Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Tegorocznym, 27. targom Cevisama towarzyszył nieco mniejszy rozmach niż w zeszłym roku, na co wydaje się niewątpliwy wpływ miał światowy kryzys ekonomiczny. W związku z tym na Cevisamie pojawiło się mniej wystawców, co sprawiło, że zwyczajowo z trzech poziomów wystawczych tylko dwa były zapełnione.
Podczas targów tradycyjnie już odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez ASCER (Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów Płytek Ceramicznych). Konferencję poprowadził  prezes stowarzyszenia, właściciel Diago Ceramicas, Fernando Diago. Podsumował zeszłoroczną sprzedaż płytki hiszpańskiej, którą eksportowano w 2008 r. do 179 krajów. Zyski ze sprzedaży wyniosły w sumie 2,076.7 milionów euro (biorąc pod uwagę okres od stycznia do listopada 2008 r.).
Jak co roku części targowej towarzyszyło przedsięwzięcie INDI. W jego ramach, na drugim poziomie hal targowych odbyła się wystawa Trans-Hitos – tym razem pod hasłem: „Networks”. Ponownie przygotowana została przez międzynarodowy zespół  Alicer złożony z architektów, designerów i dekoratorów wnętrz. W pierwszej części hallu zaprezentowali się zwycięzcy konkursu Architecture and Interior Design organizowanego przez ASCER. Natomiast w centralnej części zorganizowano “miejsce spotkań” - interakcji odwiedzających z pomysłami designerów, których zadaniem było korespondowanie z ceramiką. INDI to jednak przede wszystkim sekcja konkursowa: Ceramic Tile Design Competition, Bathroom Design Competition, Alfa de Oro Awards. Rywalizacji o nagrody towarzyszyło również spotkanie Tile Fixers\' Meeting, na którym można było dowiedzieć się jak powstaje płytka i jak przebiega jej obróbka. Następnie Forum Architektury i Designu połączyło praktykę i teorię – w czasie jego trwania profesjonaliści i studenci architektury mogli wymienić się własnymi doświadczeniami z zakresu tematyki płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek. Ostatnia integralna część INDI to „Bluespace”, która dotyczyła takich obszarów jak: nowe trendy w innowacjach branży łazienkowej (marketing, produkt, proces); promowanie włączania designu do firm skupionych wokół Aseban (Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów Towarów Sanitarnych).
Podsumowując – na Targach Cevisama 2009 pojawili się wystawcy ze 145 krajów, przy czym aż w 64% byli to wystawcy z Hiszpanii. Polskę reprezentowały dwie firmy: Graff i Deftrans.
W sumie 27 edycję hiszpańskich Targów Cevisama zaszczyciło 102 000 odwiedzających.
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA