Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Mimo nie najlepszej sytuacji w branży wyposażenia łazienek w Polsce, kończący się rok okazał się bogaty w meblowe premiery. Z pewnością przyczyniły się do tego targi ISH, na których zaprezentowało się w tym roku aż pięciu polskich producentów mebli łazienkowych. 

Producenci mebli łazienkowych przyznają, że motorem dopingującym ich do wprowadzania nowych serii są imprezy targowe. W tym roku premiery przygotowywano szczególnie z myślą o frankfurckim ISH, obecnie polscy producenci mebli szykują się już do przyszłorocznych targów Aqua-San w Poznaniu. Rozwijanie oferty w kierunku nowości może być również sposobem na pokonanie konkurencji w obliczu coraz silniejszej rywalizacji rynkowej.

Z KRAJU I ZE ŚWIATA. W ciągu ostatniego roku na naszym rynku pojawiły się zarówno nowe propozycje rodzimych firm, jak również kolekcje sygnowane markami zachodnich koncernów (np. Roca, Keramag). Meblowe nowości przybierały zarówno formę kompletnych serii, jak również (szczególnie w przypadku mniejszych producentów) pojedynczych szafek podumywalkowych bądź wiszących (także z lustrem).
W przypadku kompletnych łazienkowych zestawów, które na naszym rynku miały swą premierę w 2005 roku, uwagę zwraca stopniowe odchodzenie producentów od mebli białych. I chpć nie zniknęła całkiem z frontów łazienkowych szafek, producenci coraz częściej dają klientom możliwość wyboru rodzaju (kolorystyki) wykończenia przygotowując kilka opcji (np. meble białe, brzoza i wenge). Kolor bywa też wprowadzany na zasadzie barwnych elementów na frontach szafek (np. seria „Pablo” Elita), łączenia białych frontów z kolorowymi korpusami (np. „Swing” Devo) lub odwrotnie (meble „Flow” Keramag).
W mijającym roku firma Antado zaproponowała sześć nowych kolekcji. Widać, że producent postawił na prostotę i elegancję. Wśród nowości znaleźć można meble białe („F-1”, „F-2” i „F-4”), meble z frontami w kolorze drewna brzozy („FD-1”, „FD-2” i „FD-4”), a także
z wykończeniem w kolorze wenge („FDM-4”, „EDM-4”). Różnorodność oferowanych wykończeń pozwala klientom wybrać opcję najlepiej dopasowaną do stylistyki ich łazienki oraz możliwości finansowych.
Latem tego roku pojawiły się również na naszym rynku dwie kolekcje mebli marki Cersanit: „Como” i „Venezia”. Do tej pory oferta firmy Cersanit w zakresie szafek łazienkowych dotyczyła przede wszystkim mebli białych, które w świadomości większości klientów najbardziej pasują do tradycyjnej wizji łazienki. Zarządzający spółką uznali jednak, że zarówno najnowsze serie ceramiki jak i płytek marki
Cersanit zobowiązują ich do tworzenia nowych, udoskonalonych propozycji. Stąd wzbogacenie oferty o szafki w kolorze i fakturze drewna. Seria podwieszanych szafek „Como” powleczona została okleiną (technologia foliowania) w naturalnych kolorach beżu oraz delikatnego i ciemnego brązu. Uwagę zwracają też utrzymane w nowoczesnej stylistyce meble „Venezia”.
Nowe serie mebli łazienkowych zaproponowała też firma Sanitec Koło. Przyjęta przez koncern strategia zakłada, że nowe kolekcje mebli towarzyszą ceramice łazienkowej. W ten sposób firma zaprezentowała polskim klientom pod marką Koło koncepcję łazienki „Quattro” i „Varius”, a pod marką Keramag łazienkę „Flow”. W każdej z nich ceramika i meble uzupełniają się i współgrają ze sobą. Proste szafki „Quattro” o ciepłej barwie bielonego dębu stanowią przeciwwagę dla mocnej, stabilnej linii ceramiki, łagodząc wrażenie całości. Z kolei meble i ceramikę „Varius” charakteryzuje przede wszystkim różnorodność dostępnych wariantów. Wyraża się ona poprzez kolorystykę (klienci mogą wybierać pomiędzy szafkami w kolorze wenge, zebrano i biały połysk), zróżnicowane rozmiary szafek oraz możliwość zamontowania drzwiczek otwieranych z prawej bądź lewej strony. Zaprojektowaną przez Hadi Teherani łazienkę „Flow” mogli zobaczyć odwiedzający targi ISH. W tym przypadku ceramikę i meble spaja motyw fali.
Przypatrując się tegorocznym nowościom nie sposób też pominąć serii „Swing” marki Devo. Mimo iż nie można jej było zobaczyć na targach ISH, producent już we Frankfurcie zapowiadał wprowadzenie na rynek nowej kolekcji. Chociaż meble „Swing” spotkały się z ciepłym przyjęciem, strategia firmy na 2006 rok nie przewiduje wprowadzania kolejnych nowych serii.
Rodzimi producenci mebli łazienkowych coraz silniej odczuwają nasycenie rynku. W tej sytuacji wprowadzanie nowości staje się coraz trudniejsze. Tańszym seriom towarzyszą często cenowe promocje, sprawdzianem może być dla nich także popularność w sieciach marketów. Zestawy mebli z wyższej półki powinny przyciągać uwagę klientów nietuzinkowym designem. Tegoroczne premiery pokazują, że w tej dziedzinie rodzimi producenci mają coraz więcej do powiedzenia.
KATARZYNA ZACHAREWICZ

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA