Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

100 międzynarodowych nagród za wzornictwo przez 100 lat historii firmy. Imponujący bilans, zważywszy, że pierwsze dekady to okres, kiedy forma była podporządkowana funkcji, zgodnie z popularną wówczas maksymą: \"form follows function\".

Pionierskie innowacje techniczne zapracowały na markę, która dziś jest synonimem nowoczesności i jakości. Ale nie tylko. Współczesne marki Hansgrohe, Axor i Pharo to dzieło projektantów, którzy - w równej mierze, co inżynierami - są artystami designu.

W latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku firma Hansgrohe, ciesząc się już absolutnym i zasłużonym zaufaniem klientów w niezawodność swoich produktów, ambitnie postanowiła oferować więcej, niż samą funkcjonalność. Wzornictwo zyskało ładunek emocjonalny (\"form follows emotion\"), a pojedyncze produkty, przez swą rozpoznawalność, zaczęły służyć ekspresji indywidualnego poczucia estetyki. Nieprzypadkowo ostatnia dekada to czas rozkwitu kolekcji łazienkowej autorstwa Philippe Starcka.

Firmy ewoluują wraz z rynkiem, lecz z perspektywy czasu wyłania się refleksja, że firma Hansgrohe zawsze jest krok do przodu, mobilizując rynek do większej dojrzałości. Dojrzałości rozwiązań technicznych, dojrzałości w postrzeganiu piękna, a wreszcie dojrzałości w spojrzeniu na łazienkę, jako część większej całości. Właśnie dlatego kolejne stulecie zaczęło się od ścisłej współpracy firmy z architektami, którzy bądź to projektują całe kolekcje łazienkowe - jak Antonio Citterio dla marki Axor - bądź to dzielą się z firmą swym spojrzeniem na łazienkę \"z szerszej perspektywy\" podczas warsztatów organizowanych na całym świecie. To spojrzenie ma szansę zaowocować w przyszłości wzornictwem jeszcze dojrzalszym. Jak mówi Philippe Grohe, wnuk założyciela firmy i szef marki Axor: \"Prawdziwe innowacje rzadko są dziełem specjalistów, ponieważ wyobraźnia potrzebuje dystansu do przedmiotu, by móc rozwinąć skrzydła. Dzięki spojrzeniu \"z lotu ptaka\" architekci nadają łazience nowy kształt i nowe miejsce w przestrzeni\".

U progu nowego wieku jesteśmy świadkami narodzin kolejnego trendu we wzornictwie łazienkowym - \"form follows philosophy\". Współczesne produkty nie tylko mają być niezawodne, ale przede wszystkim mają mieć osobowość. Osobowość, która musi ewoluować razem z osobowością użytkowników, nie tylko spełniając, ale także kreując potrzeby wykraczające poza technikę i estetykę. Współczesne produkty Hansgrohe, Axor i Pharo to filozofia skupiona w formie. Nowe oblicze kolekcji Axor Starck cechuje minimalizm utrzymany w duchu Dalekiego Wschodu, Axor Citterio nadaje przestrzeni łazienkowej rytualny charakter, a program prysznicowy Raindance przywraca wodzie jej zagubioną naturalność. To już nie pojedyncze produkty, ale całe fascynujące światy. Jakie jeszcze światy mogą narodzić się z marzeń o wodzie? Hansgrohe zna odpowiedź.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA