Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Graff, polsko-amerykański producent baterii i akcesoriów łazienkowych, to firma stawiająca na jakość i solidność nie tylko produktów, ale i strategii działalności rynkowej. Potwierdzeniem wielowymiarowej solidności firmy była jej prezentacja na tegorocznych targach ISH 2005 we Frankfurcie.

Historia marki Graff ma swe korzenie w Stanach Zjednoczonych. Bardzo dobre wyniki sprzedaży oraz entuzjastyczne przyjęcie baterii Graff na rynku amerykańskim, skłoniły inwestorów amerykańskich i polskich do ekspansji na rynki europejskie. W tym celu na początku br. powołana została spółka Graff z siedzibą w Krakowie, odpowiedzialna za rozwój i budowanie sieci sprzedaży w Europie i na pozostałych rynkach, z wyłączeniem USA.

Jednak strategia promocyjna marki Graff w Europie rozpoczęła się znacznie wcześniej. Baterie sygnowane tą marką swą europejską premierę miały 2 lata temu podczas targów ISH we Frankfurcie. Rok później można je było zobaczyć na targach Mostra Convegno Expocomfort w Mediolanie. Potwierdzeniem rosnącej siły marki Graff na rynkach europejskich była też prezentacja na ostatnich targach ISH 2005. Na wszystkich tych wystawach - a w szczególności na ostatniej - oferta Graff spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Baterie zwracały uwagę głównie zróżnicowaniem oferty oraz oryginalnym, odważnym wzornictwem. W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma prowadziła też rozpoznanie licznych rynków zagranicznych jak np. Wielka Brytania, Niemcy, Rosja, Bliski Wschód, Indie, Australia i Nowa Zelandia. Zainteresowanie bateriami Graff i dobry poziom testowej sprzedaży w kilku krajach potwierdziły zasadność strategii rozwoju firmy.

- Testowa dystrybucja dała nam odpowiedź na kilka podstawowych pytań. Przede wszystkim spotkaliśmy się ze znacznym zainteresowaniem naszą ofertą i to z bardzo obiecujących firm dystrybucyjnych. Dziś już wiemy, że dystrybucja musi być budowana według przemyślanej strategii z uwzględnieniem dotychczasowych doświadczeń - mówi Bogusław Szadkowski, wiceprezes ds. handlu i marketingu w firmie Graff.

Wstępne badania europejskich rynków, na które mają trafić baterie Graff pozwoliły przedsiębiorstwu opracować podstawowe założenia strategii produktu i budowania wizerunku marki. Obecnie prowadzone są rozmowy na temat współpracy handlowej ze wszystkimi wyżej wymienionymi krajami.

- W założeniu marka Graff ma mieć zasięg globalny. Dlatego nasz produkt powinien w miarę sprawnie znaleźć się w bardzo szerokiej dystrybucji. Naszym podstawowym założeniem jest zachęcenie potencjalnych partnerów handlowych z Europy, ale nie tylko, do wejścia w aktywną dystrybucję produktów marki Graff - mówi Bogusław Szadkowski.

PREZENTACJA W DUCHU ELEGANCJI. Obecność na tegorocznych targach ISH we Frankfurcie to jeden z priorytetów strategii budowania wizerunku i renomy marki Graff. Dlatego też jej prezentacja miała wyjątkową oprawę. Ekspozycja firmy zajęła 250 m2 i wyróżniała się wśród innych przede wszystkim elegancką aranżacją - minimalistyczną, utrzymaną w monochromatycznej kolorystyce. Schludny projekt stoiska w wyważony sposób nawiązywał do charakteru prezentowanej oferty i podkreślał jej wzornicze walory. A oferta firmy Graff obejmuje szeroki wybór baterii łazienkowych i kuchennych oraz akcesoriów łazienkowych. Armatura ta odznacza się zróżnicowanym wzornictwem (zarówno klasyczne jak i nowoczesne wzory) oraz szerokim wyborem dostępnych powłok dekoracyjnych.

- Oferta jest tak szeroka, że można dostosować ją do wszystkich rynków, czy to będzie Wielka Brytania z bardzo specyficznymi wymaganiami co do wzornictwa i funkcjonalności, czy rynek polski, gdzie preferencje klientów są zupełnie inne - mówi Bogusław Szadkowski.

Targowa prezentacja - podobnie jak cała oferta - ze względu na stylistykę baterii podzielona została na dwa segmenty. Pierwszą grupę stanowiły baterie o klasycznym wzornictwie i łagodnych liniach, drugą - armatura utrzymana w stylistyce nowoczesnej, kształtem i formą nawiązująca do najnowszych osiągnięć nauki i techniki.

- Pierwsza sprzedaż testowa jaką zrealizowaliśmy utwierdziła nas w przekonaniu, iż strategia tzw. polaryzacji oferty jest zasadna i przynosi dobre efekty. Z tradycyjnymi, jak i nowoczesnymi rozwiązaniami wzorniczymi w bateriach jesteśmy bardzo atrakcyjni dla klienta - przekonuje Bogusław Szadkowski.

Także targowa oferta firmy Graff cieszyła się żywym zainteresowaniem odwiedzających. Zebrała ona wiele pochlebnych recenzji. Zdaniem przedstawicieli firmy szczególnie cenne były opinie specjalistów z branży. Ich zdaniem baterie Graff to nie tylko ciekawe wzornictwo, ale również najwyższa jakość połączona z tak ważną dziś funkcjonalnością.

Duże zainteresowanie wśród odwiedzających wzbudziły wszystkie baterie, a w szczególności nowe serie jak Eco, Bali i Immersion.

OPTYMISTYCZNE ROKOWANIA. Biorąc pod uwagę znaczne zainteresowanie ofertą Graff, czy to podczas sprzedaży testowej, czy prezentacji targowych można wnioskować, że znajdzie ona uznanie szerokiego grona dystrybutorów w Europie. Oferta sama w sobie, a także staranie przemyślana polityka handlowa firmy, to główne czynniki rynkowej rywalizacji, które pozwolą firmie osiągnąć wymierne efekty.

- Oferujemy klientowi produkt oryginalny o niepowtarzalnym wzornictwie. Mamy jasno określone priorytety i zdefiniowane rynki, na których chcemy być obecni. Nasz produkt spotkał się tam ze znacznym zainteresowaniem. Teraz czeka nas systematyczna praca nad budowaniem renomy marki Graff - podsumowuje Bogusław Szadkowski.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA