Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Tegoroczne targi Budma potwierdziły, że sektor budowlany przeżywa zdecydowany wzrost. Po kilku latach stagnacji w tym roku poznańskie hale targowe przeżyły najazd zarówno wystawców, jak i zwiedzających. Jednak po raz kolejny okazało się, że nie są to targi popularne wśród branży łazienkowej.
Już na pierwszy rzut oka było widać, że targi cieszą się większą popularnością, niż w latach ubiegłych. Zdecydowanie większa liczba wystawców, powierzchni targowej jak i zwiedzających. Można było się tego spodziewać, gdyż ubiegły rok przyniósł dla sektora budowlanego dość duży rozwój. Na powierzchni ponad 40 tys. m2 wystawiało się 968  (w ubiegłym roku 800) firm polskich i aż 327 zagranicznych (w ubiegłym roku 264). Przez 4 dni (23-24 stycznia) targi odwiedziło ponad 50 tysięcy zwiedzających. Wystawcy zaprezentowali prawie 1,3 tys. nowości, z których 100 zgłosili do nagrody Złoty Medal MTP. Jednak obecność producentów łazienkowych była praktycznie śladowa. Najlepiej potwierdzało to stoisko jednego z największych europejskich producentów ceramiki firmy Roca, które było bardzo skromne i nie prezentowano na nim  żadnych produktów. Lepiej było wśród producentów płytek. Kilku z nich wystawiło swoją ofertę i to nawet w sposób dość okazały, tak jak Grupa Kapitałowa Polcolorit prezentująca szeroki asortyment zarówno Polcoloritu jak i firmy Ceramica Marconi. Z największych graczy pojawiła się Ceramika Paradyż, która brała udział w imprezie Bud Show, w ramach której materiałami tej firmy wykańczano część wnętrz jednego z dwunastu domów budowanych „na żywo”. Ceramika Paradyż odniosła także niewątpliwy sukces zdobywając najwięcej nominacji i nagród w konkursie Perła Ceramiki UE 2006, za co nagrodzono ją Wielką Perłą UE 2006. Targi nie przyciągnęły zbyt wielu producentów płytek z Europy Zachodniej, dlatego nie można było liczyć na poznanie światowych trendów płytkarskich (wyjątkiem była  Absolut Keramika). Swoje miejsce mieli za to producenci wanien z hydromasażem, a w szczególności ich bardziej rozbudowanych wersji – minibasenów spa. W pawilonie Centrum Budownictwa Sportowego swoją ofertę prezentowało ponad sto firm, a wśród nich kilkudziesięciu producentów systemów hydromasażu m.in. Pool-Spa, Hydropool, Sundance Spas Minibaseny i AstralPool. Ta ostatnia firma zaprezentowała na targach najnowszy model minibasenu ze swojej oferty: „Hydropool H-675 Limited”. Produkt ten wyposażony w 44 dysze hydroterapeutyczne charakteryzuje się bogatym wyposażeniem i ciekawą estetyką. W dziale sportowym wystawiali się także producenci chemii budowlanej przeznaczonej do stref mokrych. Sopro Polska za swoje stoisko w tym dziale otrzymało nagrodę Acantus Aureus, przyznawaną najefektowniejszym prezentacjom przez organizatorów Budmy.
Podczas targów Centrum Badań i Analiz Rynku ASM przyznało prestiżowy tytuł Budowlana Marka Roku 2006. Uhonorowano nim firmę Atlas, której produkty najchętniej wybierali ankietowani przez ASM. W kategorii płytek ceramicznych nagrodę otrzymała firma Opoczno. Z branżowych firm wyróżniono jeszcze Ceramikę Paradyż, a także firmy Wavin i Cersanit.
Targi Budma były najbardziej udane od kilku lat, o czym świadczy wzrost ilości wystawców o 18% w stosunku do roku poprzedniego.

Ireneusz Wolf, dyrektor handlu i marketingu Grupy Kapitałowej Polcolorit
Ta edycja targów różni się znacznie od tych, które odbywały się kilka lat temu. Wtedy traktowaliśmy ją handlowo – sprzedawaliśmy, zawieraliśmy kontakty. Teraz podchodzimy do niej bardziej wizerunkowo. Korzystając z dużego przepływu zwiedzających staramy się wypromować jak najbardziej swoją markę, szczególnie, że wśród gości targowych są bardzo ważne dla nas grupy – architektów oraz konsumentów. Dlatego takie targi są bardzo potrzebne. Dużym minusem jest jednak formuła, traktująca płytki ceramiczne jedynie jako materiał wnętrzarski, nie powiązany z innymi materiałami wykończeniowymi i budowlanymi. Konieczna jest prezentacja łącząca producentów płytek ceramicznych z innymi wytwórcami związanymi z podłogami, wyposażeniem łazienek, chemii budowlanej czy narzędzi. Chcielibyśmy, aby decyzja o wydatkowaniu środków na kolejne targi była podparta ich przemyślaną celowością.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA