Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

O ile w pierwszym momencie wnętrze może wydać się zaskakujące i dalekie od tradycyjnego kanonu projektowania łazienek, o tyle po dłuższej obserwacji dostrzegamy w nim elementy wspólne. Jak okazuje się, mnogość zastosowanych faktur nie musi oznaczać chaosu, zwłaszcza gdy zostaną one połączone w spójną całość.

- Koncepcję Pani projektu można uznać za dość eklektyczną - łączy Pani klasyczne drewno, minimalistyczną czerń, nowoczesną czerwień, surowe cementowe wstawki - czy to trochę nie za wiele jak na jeden projekt?
Anna Superniok: Charakter i niespotykana kolorystyka oraz mnogość użytych materiałów mogą rzeczywiście szokować, ale młodzi gospodarze doskonale się czują w takich właśnie wnętrzach. Szarości, czernie i czerwienie przewijają się w całym mieszkaniu i stąd ich obecność również w łazience i toalecie.
Ze względu na różne odcienie szarości, które są barwami chłodnymi zdecydowałam się wprowadzić kolejny materiał, mianowicie \"ciepły\" fornir drewna - zostały nim obłożone postumenty umywalek i obudowa wanny. Wykończeniu ścian w łazience musiałam poświęcić więcej uwagi na etapie projektu, gdyż całe pomieszczenie nie było duże, miało prosty układ. Ponadto na tej niewielkiej powierzchni trzeba było umieścić wiele elementów, co wymagało wprowadzenia dodatkowych stałych przegród w formie ścianek, wnęk itp.

- Czy kontrast to Pani ulubiony środek wyrazu? Zestawienie białej umywalki i wanny z drewnem, na tle zupełnie innej gamy kolorów sprawia, że widocznie zdominowały wnętrze. Czy to było pani zamierzeniem?
Myślę, że charakter całego mieszkania zobowiązuje, wszechobecny kontrast jest rzeczywiście zamierzony, nadaje całości niepowtarzalności.
Bez wątpienia cała ceramika sanitarna zastosowana w tym wnętrzu gra jakby pierwszoplanową rolę - stąd zamierzony zabieg zaakcentowania jej poprzez gamę użytych kolorów i różnorodność faktur materiałów.

- Na jakie oświetlenie zdecydowała się Pani w swoim projekcie? Zwłaszcza, że stylizacja wnętrza dzięki zastosowanym kolorom nie należy do najjaśniejszych.
Rzeczywiście kolorystyka pomieszczenia powoduje, że nie należy ono do najjaśniejszych, ponadto, jak to często bywa w budynkach z wielkiej płyty, brak im naturalnego oświetlenia. Zaprojektowane oświetlenie jest istotnym elementem, na pierwszym miejscu jest oczywiście funkcjonalność, a zaraz potem dodatkowe światło, które potrafi dyskretnie podkreślić, wykreować nastrój wnętrza.
Główne oświetlenie stanowią trzy oprawy halogenowe w stylistyce przemysłowej, dobrze komponują się z płytką imitującą surowy beton. Nad lustrem we wnęce została umieszczona oprawa świetlówkowa, gdyż daje ona dużo światła. Poza tym jest kilka dodatkowych opraw halogenowych, które podkreślają to co godne wyeksponowania. Oprawy o niewielkiej mocy stanowią dekoracyjne podkreślenie obudowy wanny.

- Czy nie kusiło Panią, aby  zastosować czarne lub czerwone baterie i grzejniki, które mocniej korespondowałyby z całym wnętrzem?
Jeśli chodzi o armaturę to uważam, że powinna być wyważona i prosta. Obawiam się, że czarne lub czerwone baterie w przepychu tych wszystkich materiałów, mogłyby się zgubić. Zastosowane rozwiązania (chrom) nawiązują do wielu innych elementów, jakimi są oprawy halogenowe, aluminiowa ramka szklanych drzwi przysłaniających półkę, wszystkie akcesoria dodatkowe: wieszaki, uchwyty itp.
Z kolei jeśli chodzi o grzejniki, nie ukrywam, że są one elementami, które bardzo rzucają się w oczy i nie są ciekawymi elementami wyposażenia wnętrza, tak bardzo tutaj istotnymi. Jednak były one na wyposażeniu tego mieszkania przy zakupie i inwestorzy nie chcieli ponosić dodatkowych kosztów. Z całą pewnością mogły być tu zastosowane ciekawsze rozwiązania dostępne na rynku.

- Zastosowała Pani pięć rodzajów płytek ceramicznych. Czym kierowała się pani przy doborze ich faktur?
Tak, rzeczywiście w tej realizacji występuje mnogość zastosowanych faktur (chodzi głównie o faktury płytek ceramicznych). Wszystko zaczęło się od pomysłu, żeby część ścian pokryta była specjalną masą imitującą surowy beton, jednak ze względu na pewne problemy ze znalezieniem wykonawcy, koncepcja uległa zmianie. Znaleźliśmy płytki, które dawały ten sam efekt co surowy beton. Poza tym zamierzaliśmy wykorzystać, powtórzyć, płytkę czerwoną, która pojawia się również w innym pomieszczeniu. Do tych dwóch płytek doszła czarna mozaika, która była odpowiedzią na życzenie pani domu. Wszystkie te faktury i formaty przenikają się wydzielając jakby dane strefy niewielkiego pomieszczenia.
ROZMAWIAŁA: EWA SZYŁKO
PROJEKT: ARCH. ANNA SUPERNIOK
A2.STUDIO PRACOWNIA ARCHITEKTURY I REKLAMY
a2_studio@wp.pl
ZDJĘCIA: MONIKA FILIPIUK

WYPOSAŻENIE I MATERIAŁY
Łazienka:
umywalki - \"Quattro\", prod. Sanitec Koło
kabina prysznicowa - prod. Huppe
panel prysznicowy - \"Cosmo\", prod. Poolspa
wanna - \"Muza\", prod. Poolspa
płytki - \"Zodiac\", prod. Edilcuoghi, \"Volumi\", prod. Fap, \"Dune Rosso Inserto\", prod. Fap, mozaika \"Altea\", prod. Ceramika Paradyż

Toaleta:
umywalka - \"Hall\", prod. Roca
miska wisząca - \"Dama Senso\", prod. Roca
płytki - \"Zodiac\", prod. Edilcuoghi, \"More\", prod. Caesar, listwa ścienna \"L-Minimal\", prod. Ceramika Tubądzin

powierzchnia łazienki: ok. 7 m2
powierzchnia toalety: ok. 2,5 m2

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA