Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Firma Elita ma już ugruntowaną pozycję w czołówce polskich producentów mebli łazienkowych. Obecnie prowadzi efektywną ekspansję na rynkach zagranicznych. Swoją prezentacją na tegorocznych targach ISH 2005 we Frankfurcie dowiodła znacznego potencjału marki.

Na tegorocznych targach ISH 2005 we Frankfurcie firma Elita prezentowała się po raz pierwszy. Wzięła w nich udział nie tylko po to, aby silniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach europejskich, ale też w celu zaprezentowania potencjału marki i pozyskania nowych możliwości rozwoju eksportu.

- Nastawiamy się na kontrakty, które pozwolą nam szerzej zaistnieć na rynkach niemieckich i francuskich. Co prawda mamy tam już pierwsze kontakty, ale po wizycie oczekujemy ich większej konkretyzacji - mówi Tomasz Badora, dyrektor eksportu w firmie Elita.

Sprzedażą zagraniczną firma Elita zajmuje się od niedawna, bo od ponad roku. Wcześniej eksport odbywał się w sposób pośredni, poprzez dystrybutorów firmy. W tym stosunkowo krótkim czasie firma nawiązała szereg kontaktów handlowych z kontrahentami z blisko 10 krajów. Tak dobry wynik uzyskany w krótkim czasie świadczy o dużym potencjale rozwojowym firmy i prężności działu eksportu.

ELITA ZA GRANICĄ. Ekspansję eksportową Elita rozpoczynała od sprzedaży na rynki wschodnie, na Ukrainę i do Czech. Obecnie prowadzi też regularną sprzedaż do takich krajów jak: Norwegia, Dania, Łotwa, Słowacja, Rosja, Mołdawia, Austria. Prowadzone są też rozmowy na temat rozpoczęcia sprzedaży do Szwecji, Litwy i Anglii.

- W krótkim czasie w dynamiczny i znaczny sposób rozwinęliśmy sprzedaż zagraniczną naszych mebli. Eksport kształtuje się mniej więcej na poziomie 30-45 % obrotu firmy - mówi Tomasz Badora.

Wartym odnotowania jest też fakt, iż meble Elita spotkały się z zainteresowaniem na rynkach, które same mają silnie rozwinięty narodowy przemysł produkcji mebli przeznaczonych do łazienki. Przykładem takiego kraju jest chociażby Hiszpania.

- Zdaniem naszego kontrahenta w Hiszpanii jest tam duże zapotrzebowanie na naszą ofertę. Nasze meble są całkowicie inne niż np. oferta włoska i między innymi z tych względów zdobywają zainteresowanie na tym rynku. O ich powodzeniu na rynkach zagranicznych decyduje przede wszystkim stylistyka, dobra jakość i przystępna cena - mówi Tomasz Badora.

Każdy rynek jednak rządzi się swoimi prawami i ma różne wymagania. Firma Elita dokładnie przygląda się tej specyfice i stara się dopasować swoją ofertę na miarę zapotrzebowania danego rynku. Tak np. do Skandynawii zgodnie z tamtejszymi wymaganiami eksportuje wyłącznie meble podwieszane. W Rosji natomiast, szczególnie w Moskwie występuje znaczne zapotrzebowanie na nasze meble z wyższej półki cenowej.

DYNAMICZNIE I ROZWOJOWO. Szybki i dynamiczny rozwój firmy Elita jest niejako wpisany w charakter jej funkcjonowania już od samego początku działalności. Niespełna cztery lata od momentu powstania w 1992 roku wystarczyło, aby firma z małego warsztatu stolarskiego, zatrudniającego jednego pracownika, przekształciła się w jednego z czołowych producentów mebli łazienkowych w Polsce. Obecnie oferta firmy obejmuje ponad 500 podstawowych modeli wyrobów. Meble Elita to już rozpoznawalna i ugruntowana marka, obejmująca bogatą ofertę poszczególnych serii, z których można kompletować zestawy łazienkowe według potrzeb i gustów klienta. Ponad rok temu firma wzbogaciła też swoją podstawową ofertę o nową markę Passione, obok istniejących Elita i Majus. Pod marką Majus oferowane są wysoce funkcjonalne szafki o wysokiej jakości i dobrej cenie, w uniwersalnym białym kolorze, pasujące pod większość dostępnych na rynku umywalek. Obecnie marka ta została rozszerzona o meble w wersji stojącej na nóżkach. Z kolei marka Passione to wyjątkowa oferta mebli najwyższej jakości dla wymagających klientów, pragnących podkreślić indywidualny charakter swojej łazienki.

Ekspozycje Elity znajdują się w ponad 1000 punktach handlowych w kraju oraz kilkudziesięciu na terenie krajów Unii Europejskiej i byłego bloku wschodniego. Wysoką jakość wyrobów, ich funkcjonalność, trwałość i wysoką odporność na wilgoć, gwarantuje stosowana przez firmę najnowsza technologia produkcji. Potwierdzeniem wysokich walorów użytkowych i estetycznych mebli Elita są zdobywane rokrocznie nagrody za nowo wylansowane na rynku serie mebli łazienkowych m.in.: \"Wybór Roku 2004\" dla serii Marco Brzoza, przyznany przez miesięcznik Łazienka, nagroda \"Produkt 2005\" dla serii Classic, przyznana przez miesięcznik branżowy Meble Plus i inne.

Nagrody, dobre wyniki sprzedaży w Polsce i rosnąca liczba odbiorców zagranicznych pozwala firmie Elita optymistycznie patrzeć w przyszłość. Dlatego też należy się spodziewać dalszego rozwoju jej sprzedaży zagranicznej, pracy nad marką na rynku polskim, a także inwestycji w rozwój oferty ze szczególnym naciskiem na dbałość o jakość i dobre wzornictwo.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA