Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Proces dojrzewania rynku wanien i brodzików prysznicowych sprawia, że w naturalny sposób będzie on zmierzał w kierunku zbalansowania proporcji pomiędzy akrylem, płytkami ceramicznymi oraz stalą emaliowaną – o rynkowym pozycjonowaniu marki Kaldewei, nowościach produktowych oraz atrakcyjności stali jako materiału dedykowanego łazience rozmawiamy z Markiem Piosikiem, członkiem zarządu firmy Kaldewei Polska. 
 

- Firma Kaldewei od lat wykorzystuje materiał, jakim jest stal emaliowana do produkcji nowoczesnych wanien, brodzików oraz powierzchni prysznicowych. Czy pozostanie on wyznacznikiem tożsamości Kaldewei także w przyszłości?
Materiał, czyli stal emaliowana o grubości 3,5 mm, jest jednym z istotnych wyróżników naszej działalności na rynku i nie zamierzamy z tego argumentu rezygnować. Oferuje on klientom wiele wyjątkowych zalet. Od spraw montażowych, jak stabilność czy sztywność, po cechy czysto użytkowe, jak łatwość utrzymania w czystości i trwałość, aż po kwestie czysto estetyczne. Stal emaliowana praktycznie się nie starzeje i nie traci koloru oraz blasku w trakcie eksploatacji. W tym sensie jest to na pewno materiał unikalny, co zresztą potwierdzamy naszą 30-letnią gwarancją. To jest techniczna i materiałowa podstawa naszej działalności, na której opieramy rozwój naszego asortymentu. Zalety stali podkreślamy też konsekwentnie w komunikacji z klientami i przeciwstawiamy je innym rozwiązaniom materiałowym.
 
- W ostatnich latach można zauważyć znaczne zintensyfikowanie Państwa prac nad nowymi propozycjami rynkowymi.
Wiąże się to przede wszystkim z jednoznacznym spozycjonowaniem marki Kaldewei jako marki premium, a więc oferującej klientom najwyższy poziom funkcjonalności oraz estetyki. Są to cechy naszych produktów, które zawsze idą ze sobą w parze – funkcjonalność i najwyższej klasy wzornictwo. W ostatnich latach dołożyliśmy do tego kolejną wartość – systemowość. Staramy się w ramach nowego asortymentu proponować kompleksowe rozwiązania obejmujące produkt, związane z nim akcesoria oraz systemy montażu. Marka premium nie oznacza przy tym, że koncentrujemy się tylko na rynku luksusowym. Można u nas też znaleźć produkty dla klientów o mniej zasobnym portfelu. Dajemy jednak gwarancję, że w każdym segmencie naszej oferty klient otrzyma optymalne połączenie funkcjonalności i wzornictwa. Dodatkowo definiujemy się jako pionier i ikona stylu, co wiąże się ze wzmożonym wysiłkiem w zakresie innowacyjności oraz rozszerzania naszej oferty. Stąd duża ilość nowości produktowych.
 
- Wszystkie one są wyrazem dążenia do łączenia wspomnianych wyżej wartości?
Tak, doskonałym przykładem jest nasza ostatnia nowość – powierzchnia prysznicowa „Kaldewei Xetis”. Jej nowatorstwo polega na ukryciu odpływu w ścianie i zaoferowaniu klientom płaskiej, niczym niezakłóconej jakimikolwiek elementami instalacyjnymi powierzchni do stania zlicowanej z podłogą. Jest to unikalne rozwiązanie systemowe. Jego wartość polega na tym, że oprócz wspaniałego wzornictwa oraz doskonałej funkcjonalności klient otrzymuje kompletny system uszczelnienia, montażu oraz odprowadzenia wody, który gwarantuje pewność i wyeliminowanie potencjalnych szkód budowlanych w trakcie eksploatacji, a więc bezpieczeństwo.
 
- Przed czym chroni to rozwiązanie?
W ostatnich latach na rynku konsumenckim pojawiła się moda na pokryte płytkami ceramicznymi powierzchnie prysznicowe z odpływem liniowym. Przywędrowała ona ze świata hoteli i jest bardzo lubiana przez projektantów wnętrz. My jednak przestrzegamy naszych klientów przed jego stosowaniem. W ostatnim czasie już po raz kolejny zostały opublikowane badania TÜV Rheinland w zakresie utrzymania higieny na powierzchni prysznica pokrytego płytkami. Badanie jednoznacznie wykazało, że fugi między płytkami są miejscem gdzie gromadzą się bakterie, a nawet grzyb. Zastosowanie silnych środków chemicznych do ich usunięcia może je trwale uszkodzić, przez co są jeszcze bardziej podatne na zanieczyszczenia i wnikanie wilgoci. Mamy też pierwsze sygnały z rynku hotelowego, potwierdzające fakt, że niektórzy operatorzy zrażeni trudnościami eksploatacyjnymi i szkodami budowlanymi z wypłytkowanymi prysznicami przebudowują je na powierzchnie prysznicowe ze stali emaliowanej o grubości 3,5 mm. W takiej sytuacji produkty w rodzaju „Xetisa” są idealną propozycją. Oferują ciekawe wzornictwo, brak elementów odpływu na powierzchni do stania, zlicowanie z podłogą, łatwość w utrzymaniu w czystości i 30 lat gwarancji. Sądzę też, że coraz częściej będziemy mieć do czynienia z decyzjami o rezygnacji ze stosowania płytek ceramicznych w prysznicach. Jesteśmy na to przygotowani i stąd takie propozycje, jak „Xetis”.
 
- Czyli uważacie Państwo, że trend integrowania prysznica z podłogą się utrzyma, a klienci zmienią tylko materiał?
Sądzę, że tak. My na tę modę odpowiadamy od wielu lat. Co najmniej od czasów brodzików „Superplan”, które są bardzo płaskie i dostępne w niezwykle szerokiej gamie rozmiarów dostosowanych do łazienek o różnej powierzchni. Co więcej, uważam, że ten trend będzie się nawet pogłębiał, ale, jak już mówiłem, nastąpi stopniowy odwrót od płytek ceramicznych. Strefa prysznicowa wykonana z płytek dobrze wygląda na wizualizacji lub w katalogach. Sprawia jednak kłopoty eksploatacyjne. Jej zaizolowanie jest trudne. Kłopotliwe jest również zapewnienie szczelności przed wnikaniem wody pod podłogę wokół odpływu. Trudno też o zapewnienie spadku w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z modą na płytki o dużych formatach, a jeśli już się to uda, to jest to rozwiązanie nieestetyczne ponieważ płytki trzeba mocno docinać. No i na końcu utrzymanie w czystości. Szczególnie fugi są takim miejscem, gdzie gromadzą się pozostałości mydła i inne zabrudzenia.
 
- Inną ciekawą nowością jest system „Comfort Select”.
Także w tym przypadku mamy do czynienia z rozwiązaniem systemowym. Jest to zestaw elektronicznej armatury termostatycznej, który łączy w sobie funkcje termostatu, napełniania wanny, prysznica oraz zamykania i otwierania odpływu. Proponujemy go do wanien z serii „Avantgarde” i „Ambiente”. „Comfort Select” oferuje również dodatkowe funkcje, jak na przykład zabezpieczenie przed oparzeniem oraz programowanie czasu napełnienia wanny. Jest to rozwiązanie, które zapewnia pełną integrację komfortu i wzornictwa.
 
- Marka Kaldewei jest obecna na polskim rynku już od połowy lat 90. Jak Państwa zdaniem będzie wyglądał rozwój rynku w najbliższej przyszłości?
Polski rynek jest zdominowany przez rozwiązania akrylowe. Jednocześnie coraz większa grupa klientów na własnej skórze przekonuje się, jakie są wady produktów wykonanych z tego materiału. W związku z niepodważalnymi walorami stali emaliowanej rynek dobrej jakości wanien stalowych o ciekawych rozwiązaniach wzorniczych rośnie i będzie rósł w przyszłości. Oczywiście staramy się naszą polityką informacyjną wpływać na ten proces. Dbamy o to, żeby pod względem wzorniczym nasza oferta była na jak najwyższym poziomie i podkreślamy dwie ważne dla nas wartości – funkcjonalność wyrobów ze stali emaliowanej o grubości 3,5 mm i doskonałe wzornictwo, które tworzą dla klientów niepowtarzalną ofertę. Mamy też specjalne rozwiązania w zakresie powierzchni prysznicowych. Są one w pełni zlicowane z powierzchnią podłogi łazienki. To nasza propozycja dla wymagających klientów „prysznicowych”. Sądzimy więc, że w i tym segmencie rynku będziemy zyskiwać dzięki innowacyjności oraz wzornictwu. Już wkrótce pokażemy nasze kolejne nowości na targach ISH we Frankfurcie.
 
- Dziękujemy za rozmowę

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA