Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Blask czerni i przenikliwość bieli to niewątpliwie połączenie pełne klasy. Zwłaszcza, gdy opiera się na skrupulatnym doborze przedmiotów wyposażenia wnętrza, których estetyka epatuje wyważonym luksusem – bez zbędnych ozdobników. Dlatego gdy spoglądamy na zdjęcia tej łazienki mamy nieodparte wrażenie, że to ujęcia wyrwane z katalogu ekskluzywnej marki wyposażenia wnętrz...

- Omawianą łazienkę można niewątpliwie nazwać designerską – niestety w Polsce nie często można natknąć się na realizacje na tak wysokim poziomie. Czy sądzi Pani, że Polacy wciąż boją się ciekawych, nietypowych rozwiązań?
Alina Grzybowska: Nasze obserwacje sytuacji w Polsce prowadzą trochę innym tropem. Inwestorzy i klienci, z którymi się spotkaliśmy do tej pory są otwarci na nowe, niestandardowe rozwiązania i z dużym zaufaniem powierzają swoje wnętrza, czas i pieniądze architektom. Zdają się bezgranicznie na ich profesjonalizm. Niestety, często trafiają na przypadkowe biura, które prowadzą  wybory i fantazje inwestorskie na manowce. Akademickie przygotowanie do projektowania wnętrz w Polsce kończy się na etapie Bauhaus’u, a po studiach tylko nieliczni śledzą, zgłębiają i kontynuują naukę. Architekci powinni być dla inwestora wyrocznią projektową z całą odpowiedzialnością i konsekwencją proponowanych rozwiązań, tak aby przyspieszyć proces nabywania świadomości marki, klasy i europejskiej kultury estetycznej... 

- Wybrała Pani czarny kolory mozaiki, który „rozbija” jedynie biała ceramika. Jak na toaletę gościnną to dość mroczne rozwiązanie, choć niezwykłe... Czy łamanie konwencji to Pani główny pomysł na wnętrze?
Nasze biuro projektowe „Galeria Wnętrza” podjęło wyzwanie edukacji wnętrzarskiej: stylu, kreacji i przełamywania stereotypów w myśleniu o wnętrzu. Ten projekt jest tego wizytówką. Podążając za maksymą  Mies Van der Rohe: ,,Mniej znaczy więcej” udowadniamy, że idealny efekt w naszych projektach uzyskamy przy minimum środków dobranych w przemyślany sposób i/lub z przekorą. Czarna, drobniutka mozaika Bisazza, z delikatnym perłowo-fioletowym nabłyszczeniem zmienia charakter wraz ze zmianą subtelnego oświetlenia. Emanuje niezwykłością – miała budzić absolutny zachwyt.

- Zastosowała Pani w tym projekcie ciekawe rozwiązania –  szafkę na kosmetyki ukrytą pod mozaiką, unikalne, ceramiczne wieszaki Agape, zachwyca również lampa przy umywalce... Jak narodził się pomysł na takie patenty, które niewątpliwie podbiły efekt końcowy?
Założyliśmy, że ta łazienka będzie oszałamiająca, ale spójna z wymaganiami stylistycznymi ,,uporządkowanego” inwestora. Pomysł nasunęła także sama architektura: kubik bez okna o wymiarach 240x240x240 cm, idealnie nadawał się do integralnego (wraz z sufitem) potraktowania jako bryła z ozdobną biżuterią ceramiki Agape i Duravit. Chcieliśmy, żeby była oszczędna i czysta formalnie, a wtedy smak projektu wyciągną detale i jakość kolekcji, z którymi pracujemy na co dzień: tym razem mariaż mozaiki Bisazza, umywalki Agape i lampy Artemide „Pipe” wykreowały efekt za nas.

- Spoglądając na tę łazienkę z perspektywy pewnych projektowych realiów panujących w Polsce można by pomyśleć, że jest to inwencja twórcza wyłącznie projektanta, a niekoniecznie inwestora. Jak koncepcję tego wnętrza widzieli właściciele domu, a jak Pani? Zważywszy, że cały dom epatuje przede wszystkim bielą i przejrzystością – trudno zatem nie nazwać projektu tej łazienki bardzo kontrastowym, w relacji z całością...
Ma Pani rację i doskonale odczytała Pani zamysł projektowy. Ta łazienka miała przełamać konwencję dotychczasowych oczekiwań inwestora konsekwentnie zrealizowanych w całym wnętrzu. Chcieliśmy, aby goście wchodzący do niej po raz pierwszy doznawali miłego zaskoczenia, efektu niespodzianki. Tutaj nasz klient pozwolił nam naprawdę pokazać jak można inaczej. Dziś każdego dnia na nowo upewnia się o  trafności tej decyzji.

Rozmawiała: Ewa Szyłko
Projekt: Alina Grzybowska, Konstanty Jeżewski
www.galeria-wnetrza.pl
Zdjęcia: Bartosz Jarosz

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA