Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Firma Grass Cavagna Group powstała w 1989 roku. Przez kilkanaście lat funkcjonowania na polskim rynku zdołała rozwinąć swoją działalność w wielu komercyjnych kierunkach. Obecnie Grupa Grass dystrybuuje zarówno armaturę sanitarną, AGD, RTV, jak również sprzęt turystyczny.

REKLAMA

Firma Grass Cavagna Group powstała w 1989 roku. Przez kilkanaście lat funkcjonowania na polskim rynku zdołała rozwinąć swoją działalność w wielu komercyjnych kierunkach. Obecnie Grupa Grass dystrybuuje zarówno armaturę sanitarną, AGD, RTV, jak również sprzęt turystyczny.

Założyciele firmy Grass zaczynali pracę w niewielkim, bo trzyosobowym zespole. Obecnie firma zatrudnia już prawie 120 pracowników. Początkowo Grass specjalizował się w sprzedaży armatury gazowej LPG. Jego głównym dostawcą była włoska firma Cavagna Group i to właśnie od niej firma przejęła część swojej nazwy. Jednak - jak podkreśla Jacek Jankowski, dyrektor handlowy ds. klientów kluczowych w Grassie - cały kapitał firmy jest polski, a obie firmy - Grass Cavagna Group Polska i Cavagna Group SpA łączy jedynie wymiana handlowa.

Siedziba firmy mieści się w Płońsku, 50 km od Warszawy. Tutaj znajdują się pomieszczenia biurowe o łącznej powierzchni 1 tys. m2 oraz magazyny - 8 tys. m2. W Płońsku mieści się również główny punkt serwisowy.

BOGATA OFERTA. Grupa Grass jest wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski produktów takich marek, jak pochodzące z Włoch: Cavagna Group (armatura gazowa LPG), De Longhi (piece grzewcze), Nardi (m.in. piekarniki elektryczne, płyty grzewcze gazowe i elektryczne), Falmec (okapy kuchenne), Astracast (zlewozmywaki produkowane w Wielkiej Brytanii), Campingaz (sprzęt turystyczny wytwarzany we Francji), amerykański Coleman (sprzęt turystyczny) oraz Honeywell (konwektory elektryczne, elektryczne grzejniki olejowe również pochodzące z USA), japońskie Akai i szwajcarski Roadstar (sprzęt RTV). Nowością w ofercie Grassa są produkty jednego z największych w Europie producentów telewizorów, niemieckiej firmy Schneider.

Grupa Grass posiada także trzy marki własne - pod nazwą Imperial sprzedawana jest armatura łazienkowa i akcesoria łazienkowe. Marki Ravanson i Primo to przede wszystkim elektryczne urządzenia grzewcze, klimatyzatory i wentylatory. Od niedawna pod marką Ravanson sprzedawany jest również drobny sprzęt AGD.

Warto podkreślić, że dominująca na początku działalności firmy Grass dystrybucja armatury gazowej LPG obecnie stanowi jedynie wycinek wartości jej sprzedaży.

W związku z tak szerokim zakresem działań handlowych firma podzielona jest obecnie na kilka działów. Są to: dział sprzętu do zabudowy kuchennej, dział turystyki, dział obsługi supermarketów i hipermarketów, dział obsługi rynku detalicznego, dział sanitarny oraz dział RTV. Na tym jednak firma Grass nie poprzestaje. Wciąż szuka nowych, perspektywicznych rynków zbytu oraz firm, z którymi mogłaby współpracować.

- Czasem aż trudno nadążyć za wszystkim, co dzieje się w firmie jeżeli chodzi o jej rozwój. Gdyby jednak tempo tego rozwoju było mniejsze, myślę, że po prostu cofalibyśmy się. W tej chwili tak częste zmiany określiłbym jako wymóg rynku - mówi Jacek Jankowski dyrektor handlowy ds. klientów kluczowych w firmie Grass.

Ta czysto rynkowa tendencja wpisuje się także w priorytety firmy. A jest wśród nich zasada corocznego wdrażania przynajmniej kilku nowych projektów i poszerzania oferty firmy. Wysiłki Grassa w swój rozwój na terenie Polski docenił Business Centre Club, który w 2000 r. przyjął firmę do swojego grona.

Firma posiada również swoje przedstawicielstwa za granicą. Oddział Grupy Grass na Ukrainie z siedzibą w Kijowie funkcjonuje już od 1999 r. W 2002 r. swoją działalność rozpoczęło natomiast drugie zagraniczne przedstawicielstwo firmy założone na Litwie, z siedzibą w Kownie.

SPRZEDAŻ I PLANY. Firma podaje, że w 2003 r. sprzedała w Polsce 300 tys. sztuk armatury. Plany na rok 2004 zakładają podwojenie tej ilości. Ścisłym minimum jest natomiast sprzedaż 500 tys. sztuk armatury.

- W 2003 r. zwiększyliśmy sprzedaż naszych produktów o 25%. W tym roku planujemy powiększyć ją o 35%, co przy trudnościach pojawiających się na rynku jest niemałym wyzwaniem - mówi Robert Paprocki, kierownik działu sprzedaży w firmie Grass. - Natomiast jeżeli chodzi o armaturę to kilkuletnie doświadczenie w sprzedaży tego asortymentu mówi, że realizacja planów związanych z tym sektorem jest realna, a rynek określiłbym mianem perspektywicznego.

ŁAZIENKA KOMPLETNA. Baterie łazienkowe i kuchenne, a także akcesoria łazienkowe Grass sprzedaje już od czterech lat. Uruchomienie tej linii sprzedaży to efekt zgłoszonego przez klientów Grassa zapotrzebowania na taki właśnie produkt. W przypadku firmy proces wdrażania nowych produktów jest zawsze taki sam. Klienci zgłaszają się z prośbą o wyszukanie ciekawej oferty - szczególnie pod względem ceny - którą mogliby wprowadzić do sprzedaży w swojej placówce. Tak było również w przypadku baterii.

- Finał poszukiwań można określić tylko jako ogromny sukces - mówi Jacek Jankowski - Sprzedaż baterii wzrastała w tempie wręcz lawinowym do tego stopnia, że ich producent nie nadążał z realizowaniem otrzymywanych zamówień.

W takiej sytuacji Grass zaczął kupować baterie również od innych producentów. W ramach pierwszych dostaw do odbiorców dostarczane były baterie tylko jednej serii. Dziś jest ich trzynaście. Do tego trzy serie akcesoriów łazienkowych oraz zestawy prysznicowe. Jeszcze w tym roku firma planuje wprowadzić do sprzedaży kompletną ofertę wyposażenia łazienkowego, m.in. wanny, wannny z hydromasażem, kabiny prysznicowe, kompakty, umywalki, bidety. Planuje także wdrożenie do sprzedaży kilkunastu nowych serii baterii. W planach firma Grass ma także wprowadzenie do swojej oferty płytek gresowych, grzejników łazienkowych oraz mebli łazienkowych.

TOPOWE PRODUKTY. Najbardziej popularnymi seriami baterii z oferty proponowanej przez Grassa są serie najtańsze - Kappa i Vega. W ich skład wchodzą baterie wannowe, natryskowe, umywalkowe, bidetowe i zlewozmywakowe. Generują one obecnie około 60% sprzedaży firmy, jeżeli chodzi o armaturę. W ofercie Grassa obok baterii z niższej półki cenowej za około 40 zł, można również znaleźć baterie, których cena detaliczna kształtuje się na poziomie 400 zł. I właśnie w stronę produktów z wyższej półki cenowej firma chce poszerzać swoją ofertę z zakresu wyposażenia łazienki.

KWESTIA PRODUCENTA. Wiele kontrowersji wśród producentów armatury łazienkowej, ale również wszelakich dóbr dostępnych na rynku, wzbudza kwestia ich pochodzenia. Szczególnie, gdy są one produkowane w Chinach. Firma Grass otwarcie mówi o tym, że ich baterie produkowane są właśnie tam - informuje o tym na każdym opakowaniu.

- Warto uświadomić sobie, że w Chinach produkowanych jest ponad 70% dostępnych w Europie produktów. Nawet wielcy potentaci europejskiego rynku zakładają tam swoje fabryki tylko po to, by zmniejszyć koszty produkcji - mówi Jacek Jankowski - Z Chin sprowadzamy różny asortyment już od 6-7 lat. Znamy ten rynek bardzo dobrze. Tak jak na całym świecie są tam fabryki lepsze i gorsze. My szukamy przede wszystkim produktów w dobrej cenie, ale również bardzo ważna jest dla nas ich jakość. Wszystkie firmy, z którymi współpracujemy posiadają znak ISO 9001 - to o czymś świadczy. Poza tym sprzedając nasze produkty posiadamy na nie aprobaty odpowiednich instytutów, atesty uprawniające do sprzedaży. Bez ryzyka udzielamy na wszystkie sprzedawane przez Grass artykuły 2-letniej gwarancji. Jesteśmy na rynku już wiele lat i chcemy na nim pozostać, nie moglibyśmy zamykać sobie dróg dalszego rozwoju przez wprowadzanie produktów niskiej jakości.

- Obecnie bardzo duży nacisk kładziemy na promowanie marki Imperial i choćby dlatego nie możemy dopuścić do tego, żeby w jakikolwiek sposób kwestionowano jej jakość - mówi Robert Paprocki.

Firma kładzie duży nacisk na to, żeby marka Imperial kojarzyła się z dobrą jakością i ceną. Wpływać na to mają również estetyczne opakowania, ekspozytory, ulotki, katalogi dostępne dla klientów, a także reklama - w prasie oraz na billboardach.

ROZDZIELONA DYSTRYBUCJA. Grass dzieli swoich odbiorców na dwie grupy: pierwszą stanowią sklepy detaliczne i hurtownie, drugą super-Ęi hipermarkety. Obecnie firma dostarcza swoje produkty praktycznie do wszystkich sieci marketów w kraju (oprócz dyskontów spożywczych). Super-Ęi hipermarkety, które średnio sprzedają firmie około 65% dystrybuowanej ilości armatury, obsługuje 6 przedstawicieli handlowych. Odbiorców detalicznych oraz hurtownie obsługuje natomiast 3 przedstawicieli. Sieć dystrybucji Grassa obejmuje już praktycznie całą Polskę.

MARTA MATRACKA

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA