Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

O przyczynach i konsekwencjach obniżania cen mówi Sławomir Gołębiewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Kludi Armaturen

REKLAMA
Jednym z głównych powodów spadku cen wyrobów łazienkowych jest sytuacja panująca obecnie na polskim rynku. Informacje docierające do nas od naszych partnerów handlowych mówią nawet o 20-30% spadku obrotu w całej branży sanitarnej w porównaniu z 2004 r. (dla poszczególnych grup asortymentowych wielkości te mogą się nieco różnić). Szereg producentów uważa, że obniżenie cen przy porównywalnej jakości wyrobów zapewni im skuteczne narzędzie do zdobycia przewagi nad  konkurencją. Jednak w sytuacji, gdy większość z nich zdecyduje się obniżyć ceny na swoje wyroby, taki schemat myślowy traci sens. Końcowym efektem jest zmuszenie wszystkich głównych graczy rynkowych do obniżenia cen swoich produktów.
Sądzę, że obniżanie cen stanowi proces, którego nie powstrzymają porozumienia  pomiędzy producentami czy odbiorcami. Obecność na rynku tak wielu graczy niesie ze sobą wysokie prawdopodobieństwo, iż znajdzie się ktoś, kto zdecyduje się z tych ustaleń wyłamać, konsekwencją czego będzie uruchomienie kolejnej lawiny obniżek cenowych. Cena jest jednym z elementów oferty handlowej i jako narzędzie służące zdobyciu przewagi  nie poddaje się sztywnym regulacjom.
Granicę obniżania cen wyznaczają koszty. Należy jednak pamiętać, iż  minimalizacja kosztów możliwa jest tylko do pewnego poziomu, po przekroczeniu którego obniżka ceny powoduje pogorszenie jakości i innowacyjności produkcji. Redukcja cen ogranicza także możliwości inwestowania w nowe produkty, co w dalszej perspektywie wpływa również negatywnie na postrzeganie i pozycję marki na rynku. W obecnej sytuacji rynkowej jednym z godnych rozważenia wariantów jest tworzenie przez producentów nowych, tańszych marek.
Politykę cenową Kludi można określić jako bardzo stabilną, także w ważnym dla nas segmencie ekonomicznym. Segment ekonomiczny w programie Kludi obejmuje dwie serie baterii – „Logo-Mix” i „Tercio” (baterie umywalkowe od 192 zł). Tutaj walka cenowa jest największa, szczególnie w przypadku obsługi rynku inwestycyjnego. Przyglądamy się zjawiskom, które mają dziś miejsce na rynku i zastanawiamy się nad odpowiedzią na obecną sytuację.
A już dziś odpowiedzią na walkę cenową w najniższym segmencie armatur jest wzmacnianie średniego segmentu naszej oferty (Kludi „Kidó”) oraz dalsze budowanie segmentu armatur luksusowych (łazienka Swarovski).
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA