Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wanny dwuosobowe

REKLAMA

Dwuosobowe wanny wciąż stanowią margines polskiego rynku urządzeń kąpielowych i hydromasażowych. Niemniej jednak zainteresowanie nimi powoli wzrasta, czemu sprzyjają zmiany w standardzie polskich domów i mieszkań oraz podejście Polaków do wykorzystania czasu spędzanego w łazience. Stąd też większość­ producentów wanien (dotyczy to zwłaszcza modeli z hydromasażem) stara się posiadać przynajmniej jeden model dwuosobowej wanny w swojej ofercie.

W przypadku większości producentów posiadających w ofercie wanny dwuosobowe, ich szacowany udział w sprzedaży wanien ogółem wynosi średnio kilka procent. Potwierdza to tezę o ich swoistej niszowości, tym bardziej że nie wszyscy wiodący dostawcy polskiego rynku mają je w swojej ofercie. Choć jak w każdej dziedzinie, także i tu zdarzają się wyjątki, jakim jest np. firma Ravak, od dawna znana ze zróżnicowanej i rozbudowanej oferty modeli dwuosobowych.
Sprzedaż naszych wanien dwuosobowych „Gentiana” i „LoveStory” stanowi 20% sprzedaży wszystkich wanien Ravak, a ponieważ w ofercie mamy ponad 20 wszystkich modeli, stanowi to spory odsetek – deklaruje Kamila Lasota, marketing manager w firmie Ravak Polska S.A.
Warto przy tej okazji (jak w przypadku zresztą wszystkich wanien) oddzielić wanny kąpielowe od hydromasażowych, ponieważ ich funkcje i motywy, dla jakich są kupowane są zgoła odmienne. W odróżnieniu od klasycznych „pojedynczych” modeli, w segmencie wanien podwójnych to wersje z hydromasażem dominują w liczbie sprzedanych egzemplarzy nad modelami czysto kąpielowymi. Jakkolwiek każda wspólna kąpiel to jeden z najlepszych sposobów na budowę i utrzymanie pozytywnych relacji z bliskimi osobami, to motyw relaksacyjny przemawia do klientów zdecydowanie silniej, niż motyw czysto higieniczny.
Wanny dwuosobowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem głównie wśród osób budujących domy, w których przewidziane są większe łazienki lub kilka łazienek różnej wielkości. Klienci decydujący się na tego typu wanny bardzo często wybierają urządzenia z hydromasażem, który częściej jest stosowany w wannach o większych rozmiarach – mówi Radomir Buksza, wellness product manager Roca Polska. – Z naszych doświadczeń wynika, że jednym z najważniejszych czynników wyboru wanny dwuosobowej są jej walory estetyczne, jakość i funkcjonalność. Duże łazienki pełnią coraz częściej funkcję salonów kąpielowych czy domowych spa, gdzie aranżacja wnętrza stoi na równi z funkcjonalnością. Wanna musi stanowić spójną całość z pozostałymi elementami łazienki. Oczywiście nie bez znaczenia jest wysoka jakość i trwałość materiału, z którego wykonana jest wanna.
Możliwość wspólnego przebywania w jednej wannie jednocześnie przez dwie osoby sprawia, że relaksowanie się przy wykorzystaniu hydromasażu nabiera nowego wymiaru. Wszak duże, kilkuosobowe wanny spa powstały jako sposób na atrakcyjne, wspólne spędzanie wolnego czasu; kwestie terapeutyczne jakkolwiek ważne, w ich przypadku zdają się mieć drugorzędne znaczenie. Z tego punktu widzenia dwuosobowe wanny z hydromasażem można uznać za swego rodzaju mikrobaseny spa, które można mieć w swojej łazience. Szczególnie można mówić tak o ekskluzywnych modelach wyższej klasy ze zdublowanym systemem hydraulicznym, dającym możność niezależnego, dwustrefowego sterowania hydromasażem i dostosowania go do indywidualnych potrzeb obu osób.
Na przestrzeni kilku ostatnich lat, zauważamy niewielkie tendencje wzrostowe, jeśli chodzi o sprzedaż tego typu modeli. Może wynikać to z faktu, iż zmienił się typ budownictwa mieszkalnego. Łazienki są teraz przestronniejsze. Dodatkowo, coraz częściej klienci decydują się na skorzystanie z usług architektów i dekoratorów wnętrz, którzy oprócz wykonania projektu pomieszczenia, czuwają też nad jego przystosowaniem do montażu urządzeń. Ten trend tez sprzyja sprzedaży większych gabarytowo wanien – mówi Ewa Sarnat, product manager w firmie Victory Spa Sp. z o.o.

KOMFORT MA SWOJĄ CENĘ. Wspomniana, umiarkowana popularność modeli dwuosobowych wynika z faktu, że z wielu względów nie są one propozycją dla każdego. Po pierwsze są one zauważalnie droższe od klasycznych modeli jednoosobowych. Cena modelu dwuosobowego (bez hydromasażu) może być nawet dwukrotnie wyższa od zwykłego, węższego tylko o 30 cm jednoosobowego modelu tego samego producenta. Wyższa cena warunkowana jest zresztą nie tylko większa ilością materiału, który należy wykorzystać przy produkcji wanny (aby zachować odpowiednią sztywność płyty akrylu muszą być odpowiednio grubsze). Dwuosobowych wanien sprzedaje się mniej niż jednoosobowych, więc amortyzacja kosztownej formy rozkłada się na mniejszą ilość egzemplarzy. Po drugie – w polskich łazienkach, gdzie często walczy się o każdy centymetr przestrzeni, nie zawsze można wygospodarować miejsce na duży, dwuosobowy model. Po trzecie koszty – aby jedna osoba mogła wziąć kąpiel, względnie skorzystać z hydromasażu, chcąc niechcąc musi napełnić całą wannę o dużej pojemności. Z pewnością nie pozostanie to bez wpływu na rachunki za wodę. Wszystkie te czynniki podkreślają swoistą ekskluzywność dużych wanien, czyniącą z nich propozycję „dla wybranych”. Jeśli więc zamożność polskiego społeczeństwa będzie systematycznie rosnąć, można się spodziewać dalszego wzrostu zainteresowania wannami dwuosobowymi.
Klienci wybierając produkt kierują się ceną. W związku z tym droga wanna jest dla klienta synonimem jakości. Dzisiaj klient wybierając wannę oprócz jej jakości zwraca uwagę również na możliwość zestawienia jej z praktycznym akcesoriami jak np. zagłówki, uchwyty itp. – dodaje Kamila Lasota.
Obok zamieszczamy prezentację kilku najciekawszych propozycji wanien dwuosobowych z oferty polskiego rynku. Część z nich to tegoroczne nowości, wyróżniające się ciekawym designem i bogatym wyposażeniem.
ANDRZEJ TOPCZEWSKI



Wanna WTL(P) z serii \"Space Line\" firmy Sanplast.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wanna \"Fantasy\" firmy Poolspa.

 

 

 

 

 

 

 

Wanna \"LoveStory\" firmy Ravak.

 

 

 

 

 

 

 

Wanna \"Gemini\" firmy Victory Spa.

 

 

 

 

 

 

 

Stalowa wanna \"Plaza Duo\" firmy Kaldewei.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA