Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Design Plus 2007 - symbioza minimalizmu, multifunkcjonalizmu i praktyczności.

REKLAMA

Co właściwie oznacza połączenie funkcjonalności z wartością czysto estetyczną produktu? Odpowiedź na to pytanie przynosi werdykt jury konkursu Design Plus, w którym w tym roku ten zacny tytuł przyznano aż 34 produktom. Jury jasno określiło typ produktu łączącego w sobie te dwie cechy: to produkt będący symbiozą minimalistycznego stylu, ultifunkcjonalności i praktyczności. Niewykonalne? Bynajmniej  takich idealnych produktów jest coraz więcej.

Design Plus to nagroda przyznawana wystawcom frankfurckich targów ISH. W tym roku wręczono ją już po raz siódmy, co jest chyba jednym z lepszych dowodów na to, że Design Plus stał się integralną częścią tej imprezy.
Co ważne - częścią coraz więcej znaczącą i niezwykle prestiżową nie tylko dla firm zgłaszających swoje produkty do konkursu, ale również z perspektywy grona zainteresowanego wzornictwem przemysłowym w ogóle. Mówiąc o Design Plus można mieć bowiem pewność, że wyróżnione tą nagrodą produkty rzeczywiście są tymi, na które warto spojrzeć właśnie pod kątem niesionych przez nie wartości wzorniczych i funkcjonalnych.
W tym roku do konkursu swoje produkty zgłosiło 153 wystawców ISH 2007, zgłaszając łącznie rekordową liczbę 316 produktów. Nagrodę jak co roku przyznawano w dwóch kategoriach: bathroom oraz building and energy technology. Dobrym przykładem tego, że tak sama nagroda Design Plus, jak i same Messe Frankfurt są coraz bardziej popularne i cenione na całym świecie jest fakt, że ponad połowa konkursowych zgłoszeń pochodziła od wystawców spoza Niemiec (z 20 krajów).
Nagroda Design Plus 2007 wyraźnie pokazuje, że nie ma już tak naprawdę produktu (przynajmniej z grupy tych obecnych na ISH), dla którego nie liczyłby się design i który przez design nie byłby postrzegany. Łazienka już od wielu lat właśnie przy pomocy wzornictwa wypracowywała sobie swą obecną pozycję.
- Przez lata produkty związane z łazienką ustaliły i wciąż ustalają wiele interesujących wzorniczych trendów, które niejednokrotnie miały wpływ na produkty spoza sektora sanitarnego. Cieszy mnie to, bo właśnie w ten sposób design wykracza poza produkt i wpływa na nasze ogólne dobre samopoczucie kreowane przez estetykę - mówi Andrej Kupetz z German Design Council, które konkurs zorganizowało.
Ale jak zaznacza jury konkursu - design staje się coraz bardziej cenioną wartością także dla producentów z grupy techniki grzewczej. I coraz więcej klientów jest świadomych swoich potrzeb w zakresie dobrego wzornictwa także w przypadku tych produktów. Choć w tym miejscu warto dodać, że Design Plus nie jest wyłącznie konkursem piękności. Obok wzornictwa pod uwagę brane są tu również walory użytkowe i funkcjonalne produktu.
Dla wielu firm i projektantów, których produkty zdobyły tytuł Design Plus, nagroda ta to niezwykle cenne narzędzie marketingowe. Logo Design Plus pojawia się na stronach internetowych i w katalogach produktów. Czy doczekamy się polskiego wyrobu z tą nagrodą? Można mieć nadzieję - przecież Polacy stale obecni są na targach ISH i prezentują na nich coraz ciekawsze produkty.
MARTA MATRACKA
ZDJĘCIA: messe frankfurt 

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA