Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Kontynuujemy ranking Dobry Produkt, w którym co miesiąc zwracamy się do firm handlowych z Polski z prośbą o podanie trzech najlepiej sprzedających się w ich salonach/hurtowniach modeli w danej grupie asortymentowej. Produkty, które uzyskały największą liczbę głosów prezentujemy na łamach naszego miesięcznika.W tym miesiąc zwróciliśmy się do reprezentatywnej grupy firm z prośbą o wskazanie maksymalnie trzech najchętniej kupowanych grzejników łazienkowych. W rankingu wzięło udział 60 punktów handlowych. W następnym numerze przedstawimy najlepiej sprzedające się szafki podumywalkowe.

Kolejna edycja rankingu Dobry Produkt, dotycząca grzejników łazienkowych, jak żadna inna pokazała bogactwo oferty producentów grzejników, szczególnie pochodzących z Polski.
60 firm handlowych z całej Polski wytypowało aż 71 serii grzejników 20 różnych producentów, spośród których zdecydowana większość to firmy rodzime. Choć wśród liderów zdecydowanie należy wymienić firmy Instal-Projekt i Enix (w pierwszej piątce typowanych serii znalazły się trzy grzejniki Instal-Projektu i dwa Enixu), to jednak duża liczba przedsiębiorstw trudniących się produkcją grzejników świadczy  o silnej konkurencji na polskim rynku, która wymusza zarówno walkę cenową, jak i ciągłe wprowadzanie na rynek nowych modeli i rozwiązań. Oprócz firm, które zajęły pierwsze miejsca, typowano m.in. grzejniki takich polskich producentów, jak Dagat-Eco (Poznań), Terma Technologie (Gdańsk), Termix (Nowy Sącz), Termal Marchewka (Parczew), Mika Plus (Wrocław), Gorgiel (Olsztyn), Alplast (Bydgoszcz), Gamma Metal (Wielichowo), Monkiewicz Pol-Therm (Nowa Wieś) czy Emar (Koronowo).  Wśród producentów zagranicznych najwięcej głosów oddano na modele grzejników marki Purmo (Rettig Heating), belgijskiej firmy Vasco czy szwajcarskiego koncernu Zehnder, choć wśród typów znalazły się także grzejniki sygnowane przez Kermi czy VNH. Największą zaletą grzejników importowanych jest rozpoznawalna marka, interesujące wzornictwo i wysoka jakość wykonania. Ich ceny są jednak, w porównaniu z cenami grzejników polskich producentów, zdecydowanie wyższe, nawet w segmencie modeli ekskluzywnych.

Standard wciąż w modzie. Ranking pokazał, jak obszerna jest oferta polskich grzejników łazienkowych, szczególnie w segmencie ekonomicznym. Zdecydowaną większość typowanych modeli stanowią niedrogie klasyczne modele drabinkowe, których zadaniem jest przede wszystkim funkcjonalność i zachowanie walorów grzewczych, a w mniejszym stopniu walory ekspozycyjne.
– Oprócz odpowiednich wartości grzewczych, które przy wyborze grzejników mają znaczenie zdecydowanie priorytetowe, klienci zwracają przede wszystkim uwagę na rozsądne ceny. Z tego też powodu najchętniej kupowane są nadal standardowe białe grzejniki drabinkowe, które są na tyle uniwersalne, że pasują do większości polskich łazienek – mówi sprzedawca z Warszawy.
Silna konkurencja na rynku polskich grzejników łazienkowych wymusza jednak, nawet w segmencie najtańszym, inwestycje w kierunku ulepszenia oferty – zarówno jeśli chodzi o szeroką paletę kolorystyczną, dostępną w przypadku większości typowanych w rankingu grzejników, jak i kształt i wzory profili.
Ekskluzywne dla architektów. Przeprowadzony ranking ukazał także, że rynek grzejników łazienkowych jest nadal spolaryzowany. Wyróżnić w nim można najpopularniejszy segment tanich grzejników klasycznych i segment modeli ekskluzywnych, innowacyjnych jeśli chodzi o wzornictwo i materiał wykonania. Mimo że wśród typowanych w rankingu modeli przodują niedrogie grzejniki tradycyjne, część głosów oddano także na produkty takich firm jak Vasco czy Zehnder i modele charakteryzujące się wysoką ceną (w granicach 2-3 tysięcy zł) oraz wyrafinowanym wzornictwem nierzadko będącym dziełem profesjonalnych projektantów.
– Można zauważyć, że wybór grzejnika w znacznej części zależy od tego, czy aranżacja i urządzenie łazienki klienta prowadzone jest przez architekta. Jeśli tak się dzieje, najważniejszym kryterium staje się design i kolorystyka, zaś cena traktowana jest drugoplanowo. Jeśli jednak o wyborze grzejnika decyduje instalator, jasnym jest, że zdecyduje się on na model najprostszy, a co za tym idzie, najtańszy, kierując się przede wszystkim tym, aby grzejnik spełniał wymagane parametry grzewcze – mówi sprzedawca z województwa śląskiego.
Na wybór modelu grzejnika ma zatem wielki wpływ fakt, czy jest on traktowany przez inwestora jako urządzenie stricte instalacyjne, czy też jako atrakcyjny wzorniczo element aranżacji łazienkowego wnętrza.
– Oczywistym jest, że designerskie, ekskluzywne modele grzejników nie sprzedają się lawinowo – potwierdza sprzedawca z Katowic. – Najczęściej są to modele wybierane przez architektów, dla których najbardziej liczy się reprezentacyjny wygląd grzejnika oraz jego oryginalny kształt.

Kolor w modzie. Pomimo że biały jest nadal najpopularniejszym kolorem grzejników łazienkowych, zdaniem wielu ankietowanych sprzedawców w ostatnim czasie daje się zauważyć ofensywa innych barw, a przede wszystkim wykończenia chromowanego (każdy z trójki zwycięskich grzejników można zamówić, za dopłatą, w wersji chromowanej). Paleta kolorów, w których można zamówić grzejnik jest jednak zdecydowanie szersza. Coraz częściej decydując się na konkretny model grzejnika, nawet jeśli jest to standardowy, niedrogi model, klient dba także o to, aby był on dopasowany kolorystycznie do płytek ceramicznych i innych elementów wyposażenia łazienki.
– W tym roku w łazienkach, zwłaszcza bardziej ekskluzywnych, modne są grzejniki w kolorze czekoladowego brązu, które łączy się kolorystycznie z płytkami ceramicznymi. Modne są, oczywiście, także wszystkie odcienie stali – wyjaśnia sprzedawca z Białegostoku.
Tak szeroka i różnorodna oferta znajdujących się na polskim rynku grzejników, jaką ukazał przeprowadzony ranking, jest dowodem  na to, że klient ma możliwość wyboru produktu dobrego jakościowo i odpowiadającego indywidualnym wymaganiom, zarówno wzorniczym, jak i cenowym.

JUSTYNA ŁOTOWSKA

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA