Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Obecna edycja rankingu „Dobry Produkt” jak żadna dotąd pozwoliła wyłonić lidera. Niemal wszyscy ankietowani przez nas handlowcy wskazali „Duofix” marki Geberit jako najlepiej sprzedający się system podtynkowy do lekkiej zabudowy. Przewagę systemów podtynkowych Geberit nad innymi potwierdziły też rozmowy przeprowadzone z przedstawicielami salonów łazienkowych podczas zbierania danych do rankingu.

Zdaniem sprzedawców klienci powszechnie kojarzą podtynkowe stelaże do w.c. z marką Geberit. Niektórzy dopiero w sklepie dowiadują się, że na rynku dostępne są też stelaże innych, nierzadko tańszych marek. Jednak o wyborze systemu podtynkowego decyduje nie tyle cena, ile przede wszystkim właśnie marka, a dokładniej renoma, jaką się ona cieszy wśród klientów oraz jakość, którą reprezentuje. Także pod tym względem rynek systemów podtynkowych okazał się wyjątkowy, dotychczas bowiem cena wymieniana była jako jedno z podstawowych kryteriów (często na pierwszym miejscu), które polscy klienci biorą pod uwagę kupując elementy wyposażenia łazienki.

GEBERIT – UGRUNTOWANA POZYCJA. W opinii większości sprzedawców Geberit ma ustaloną pozycję i renomę w branży. Mimo że systemy tej marki są droższe niż inne, klienci wybierają je ze względu na ugruntowaną pozycję firmy i wysoką jakość produktu. W opinii zarówno sprzedawców, jak i samych klientów gwarantuje ona bezawaryjne działanie, co w przypadku systemów podtynkowych jest szczególnie ważne. Z tego względu sprzedawcy także przekonują klientów, że warto inwestować w solidną zabudowę podtynkową, aby później „móc spać spokojnie” i w razie awarii nie być zmuszonym do burzenia ściany po to, by dostać się do stelaża. Geberit jako jedyny producent gwarantuje, że poprzez zdemontowanie samego tylko przycisku (bez burzenia ściany) można się dostać do całej instalacji i naprawić wszelkie usterki – argumentują sprzedawcy.
Firma nie pozostaje też obojętna na potrzeby klientów o mniej zasobnym portfelu. W ostatnim czasie na naszym rynku pojawił się nowy model „Unifix” – tańszy, z nowym, mniejszym przyciskiem. Jak pokazują wyniki rankingu, nowy system, mimo iż nie daje możliwości wyboru przycisku spłukującego (dostępny jest tylko jeden model przycisku), dobrze przyjął się na rynku. Cieszy się on powodzeniem zwłaszcza wśród klientów hurtowych.

W POŚCIGU ZA LIDEREM. Akcentując mocną pozycję lidera, przedstawiciele salonów z wyposażeniem łazienek zwracają jednak uwagę na rosnącą w siłę konkurencję. Najlepszy przykład to nowy system „Rapid SL” firmy Grohe (następca systemu „Rapid L”). Chociaż produkt ten na polskim rynku obecny jest znacznie krócej niż np. „Duofix” Geberit, to drugie miejsce w rankingu świadczy o jego niewątpliwym sukcesie. Niebagatelny wpływ ma na to m.in. fakt, że wprowadzaniu na rynek nowego systemu firmy Grohe towarzyszy promocja cenowa.  Regularna cena systemu Grohe jest zbliżona do ceny produktu marki Geberit, jednak w promocji przycisk oferowany jest gratis (klient płaci tylko za stelaż). Biorąc pod uwagę cenę przycisku – ok. 200 zł, różnica okazuje się na tyle kusząca, by przekonać wielu klientów do zakupu systemu „Rapid SL”. Tym bardziej, że jak zapewniają sprzedawcy jakość systemu marki Geberit
i Grohe jest zbliżona. Na korzyść tego drugiego przemawia promocyjna cena, ale nie tylko. W swoim nowym systemie firma Grohe wprowadziła bowiem szereg rozwiązań niespotykanych wcześniej w zestawach tej marki. Sami sprzedawcy podkreślali wyraźny postęp, jaki dokonał się w produktach marki Grohe. Ich zdaniem o wyborze konkretnego modelu podtynkowego stelaża do w.c., oprócz marki, często decyduje wygląd przycisku spłukującego. Korzystniej wypada zatem ten system (marka), który oferuje klientom szerszy wybór w zakresie kształtu czy koloru przycisku. Tutaj sprzedawcy wskazywali właśnie na „Rapid SL” jako ten system, który daje klientom najszerszy wybór. Inne rozwiązanie wychodzące naprzeciw oczekiwaniom Polaków to funkcja oszczędnego spłukiwania 3/6 litra (a co za tym idzie również dwudzielny przycisk), którą posiada zestaw Grohe. Starsze systemy pochodzące od tego producenta były wyposażone jedynie w funkcję spłukiwania „start/stop”. Ponadto „Rapid SL” oferuje także możliwość zamontowania przycisku pionowo lub poziomo.
W rezultacie, jak zauważa część sprzedawców, w sytuacji gdy nie ma promocji klient w dalszym ciągu chętniej wybiera system marki Geberit, bo to najbardziej znana marka w branży systemów podtynkowych. Jednak, gdy po przyjściu do sklepu dowiaduje się o promocji Grohe i uzyskuje od sprzedawcy informacje o możliwościach, które oferuje ten system oraz o tym, że jakość obu produktów jest porównywalna – coraz częściej decyduje się na produkt Grohe.

INNE PROPOZYCJE. Niektórzy przedstawiciele salonów z wyposażeniem łazienek przyznają, że nie posiadają w swojej ofercie innych marek niż Geberit i Grohe. Inni zaś, obok systemów tych dwóch producentów proponują też klientom tańsze stelaże podtynkowe. Zdaniem sprzedawców o wyborze innej marki niż Geberit czy Grohe decyduje przede wszystkim cena. Handlowcy radzą jednak klientom, by w przypadku produktu takiego jak podtynkowy system do w.c. nie kierować się wyłącznie ceną, ale jakością wykonania. Dlatego w przypadku tańszych systemów zwracają uwagę na to, aby np. spłuczka nie była klejona lecz wydmuchiwana.
KATARZYNA ZACHAREWICZ

CO DECYDUJE O WYBORZE SYSTEMU PODTYNKOWEGO?
1. Producent (marka) – renoma, zaufanie klientów, przekonanie o solidności i wysokiej jakości oferowanych produktów
2. Przycisk spłukujący – estetyka (kolor, kształt), możliwość wyboru różnych przycisków
3. Oszczędne spłukiwanie – dwudzielne
4. Cena

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA