Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Polscy dziennikarze zaproszeni przez nowego prezesa zarządu Hoesch Design – Wiesława Podrazę, gościli w siedzibie firmy w Kreuzau. Spotkanie było okazją do zwiedzenia fabryki i zapoznania się z procesem produkcyjnym wyrobów akrylowych niemieckiego producenta, a przede wszystkim do zapoznania się z kulisami przejęcia firmy Hoesch przez polskiego inwestora oraz planami na przyszłość.
Formalne przejęcie spółki przez właścicieli firmy Sanplast, braci Wiesława i Karola Podrazów nastąpiło 1 lipca br. Zakup aktywów spółki w Niemczech, a także niezbędne inwestycje kapitałowe wyniosły ok. 20 mln euro. Zmiana właścicieli pociągnęła za sobą zmianę nazwy firmy z Hoesch GmbH & Co. KG na Hoesch Design GmbH, a także zmiany w zarządzie. Od lipca w skład zarządu weszli: Wiesław Podraza – prezes Hoesch Design (i wiceprezes Sanplast), Marek Jasiński – prezes zarządu (wcześniej zatrudniony w firmie Sanplast) oraz związany z firmą Hoesch od 20 lat Heinz-Jurgen Marx – dyrektor handlowy.
Podczas konferencji prasowej podano, że przyczyną utraty płynności finansowej oraz zgłoszenia spółki Hoesch do upadłości (od kwietnia br. firmą zarządzał syndyk masy upadłościowej) były nietrafne inwestycje, zła struktura zarządzania oraz rosnące zobowiązania kredytowe. O planach nowego zarządu mówił Wiesław Podraza (patrz obok). Na koniec tego roku nowi właściciele firmy Hoesch chcą osiągnąć zysk netto rzędu 1-1,5% (wartość obrotu planowanego na drugą połowę 2005 r. wynieść ma ok. 30 mln euro). W 2006 r. rentowność netto wynieść ma natomiast 4,5-5% przy obrocie rzędu 67-70 mln euro.
Inwestycja braci Podraza ma być szansą na dalszy rozwój zarówno firmy Hoesch jak też Sanplast. Mimo iż zachowana zostanie odrębność obu marek i sieci dystrybucji, właściciele liczą na efekt synergii w dziedzinach planowania ofert, dystrybucji, zaplecza serwisowego i marketingu. Sanplast mógłby przejąć część zadań wykonywanych dotychczas dla firmy Hoesch przez zagranicznych kooperantów, co pozwoli obniżyć koszty.
– Dzięki stworzeniu wspólnej, rozbudowanej oferty, będziemy zaopatrywać rynek w produkty wszystkich możliwych segmentów – od wyrobów klasy ekonomicznej, poprzez klasę średnią aż po ekskluzywne produkty z segmentu premium – mówi Wiesław Podraza.  

OPINIA
Wiesław Podraza, prezes Hoesch Design
– W najbliższym czasie najważniejszą kwestią będzie restrukturyzacja kosztów i sprzedaży oraz optymalizacja produktywności firmy Hoesch. Zamierzamy zwiększyć sprzedaż, wprowadzić system efektywnego, motywacyjnego wynagradzania pracowników, a dzięki temu również podnieść wydajność i jakość pracy. Zamierzamy również silniej zaznaczyć obecność marki Hoesch na polskim rynku. Chcemy, aby Hoesch był czołową marką premium w Polsce. Planujemy wprowadzenie nowego asortymentu i poszerzenie sieci dystrybucji w Polsce. Dążąc do ostatecznego celu, jakim jest zwiększenie sprzedaży produktów marki Hoesch w Polsce zamierzamy podjąć działania marketingowe, zacieśnić współpracę z architektami. Pracujemy również nad odnowieniem i uporządkowaniem oferty, rozpoczęliśmy już rozmowy z projektantami. Pierwsze nowe produkty zamierzamy zaprezentować już w marcu przyszłego roku na targach w Essen, jednak głównym celem są targi ISH w 2007 roku.

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA