Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Grupa SBS od początku swego istnienia notuje dynamiczny rozwój. Fakt ten nabiera jeszcze większego znaczenia jeśli spojrzeć na to przez pryzmat trudnej sytuacji rynkowej. Tym bardziej, że sukces ten to przede wszystkim zasługa konsolidacji działań partnerów, czyli firm tworzących Grupę SBS. Ponadto fundamentem sukcesu są określone, jasne i czytelne zasady współpracy dla wszystkich firm SBS.

Od roku 2002, kiedy to na bazie 15 firm z regionu centralnej Polski powstawało Stowarzyszenie Branży Sanitarnej, a następnie firma o nazwie SBS Sp. z o.o. upłynęło niewiele czasu. Okres ten był czasem wytężonej pracy w celu osiągnięcia obecnego ogólnopolskiego charakteru Grupy SBS oraz zapewnienia partnerom tworzącym firmę, najdogodniejszych warunków funkcjonowania i rozwoju, czyli między innymi:
– obniżenia kosztów logistycznych,
– wzmocnienia pozycji na rynku lokalnym, poprzez rozszerzenie oferty asortymentowej,
– pomoc oraz doradztwo na płaszczyźnie handlowej, technicznej oraz dostęp do profesjonalnych form marketingu,
– połączenie działań marketingowych, zapewniających lepszą ich skuteczność,
– dostęp do markowych produktów po najkorzystniejszych cenach.
Stworzone warunki już w pierwszym roku działalności pozwoliły podwoić obrót spółki, a dzięki zaangażowaniu partnerów w ciągu czterech lat, mimo trudnej sytuacji rynkowej, obroty całej Grupy SBS osiągają wartość 750 mln złotych.
Znaczącym elementem mającym wpływ
na zaangażowanie partnerów, jak i na osiągane wyniki Grupy SBS jest starannie opracowana strategia na lata 2004-2006. Jej podstawą jest tworzenie jednakowej polityki sprzedaży
i zakupów, zwiększanie zyskowności partnerów, konsolidacja obrotów (czyli powiększanie udziału sprzedaży centrali w całym obrocie Grupy SBS), unifikacja identyfikacji wizualnej Grupy SBS oraz budowanie wizerunku solidnej firmy poprzez konkretne działania rynkowe.
Narzędzia realizacji tej strategii to: program „profi-Ty”, promocja marek własnych Delfin i Keller, wprowadzanie jednakowych zasad identyfikacji wizualnej Grupy SBS, Program Autoryzacji SBS, wydawanie biuletynów, artykuły i reklamy prasowe, szkolenia oraz wdrażana nowa strona internetowa.

KATALOG MARKI WŁASNEJ. W dobie ostrej konkurencji na rynku metodą na realizowanie zysków ze sprzedaży są produkty o bardzo silnej marce lub produkty niemarkowe. Grupa SBS znalazła trzecie wyjście i postanowiła skoncentrować się na współpracy z liderami rynku wśród dostawców, a także zbudować własne marki.
W czerwcu wydany został katalog prezentujący produkty „Marki Domowej SBS”, w skład której wchodzą marki Delfin i Keller. Produkty pod marką Delfin adresowane są do szerokiej gamy klientów i cechują się najlepszą na rynku ceną oraz wysoką jakością docenianą przez specjalistów z branży. Pod tą marką znajdziemy w katalogu elektryczne podgrzewacze wody, grzejniki łazienkowe, zlewozmywaki, dolnopłuki, panele oraz zestawy natryskowe, baterie, a także zestawy podtynkowe.
Marka Keller to produkty adresowane do profesjonalistów, na co dzień zajmujących się instalatorstwem. Są to zawory, akcesoria instalacyjne, syfony, wpusty, filtry do wody, akcesoria do lutowania i sterowniki elektroniczne.

SUKCESY PRODUKTÓW. W tym gronie produktów przykładem spektakularnego sukcesu może być podtynkowy zestaw spłukujący „Delfin”, który dzięki połączeniu jakości i ceny cieszy się szczególnym zainteresowaniem wśród klientów. Nie można nie zauważyć, że w ciągu niespełna roku od wprowadzenia go na rynek, wszedł on do grona liderów w tym segmencie produktów.
Co jest także istotne, przydatność do stosowania w budownictwie zestawu podtynkowego „Delfin” oceniono w Centralnym Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Techniki Instalacyjnej „Instal”, który wydał aprobatę pod numerem: AT/2005-02-1511 i AT/2002-02-1234 oraz przez Państwowy Zakład Higieny, który wydał produktowi Atest Higieniczny HK/W/0163/01/2005.

„PROFI-TY”, CZYLI PEŁNA KASA Z SBS. Według filozofii Grupy SBS jednym z kluczy do sukcesu jest dbałość o relacje między partnerami grupy a klientami. Właśnie z tą myślą został stworzony program „profi-Ty”. Jego zadaniem jest budowanie dobrych relacji z klientami i przywiązanie ich do partnerów SBS oraz marek produktów objętych programem.
Pierwsza edycja programu „profi-Ty” zakończyła się sukcesem. Wzięło w nim udział 39 hurtowni Grupy SBS, czyli 95 punktów sprzedaży, których klientami na co dzień jest ponad 5000 firm i instalatorów. Rozdano blisko 1000 nagród o wartości ponad 250 tys. zł, a każdy z uczestników brał udział w losowaniu nagrody specjalnej – samochodu osobowego Chevrolet Lacetti o wartości 45 tys. zł.
Nowa edycja programu, która startuje 1 września 2005 r. jest skierowana do jeszcze większej grupy odbiorców – klientów dokonujących zakupów wskazanych produktów w sieci sprzedaży Grupy SBS. Po raz kolejny do udziału w programie zaprosiliśmy znanych producentów. Udało nam się powiększyć szacowne grono o kolejne firmy: Danfoss, Elster, Grundfos, Instal-Projekt, Immergas, Junkers, KFA, Purmo, Reflex, Sanitec Koło, Thermaflex. Ich markowe produkty pozwolą zadowolić klientów partnerów Grupy SBS. Do programu wprowadziliśmy także własne marki Delfin i Keller. Produkty te z uwagi na jakość i cenę zdobyły uznanie szerokiej gamy klientów, w tym także specjalistów z branży.

CO NOWEGO? Tym razem w ramach programu „profi-Ty” zaproponujemy uczestnikom:
– pieniądze gromadzone na karcie płatniczej SBS – Visa Electron (zamiast nagród rzeczowych),
– losowania miesięczne upominków producentów biorących udział w programie,
– więcej produktów znanych producentów oraz produkty marek Delfin i Keller.

NAGRODA SPECJALNA. Wśród wszystkich aktywnych posiadaczy karty płatniczej SBS, czyli takich, którzy przynajmniej jeden raz przyślą kartę punktową celem wymiany na pieniądze, zostanie rozlosowana atrakcyjna nagroda rzeczowa – samochód osobowy Peugeot Partner.
PODSUMOWANIE. Grupa SBS jest największą i najprężniej rozwijającą się siecią sprzedaży artykułów instalacyjnych. Trzonem naszych sukcesów są partnerzy tworzący Grupę SBS i starannie zaplanowane działania skierowane na trudny rynek naszej branży. Tworzenie narzędzi dla firm Grupy SBS jest dla nas wielkim wyzwaniem, a szybkie reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe codziennością, dlatego z optymizmem patrzymy na rozwój Grupy SBS.

JACEK KAMIŃSKI
ZDJĘCIA: GRUPA SBS

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA