Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Krajowa Izba Gospodarcza w czerwcu br. przeprowadziła badanie w ramach projektu \"Konkurencyjność polskich firm na rynku Unii Europejskiej\". W internetowej ankiecie wzięło udział blisko 400 firm z całej Polski.

Ankietę przygotowało Stowarzyszenie Europejskich Izb Przemysłowo-Handlowych. Badanie miało na celu zebranie opinii przedsiębiorstw na temat barier hamujących konkurencyjność polskich firm na unijnym rynku.

O względy klientów na europejskim rynku zabiega wielu polskich producentów. Według przedstawicieli firm, które eksportują swoje wyroby na rynki unijne tylko bogata oferta produktów, spełniająca wymagania w zakresie jakości i wzornictwa może znaleźć odbiorców na tych rynkach.

Na nowe rynki bez obaw wchodzi m.in. Ceramika Tubądzin.

- Nasze produkty eksportujemy już do takich krajów unijnych jak Szwecja, Niemcy czy Węgry - mówi Damian Kozera, specjalista ds. marketingu Ceramiki Tubądzin.

Polskie firmy, które chcą zaistnieć na rynku unijnym napotykają na swojej drodze szereg utrudnień. Wśród głównych wyzwań związanych z kwestią rozwoju przedsiębiorstw, ankietowani wskazywali m.in. na dużą biurokrację, złe regulacje oraz ograniczony dostęp do źródeł finansowania. Kolejnym problemem jest brak wykwalifikowanego personelu. Poważnym utrudnieniem w ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynek europejski jest też niewystarczający dostęp do instytucji wspomagających przedsiębiorstwa.

Przeprowadzone badanie jest częścią European Business Panel. Na te same pytania odpowiadali przedsiębiorcy z pozostałych krajów Unii Europejskiej. W Polsce ankietę wypełniło 383 przedsiębiorców, z czego 14% to firmy mikro, 37% firmy małe, 34% - średnie, a 15% - duże. Wyniki badań przeprowadzonych za pośrednictwem izb gospodarczych z całej Europy zostaną przedstawione Komisji Europejskiej.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA