Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Do tej pory firma Coram Poland kojarzona była przede wszystkim z produkcją dywaników łazienkowych i dystrybucją produktów marek z Grupy Coram do marketów budowlanych. Dziś firma zmienia akcenty swej działalności – rozbudowuje ofertę produktową i listę partnerów handlowych.
Firma Coram Poland to jedna ze spółek-sióstr międzynarodowego holdingu Coram (z siedzibą  w Holandii) specjalizującego się w produkcji  artykułów wyposażenia łazienek.
Na polskim rynku działa już od 11 lat. Dotychczas, podstawą działania Coram Poland była dystrybucja produktów firm zrzeszonych w  Grupie, takich jak: Sealskin, Tiger, Geesa, ale  i również produkcja dywaników łazienkowych  na potrzeby całej grupy Coram.
Do znaczących momentów w życiu Coram Poland, trzeba zaliczyć uruchomienie w 2002 r. nowej hali produkcyjnej w Natolinie k. Łodzi. Dzięki temu zwiększono produkcję dywaników  i  rozwiązano problemy logistyczne.
Produkty dystrybuowane przez Coram Poland, przez lata działalności firmy trafiały przede wszystkim do marketów budowlanych. Jednakże od  roku 2003 zespół Coram Poland, intensywnie pracuje nad zróżnicowaniem kanałów dystrybucji.

ZMIANA AKCENTÓW. – W pierwszych latach funkcjonowania naszej firmy, produkcja  stanowiła  gros naszych obrotów – mówi Joanna Karaś, dyrektor generalny Coram Poland. – Dziś sytuacja się zmieniła. Nacisk na produkcję wciąż jest oczywiście duży, ale wraz z rozszerzaniem naszej oferty o nowe grupy produktów, jej udział  w  ogólnych obrotach firmy znacząco spada. Od 2003 r. intensywnie pracowaliśmy nad koncepcją, która pozwoliłaby na zbudowanie tej drugiej – poza marketami – formy dystrybucji.
Kolejnym ważnym krokiem w funkcjonowaniu firmy Coram Poland było zatem otwarcie w 2005 r. showroomu mieszącego się w Warszawie przy ulicy Bełdan 4. Otwarcie salonu zbiegło się w czasie z polską  premierą nowej  koncepcji wyposażenia łazienki, jaką proponuje  Sealskin pod nazwą „Obyect”. Produkty prezentowane i dostępne w showroomie to jedynie wycinek oferty kierowanej do salonów łazienkowych i na rynek profesjonalny. To właśnie stanowi obecnie drugi kierunek działań Coram Poland.
– Aby zaistnieć na rynku z ofertą kierowaną do salonów łazienkowych musieliśmy przygotować zupełnie inne produkty niż te oferowane do tej pory – wspomina Joanna Karaś. – Aktywność w kierunku rynku profesjonalnego nie oznacza jednak zaniedbania partnerów marketowych. Ten kanał dystrybucji wciąż się powiększa, bowiem jest to ważny segment naszej działalności.
Warto podkreślić, że w salonie nie są prezentowane produkty dostępne w marketach. W ten sposób uniknięto sytuacji konkurowania firmy z jej partnerami handlowymi.

BOGATA OFERTA. Najbardziej charakterystycznym produktem dostępnym obecnie w ofercie Coram Poland od 2005 r. jest program wyposażenia łazienki, funkcjonujący pod nazwą „Obyect” produkowany przez firmę Sealskin. Obejmuje on kompletne wyposażenie łazienki. W jego skład wchodzą różne wersje wanien i kabin, umywalki, armatura, meble, a nawet kosze na bieliznę pełniące funkcję siedzisk. Spójna stylistyka, funkcjonalność poszczególnych elementów programu zapewnia użytkownikowi komfort przebywania w łazience.
W tym samym roku Coram Poland rozpoczęła współpracę z włoskim producentem kabin prysznicowych Cesana. Chyba najbardziej charakterystycznym produktem Cesany, oferowanym również przez polską spółkę, jest kabina „Halfmoon” zaprojektowana przez Pieta Billekensa. Jej zdecydowanym atutem jest jej funkcjonalność oraz fakt zajmowania stosunkowo niewielkiej – jak na kabinę typu walk-in – przestrzeni.
– Cesana posiada bardzo kompleksową, dobrą stylistycznie ofertę, która podoba się nie tylko we Włoszech, ale cieszy się uznaniem i w innych krajach – mówi Joanna Karaś. – Do tej pory – poza pojedynczymi próbami – nie udało się Cesanie nawiązać stałej współpracy z Polskimi importerami. Jak na razie, współpraca z włoskim producentem układa się nam bardzo dobrze.
Zeszły rok przyniósł również nawiązanie współpracy z dwoma innymi producentami z Włoch – firmą Disegno, producentem ceramiki sanitarnej oraz firmą Guglielmi, producentem armatury.
Naszych dostawców dobieramy bardzo starannie – mówi Tomasz Darewski, dyrektor handlowy Coram Poland. – Oferujemy produkty, których nie posiada w swej ofercie żaden inny dystrybutor, a na dystrybuowane marki mamy wyłączność.
Na pytanie, dlaczego akurat Coram Poland zdecydowała się na współpracę z włoskimi producentami, Wiesław Paszotta, project manager w firmie Coram Poland, odpowiada następująco:
Oprócz wzornictwa proponowanych produktów bardzo ważna była dla nas ich jakość. Nie mogliśmy pozwolić sobie na zejście poniżej wypracowanego już poziomu. Włoskie firmy, z którymi współpracujemy spełniają obydwa warunki: oryginalne wzornictwo i wysoka jakość wykonania. Patrząc na rozwój włoskiego rynku produktów wyposażenia łazienek stwierdzam, że Włochom udało się zachować swoją niepowtarzalną stylistykę przy jednoczesnym wzroście poziomu jakości produkcji.
Coram Poland może się w tej chwili pochwalić także największą dostępną na polskim rynku ofertą zagranicznych  producentów kabin prysznicowych oraz parawanów nawannowych. Współpracuje z pięcioma producentami kabin oraz czterema dostawcami parawanów nawannowych.

Z PERSPEKTYWY MINIONEGO ROKU. Rok 2005 był dla firmy Coram Poland przede wszystkim czasem pokazania branży, że firma nie oferuje wyłącznie programu dla odbiorców marketowych, że poza znanymi już markami proponuje coś więcej. Był to zatem czas rozszerzania asortymentu, jego wprowadzania, docierania do nowych klientów. Rok 2005 był także czasem radzenia sobie z zagrożeniami płynącymi z rynku wyposażenia łazienek. Mowa tu o psującej rynek praktyce udzielania wysokich rabatów i słabych jakościowo produktach z Chin. Dla Coram Poland remedium na te „bolączki” okazały się dobre i trwałe relacje z partnerami handlowymi.
– Z naszymi partnerami ustalamy takie warunki współpracy, by nie tworzyć sytuacji niezdrowej konkurencji, a raczej wytwarzać klimat współpracy – mówi Tomasz Darewski. – Natomiast długofalowe, pewne relacje z dostawcami oraz kładziony nacisk na obsługę i jej warunki pozwoliły nam uniknąć groźby dostaw pochodzących z Chin.
Jakie plany ma Coram Poland na ten rok? Z pewnością firma będzie poszerzać swój asortyment o nowe produkty, ale nie o nowe marki.
– Nasze wysiłki skierujemy teraz w stronę współpracy z naszymi odbiorcami, utrwalania  kontaktów, polepszania ich. Na razie rynek wystawia nam dobre opinie – dodaje Joanna Karaś.
MARTA MATRACKA
ZDJĘCIA: MONIKA FILIPIUK, TOMASZ MARKOWSKI,
ARCHIWUM CORAM POLAND I CESANA
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA