Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

W dniach 8-10 września tereny wystawowe Centrum Targowo-Kongresowym  MT Polska w Warszawie gościły uczestników targów China Expo Poland 2011. To obecnie największa w Polsce impreza targowa, która w całości dedykowana jest dziedzinie współpracy gospodarczej z Chinami. Jednym, z najważniejszych celów spotkania była promocja firm ze wszystkich prowincji Chińskiej Republiki Ludowej oraz inwestycji chińskich przedsiębiorców w Polsce i w całej Europie. W trakcie targów swą ofertę zaprezentowały firmy z 6 sektorów  produktów codziennego użytku, takich jak meble, sprzęt AGD, materiały budowlane materiały, piśmiennicze/upominki, tekstylia oraz systemy sanitarne. Dużą część wystawców ostatniego sektora stanowili producenci wyposażenia łazienkowego, którzy zaprezentowali wiele kolekcji ceramiki sanitarnej, armatury, wanien, mebli łazienkowych i systemów hydromasażu.
Trzem dniom targów towarzyszyły również konferencje na temat sposobów prowadzenia biznesu z Chińczykami, w tym importu z Chin i poszukiwania partnerów handlowych na azjatyckim rynku oraz eksportu do Państwa Środka. Eksperci omówili też regulacje prawne dotyczące inwestycji zagranicznych w Chinach. Gościom z Chin zaprezentowano z kolei oferty polskich stref ekonomicznych oraz zasady inwestowania w naszym kraju.
Rynkiem chińskim interesuje się wiele polskich firm, bo oferuje on możliwości intensywnego rozwoju biznesu. Postanowiliśmy zatem zorganizować wydarzenie, które będzie ułatwiało nawiązywanie kontaktów biznesowych między przedsiębiorcami z Chin i Polski. Targi China Expo Poland to swojego rodzaju platforma, która będzie pomagała szukać partnerów handlowych, producentów, dystrybutorów oraz inwestorów, a także dawała wskazówki i wiedzę, jak efektywnie i bez problemów prowadzić wspólne interesy. Na naszych targach przedstawiciele małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw mieli doskonałą okazję, aby poznać chińskie firmy oraz wysondować możliwości i zakres dalszej współpracy. Warto, aby polskie firmy były bardziej widoczne w Chinach i czerpały z potencjału tamtejszej gospodarki – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska.
Honorowy patronat nad imprezą objęli m.in. Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, minister gospodarki, wicepremier Waldemar Pawlak oraz Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury. 

Sukces pierwszej edycji
Piotr Canowiecki, business development director, ChinskiRaport.pl
-
Według naszej opinii targi China Expo Poland odniosły sukces. Przez trzy targowe dni odwiedziło je ponad 5 tysięcy zwiedzających – to dużo jak na imprezę wystawienniczą o takim charakterze organizowaną pierwszy raz. Z tego samego względu nie może dziwić fakt, że była to impreza wielobranżowa, choć zdajemy sobie sprawę, że taka formuła nie była do końca atrakcyjna dla branżowców. Mamy nadzieję, że przy okazji kolejnych edycji prezentacje ulegną widocznej specjalizacji. Po raz kolejny okazało  się, że wciąż wielu polskich biznesmenów, w tym przedstawicieli małych i średnich firm, jest zainteresowanych nawiązaniem kontaktów handlowych z Chińską Republiką Ludową. Oczywiście zdecydowana większość jest zainteresowana importem. Każdorazowo staramy się im uświadamiać, że nawiązanie takiej współpracy to nie jedno odosobnione działanie, ale rozłożony w czasie proces. Handel z Państwem Środka to szansa na zysk, jednak pod warunkiem dużej ostrożności w biznesie.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA