Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Grupa FERRO, drugi największy gracz na polskim rynku armatury oraz komponentów instalacji sanitarnych i grzewczych, wypracowała po III kwartałach 2010 roku przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 127,3 mln zł, czyli wyższe o 7% od osiągniętych rok wcześniej, pomimo niesprzyjających warunków rynkowych. W samym tylko trzecim kwartale wzrost przychodów wyniósł blisko 23%. Jednocześnie zysk z działalności operacyjnej przekroczył 12,8 mln zł, a zysk netto wyniósł 10 mln zł.
Grupa systematycznie zwiększa udział sprzedaży zagranicznej w swoich przychodach – po trzech kwartałach 2010 roku wzrost ten wyniósł 15,3%, w porównaniu do 12% w analogicznym okresie 2009 roku. W wielkościach bezwzględnych sprzedaż eksportowa wyniosła 19,5 mln zł (w analogicznym okresie zeszłego roku – 14,3 mln zł), co oznacza wzrost aż o 36%.
Wynik operacyjny oraz netto pozostały pod wpływem niekorzystnych warunków rynkowych, takich jak wzrost cen surowców, przede wszystkim miedzi oraz niekorzystne zmiany kursu złotego do dolara amerykańskiego oraz euro. Grupa FERRO działa na rynku polskim oraz prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne. Krajami które mają obecnie największy udział w eksporcie produktów Grupy są: Rumunia, Ukraina, Francja, Bułgaria i Słowacja. Sprzedaż krajowa Grupy FERRO prowadzona jest za pośrednictwem dwóch kanałów – tradycyjnego oraz sieci sklepów z wyposażeniem typu „dom i ogród”. Sprzedaż produktów pod markami własnymi Ferro i Weberman stanowiła po III kwartałach 2010 roku około 80-90% całkowitej sprzedaży Grupy.
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA