Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Grupa FERRO, drugi największy graczy na polskim rynku armatury oraz komponentów instalacji sanitarnych i grzewczych, wypracowała po III kwartałach 2010 roku przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 127,3 mln zł, czyli wyższe o 7% od osiągniętych rok wcześniej, pomimo niesprzyjających warunków rynkowych. Jednocześnie zysk z działalności operacyjnej przekroczył 12,8 mln zł, a zysk netto wyniósł 10 mln zł.
Grupa systematycznie zwiększa udział sprzedaży zagranicznej w swoich przychodach - po trzech kwartałach 2010 roku wyniósł on 15,3%, w porównaniu do 12%. w analogicznym okresie 2009 roku, co oznacza wzrost wartościowy aż o 36%.
Dzięki dynamicznej polityce sprzedażowej oraz rozwoju sprzedaży zagranicznej FERRO zwiększyło swoje przychody po trzech kwartałach 2010 roku o 7% do 127,3 mln zł. W samym trzecim kwartale wzrost przychodów wyniósł natomiast blisko 23%.
Wynik operacyjny oraz netto pozostały pod wpływem niekorzystnych warunków rynkowych, takich jak wzrost cen surowców, przede wszystkim miedzi oraz niekorzystne zmiany kursu złotego do dolara amerykańskiego oraz euro.  Grupa FERRO działa na rynku polskim oraz prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne. Po trzech kwartałach 2010 r. wartość sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem wyniosła 19,5 mln zł, co oznacza wzrost o 36% w stosunku do analogicznego okresu 2009, kiedy wartość sprzedaży eksportowej wyniosła 14,3 mln zł, czyli stanowiła 12% całkowitej sprzedaży Grupy.
Krajami które mają obecnie największy udział w eksporcie produktów Grupy są: Rumunia, Ukraina, Francja, Bułgaria i Słowacja.Sprzedaż krajowa Grupy FERRO prowadzona jest za pośrednictwem dwóch kanałów – tradycyjnego oraz sieci sklepów z wyposażeniem typu „dom i ogród”. Sprzedaż produktów pod markami własnymi Ferro i Weberman stanowiła po III kwartałach 2010 roku około 80-90% całkowitej sprzedaży Grupy.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA