Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Kontynuujemy ranking Dobry Produkt, w którym co miesiąc zwracamy się do firm handlowych z Polski z prośbą o podanie trzech najlepiej sprzedających się w ich punktach salonach/hurtowniach modeli w danej grupie asortymentowej. Produkty, które uzyskały największą liczbę głosów prezentujemy na łamach naszego miesięcznika. W tym miesiącu zwróciliśmy się do reprezentatywnej grupy firm z prośbą o wskazanie maksymalnie trzech najchętniej kupowanych grzejników łazienkowych. W rankingu wzięło udział 81 punktów handlowych. W następnym numerze przedstawimy 10 najlepiej sprzedających się kolekcji mozaiki.

O wskazanie modeli grzejników łazienkowych, które cieszą się największą popularnością wśród klientów, jak zwykle zapytaliśmy sprzedawców z punktów handlowych – sklepów i hurtowni rozproszonych na przestrzeni całego kraju. Tym razem nie zastrzegliśmy żadnych kategorii cenowych.
Wyniki rankingu są jednoznaczne – Polacy coraz częściej i chętniej szukają oryginalnych i nietypowych modeli grzejników, utrzymanych w ciekawej kolorystyce. Potwierdza to trend przełamania dominacji prostych kształtów i schematycznych form jeszcze kilka lat temu niepodzielnie panujących w polskich łazienkach na rzecz nowoczesnych wzorów. Jednocześnie jednak, co warto zauważyć, klienci nie zamierzają wcale rezygnować z funkcjonalności i użyteczności wybieranych przez siebie produktów. Dlatego też nadal gro ze sprzedawanych modeli ma kształ, przynajmniej w jakimś stopniu, nawiązujący do popularnej drabinki. Powodem tego nie jest brak wyobraźni i poczucia estetyki, ale raczej, jak twierdzą sprzedawcy zwyczajna praktyczność.
Przychodzi do nas sporo osób szukających i pytających o grzejniki o ciekawych oryginalnych kształtach, jednak większość nadal wybiera głównie drabinki. W małych łazienkach są one po prostu najpraktyczniejsze i najbardziej użyteczne – mówi Piotr Górniewicz, kierownik salonu łazienkowego Koned we Włocławku.
SZEROKI WYBÓR. Aktualny ranking potwierdził, że oferta grzejników łazienkowych dostępnych na polskim rynku jest bardzo bogata i różnorodna. Dowód? Sprzedawcy z 81 punktów handlowych, na nasze pytania o trzy najlepiej sprzedające się modele grzejników, podali aż 78 różnych produktów, pochodzących z oferty aż 20 firm.
Co charakterystyczne, wszystkie modele, które znalazły się w czołówce, zdobyły porównywalną liczbę głosów. W niektórych przypadkach, o ostatecznym miejscu decydowała rożnica 5-10 punktów.
Najwięcej głosów zdobył grzejnik „Gł-Standard” firmy Instal-Projekt. Na pierwszym miejscu był wymieniany 9 razy, na drugim 3, a trzecim – 2. W sumie zdobył 124 punkty. To tylko o 5 więcej niż zdobywca drugiego miejsca w naszym rankingu – grzejnik „Dexter” firmy Therma Technologie. „Dexter”, zwycięzca poprzedniej edycji rankingu grzejników (braliśmy wówczas pod uwagę tylko produkty w cenie powyżej 1 tysiąca zł brutto), tym razem na pierwszym miejscu był wymieniany 8 razy, a na drugim i trzecim – 3. Niewiele mniej punktów, bo 112 otrzymał grzejnik „Książę” firmy Gorgiel, który ostatecznie uplasował się na trzeciej pozycji. Na pierwszym miejscu był wymieniany 7 razy, na drugim 4, a na trzecim – 2.
Różnica punktów, które otrzymały produkty na kolejnych pozycjach, była już zdecydowanie większa. Na czwartym, z łączną notą 79 punktów uplasował się grzejnik: „Credo” Kermi, na piątym „Focus” Enixa – 76, a na szóstym „Carré” Vasco – 72.
Co ciekawe, poza pierwszą dziesiątką znalazły się produkty marki Zehnder, mimo że to właśnie modeli pochodzących z oferty tej firmy, znalazło się w naszym rankingu najwięcej. W sumie, sprzedawcy wymienili aż 9 grzejników tego producenta. Spośród nich najwięcej głosów otrzymał model „Forma”. Okazało się to jednak zbyt mało by znaleźć się w ścisłej czołówce. 
TEGO SZUKAJĄ KLIENCI. Choć wybór grzejników na rynku jest tak duży, nie oznacza to jednak wcale, że producenci zamierzają spocząć na laurach. Wręcz odwotnie! Można powiedzieć, że prześcigają się w tworzeniu nowych kształtów i brył, tak by desing ich produktów zachwycał architektów i, co ważniejsze, potencjalnych klientów. Najłatwiejszym sposobem ekspresji jest najczęściej kolorystyka, w jakiej utrzymane są produkty. Dowodem na to jest choćby fakt, że większość wytypowanych w naszym rankingu modeli produkowana jest w kilku kolorach. Jak wynika z naszych rozmów ze sprzedawcami, tradycyjną biel coraz częściej wypiera zdobywający serca klientów chrom, który uzupełnia srebro i matowe srebro. Nie brakuje również jeszcze odważniejszych konsumentów, którzy decydują się na bardziej wyraziste barwy – granat, żółć, a nawet czerwień.
Oprócz palety barw, klienci zwracają także uwagę na inne elementy i cechy poszczególnych modeli grzejników – również na takie, które jeszcze kilka lat temu praktycznie nie były dostrzegane. Potwierdzają to także sprzedawcy.
Rzeczywiście coraz więcej osób zwraca baczniejszą uwagę na estetykę grzejnika – jego kolor oraz kształt. Ale to nie wszystko. Z moich obserwacji wynika też, że bardzo podobają się np. sprytnie ukryte elementy podłączenia – mówi Dariusz Warlikowski, kierownik salonu łazienkowego Beherendt w Brodnicy.
Klienci nie zwracają już za to uwagi na materiał, z jakiego został wykonany grzejnik. Nie ma dla nich znaczenia czy to miedź czy aluminium. Powód jest prosty. Jeśli producent daje na swój produkt 60 miesięcy gwarancji, to nie ma sensu wydawanie większych kwot na grzejnik zrobiony z lepszego i zarazem znacznie droższego materiału. Bo jeśli po tym okresie gwarancji grzejnik się popsuje, to lepiej i w zasadzie taniej – lub przynajmniej w porównywalnej cenie, będzie kupić nowy – mówi Krzysztof Marszał właściciel sklepu Aqua Ceramika w Opolu.
Warto przy tym dodać, że aspektem, na który przy wyborze grzejnika zwraca uwagę nieodmiennie praktycznie każdy klient jest cena. Ale i w tej kwestii sytuacja zmieniła się nieco. Jak twierdzą sprzedawcy, coraz więcej osób jest bowiem w stanie wydać więcej za produkt, który będzie pasował do wnętrza ich marzeń. I to nawet wówczas, gdy będzie nieco mniej wydajny.
KATARZYNA HRYNIEWICKA

ZASADY RANKINGU
Tę edycję rankingu przeprowadziliśmy na grupie 81 salonów i hurtowni. Liczba salonów i hurtowni w poszczególnych województwach została dobrana w ten sposób, aby możliwie jak najwierniej odzwierciedlać poziom obrotów realizowanych przez branżę łazienkową w tych regionach. Każdy z ankietowanych przez nas punktów sprzedaży typuje 3 najlepiej sprzedające się produkty w danej grupie asortymentowej. W zależności od przyznanego produktowi miejsca, modele otrzymują: 10 punktów za miejsce pierwsze, 8 punktów – miejsce drugie oraz 5 punktów – miejsce trzecie.

1 miejsce / 124 punky
GŁ-STANDARD / INSTAL-PROJEKT

2 miejsce / 119 punktów
DEXTER / TERMA TECHNOLOGIE

3 miejsce / 112 punktów
KSIĄŻĘ / GORGIEL

4 miejsce / 79 punktów
CREDO / KERMI

5 miejsce / 76 punktów
FOCUS / ENIX

6 miejsce / 72 punkty
CARRÉ CR-A / VASCO

7 miejsce / 69 punktów
GŁD-OMEGA R / INSTAL-PROJEKT

8 miejsce / 62 punkty
QUATRO / ENIX

9 miejsce / 54 punkty
NIVA / VASCO

10 miejsce / 47 punktów
SANTORINI / PURMO

Typowane marki:
Alterna (1 model), Avento (1 model), Cordihomei (1 model), Dagat (3 modele), Enix (7 modeli), Gamma Metal (4 modele), Gorgiel (8 modeli), Instal-Projekt (5 modeli), Kermi (5 modeli), Komex (4 modele), Luxor (2 modele), Mika (4 modele), Monkiewicz (1 model), Purmo (2 modele), Termal (1 model), Termix (5 modeli), Terma Technologie (6 modeli), Vasco (6 modeli), VNH (3 modele), Zehnder (9 modeli)

Salony i hurtownie, które wzięły udział w rankingu (wg województw):
dolnośląskie:
Armalux (Wrocław); Vinsar (Wrocław); Grudnik (Wrocław); AKA, (Wrocław 2 salony), Aqua&Spa (Wrocław); Gen-Bud (Wrocław); Komar (Ząbkowice Śląskie); Matex (Jelenia Góra)
kujawsko-pomorskie: Behrendt (Brodnica); Koned (Włocławek); Fabryka Łazienek (Toruń), Femax (Osielsko)
lubelskie: Vio-Mac (Ryki); Sanpol (Lublin); Ars Deko (Lublin); Dan-Bud (Kraśnik)
lubuskie: Kleopatra (Gorzów Wielkopolski); Sanpol (Zielona Góra); Vinsar (Zielona Góra)
łódzkie: Glaz-Bud (Łódź); Eurodom Plus (Łódź); Cermag (Łódź); Tec – Łazienki (Skierniewice)
małopolskie: Grudnik (Kraków);. Saturn (Tarnów); Ramex (Nowy Sącz); Instalbud Janosz (Kraków)
mazowieckie: Impero (Radom); Impero 2 (Radom), Sobmar 2 (Warszawa); Almax (Warszawa); Angus (Warszawa); Efekt Łazienki (Warszawa); Gen-Bud (Warszawa); Leg-Sanit (Warszawa); Szatkowski i Syn (Paprotnia); Saniter (Płock)
opolskie: Aqua Ceramika (Opole); As Plastic (Opole); Instalbud Janosz (Prudnik)
podkarpackie: BOZ SA (Rzeszów); RCMB (Rzeszów); Basco2 (Mielec)
podlaskie: Akcess (Białystok); Sanpol (Białystok); Topaz Galeria Łazienek (Białystok)
pomorskie: Harimex Bis (Gdynia); Femax (Gdańsk); Landom (Gdynia); B & B (Wejherowo); PHU Dukat (Słupsk)
śląskie: Combikol (Katowice i Bielsko-Biała); Bims Plus (Katowice); Syriusz (Gliwice); Sanimex (Gliwice); Quadro Centrum Łazienek (Katowice); Instalbud Janosz (Piekary Śląskie); Dagma (Katowice); Grudnik (Katowice); Krak-Pol (Jaworzno); Salon Łazienek Żorska 200 (Rybnik)
świętokrzyskie: Kranik (Kielce); Sanbud (Kielce); Eleganckie Łazienki Exclusive (Kielce); Gen-Bud (Kielce)
warmińsko-mazurskie: Zbiwan (Olsztyn); Landom (Elbląg);
wielkopolskie: Allegro (Kalisz); Vinsar (Poznań); Centrum Łazienek (Ostrów Wielkopolski); FH Tomek (Poznań); Elwiko (Poznań); Ibero (Poznań); Gen-Bud (Poznań); Armasan (Konin)
zachodniopomorskie: Carmen Group (Szczecin); Hiper-Glazur (Szczecin); Poldom (Szczecin)

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA