Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Jak co roku w grudniu, już po raz siódmy dziennik „Rzeczpospolita” opublikował dodatek specjalny „Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2010”. We współpracy m.in. z agencją badawczą Millward Brown SMG/KRC przygotowane zostały zestawienia prezentujące wartość brandów stworzonych z myślą o polskich konsumentach. W tym prestiżowym gronie - po raz kolejny - znalazła się marka Paradyż.
Badanie wartości marek dziennika „Rzeczpospolita” jest jedynym tego typu profesjonalnym zestawieniem na polskim rynku. Analizując wyniki najnowszego rankingu należy pamiętać, że powstał on na podstawie danych za 2009 r. dotyczących przychodów ze sprzedaży i odnosi się do marek konsumenckich. Analizie poddanych zostało 428 polskich brandów, których łączna wartość przekroczyła w tym roku kwotę 60 miliardów złotych, a w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła o 22%.
W tym roku wartość marki Paradyż wzrosła o 3% i wyniosła 144.5 mln złotych, co pozwoliło uzyskać 91. pozycję w ogólnopolskim rankingu wszystkich najcenniejszych rodzimych brandów. W towarzystwie największych polskich producentów płytek ceramicznych - poza dobrym wynikiem marki Paradyż – tylko jedna marka nie straciła na swojej wartości. Marka Opoczno, o której mowa, utraciła swoją pozycję w rankingu przesuwając się w dół z miejsca 107 na 120. W przypadku pozostałych marek wyniki kształtowały się odpowiednio: Cersanit spadek z pozycji 47 na pozycję 58 oraz 25% spadek wartości marki, Nowa Gala - spadek z pozycji 236 na 261 oraz 13% spadek wartości marki. Firma Tubądzin została sklasyfikowana po raz pierwszy w rankingu plasując się na miejscu 163 z marką szacowaną na 66.8 mln złotych.
- Wyniki najnowszego rankingu dziennika „Rzeczpospolita” są dla nas bardzo ważne. Od zeszłego roku branża ceramiczna boryka się z wieloma problemami. Odczuwamy skutki światowego kryzysu ekonomicznego - zwłaszcza w relacjach handlowych ze Wschodem. Oczekiwana poprawa koniunktury w polskiej gospodarce nie była na tyle duża, by znacząco wpłynąć na wyniki całej branży. Na tle osiągnięć naszej konkurencji wypadliśmy bardzo dobrze. Cieszy fakt, że w gronie wielu znanych i liczących się polskich marek nadal rośniemy. Nie jest to duży skok, ale istotny - komentuje Piotr Tokarski, Prezes Zarządu Spółek Grupy Paradyż. - Oczywiście, jest wiele aspektów, które możemy ulepszyć, jak chociażby poziom świadomości marki, czy jej siła - na tym będziemy się koncentrować w kolejnych miesiącach. Najważniejsze, że mamy pozytywny bagaż i konkretny plan do realizacji na 2011 rok.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA