą, aby w następnych latach sytuacja miała ulec zmianie. Po zeszłorocznych zapowiedziach powrotu branży łazienkowej na Budmę, rzeczywistość jednoznacznie zweryfikowała plany. Przedstawiciele branży deklarują gotowość poszukiwania satysfakcjonującej wszystkich formuły targowej, jednak konkretnych rozwiązań póki co brak.
Przy okazji relacji z tegorocznych targów Budma warto wspomnieć, iż jeden z targowych pawilonów przeznaczony został w całości na ekspozycje producentów z Chińskiej Republiki Ludowej. Uderzająca była w tym przypadku zarówno ilość chińskich producentów związanych z branżą łazienkową, jak i prezentowany przez nich asortyment, w wielu przypadkach aż nader dokładnie przypominający markowe produkty producentów od lat obecnych na polskim rynku.
Podczas uroczystej gali na targach Budma i Bumasz wręczono Złote Medale i nagrody Acanthus Aureus będące wyróżnieniem dla najlepszych produktów oraz najlepszych stoisk odzwierciedlających strategię marketingową firm. Dwa Złote Medale otrzymała firma Basf - za system ociepleniowy Basf Multitherm oraz systemy naprawy betonu Emaco NanoCrete.  Pośród laureatów nagród za najlepsze stoisko znalazł się m.in. wspomniany Basf, a także firmy Mapei, Klafs oraz Robert Bosch.
Już po raz czwarty wręczone zostały również nagrody Budowlana Marka Roku 2007, przyznawane przez Centrum Badań i Analiz Rynku ASM. Głównym zwycięzcą rankingu była Grupa Atlas, uznana przez 2050 respondentów: firmy wykonawcze - Budowlaną Marką Roku 2007. W kategorii \"płytki ceramiczne\" zdecydowanie zwyciężyło Opoczno S.A., wyprzedzając w kolejności firmy Ceramika Paradyż, Cersanit, Ceramika Tubądzin i Ceramika Nowa Gala. W rankingu łącznie udział wzięło 57 firm reprezentujących 19 kategorii asortymentowych.
Pośród istotnych wydarzeń tegorocznej Budmy wypada wymienić również rozdanie nagród Perły Ceramiki UE 2007. Niekwestionowanym zwycięzcą konkursu okazała się Ceramika Paradyż, która już po raz drugi z rzędu zdobyła tytuł Wielka Perła Ceramiki UE 2007, a jej produkty nominowane były łącznie w ośmiu kategoriach.

ZDANIEM WYSTAWCY
Stanisław Mysza, dyrektor generalny firmy Hybner

- Tegoroczną edycję targów Budma z punktu widzenia naszej firmy wypada ocenić pozytywnie, aczkolwiek bez nadmiernego entuzjazmu. W zasadzie poza małą wystawą firmy Roca, byliśmy w tym roku jedynym wystawiającym się producentem ceramiki sanitarnej. Naszym głównym celem było pokazanie nowej serii umywalek z nowatorskim kolorowym szkliwem. Zaprezentowaliśmy trzy wersje kolorystyczne umywalek o powłoce zbliżonej do naturalnego granitu i marmuru. Jako pierwsi z polskich producentów oferujemy ceramikę łazienkową w prezentowanej kolorystyce i strukturze szkliwa. Zależało nam na prezentacji tych nowości szczególnie naszym dotychczasowym dystrybutorom i architektom, i to założenie udało nam się zrealizować.
Jeśli chodzi natomiast o nawiązywanie nowych kontaktów handlowych, tegoroczną Budmę można ocenić po prostu średnio. Targi są o tyle specyficzne, że na miejscu zawsze znajdzie się wielu potencjalnie zainteresowanych nabywców, jednak później nie koniecznie musi przełożyć się to na realne kontakty handlowe. Spodziewamy się jednak, że bieżący rok przyniesie jeszcze trochę zamówień od nowych klientów pozyskanych w związku z naszą obecnością w Poznaniu.
Generalnie trzeba uznać, że oddzielenie swego czasu targów łazienkowych od Budmy nie było trafną decyzją. W tej chwili brakuje imprezy typowo branżowej i obecnie nie wiadomo jaką miałaby ona przybrać formułę - czy organizować oddzielne targi, czy też wracać na Budmę. Z pewnością w najbliższych latach najwięksi rynkowi gracze będą się w Poznaniu wystawiać, jednak trudno liczyć na jakieś istotne ożywienie. Z punktu widzenia branży łazienkowej nie są to po prostu targi szczególnie owocne pod względem handlowym i obecnie nie wytrzymują konkurencji z imprezami zagranicznymi, takimi jak chociażby frankfurckie ISH.

Wystawcy z branży Łazienkowej na targach Budma 2008:
Antado, Bisk, Ceramika Iza, Ceramika Paradyż, Cer-Gres, Cerkolor, Delabie, Hybner, Instal-Projekt, Klafs, Masma, Oristo, Roca, Zenhder Polska, Agencja Handlowa JAK

Budma 2008 w liczbach
wystawcy: 1598 (1200 w 2007)
powierzchnia: 47 tys. m2 (40 tys. m2 w 2007)
odwiedzający: 65 tys. (50 tys. w 2007)

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA