Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Od 1 czerwca tego roku funkcjonuje polskie przedstawicielstwo firmy Hewi. To dobra informacja dla rodzimych klientów poszukujących najlepszych rozwiązań w dziedzinie akcesoriów łazienkowych i produktów do łazienek „bez barier”, a także okuć, poręczy i płyt chroniących ściany. Szczególnie usatysfakcjonowani mogą czuć się architekci i projektanci wnętrz – zespół firmy Hewi Polska oferuje dla nich szerokie doradztwo we wszystkich fazach realizacji nowych obiektów lub remoncie już istniejących. Wieloletnie doświadczenie firmy na innych rynkach to szczególny atut, przekonujący do nawiązania współpracy.
OFERTA firmy Hewi obejmuje szeroki asortyment wyposażenia wnętrz do obiektów użyteczności publicznej. Produkty o różnym zastosowaniu dzięki swej wzorniczej spójności dają możliwość nadania obiektowi konkretnego charakteru, ułatwiają poruszanie się po nim, jak również pozwalają estetyczne i funkcjonalne zaaranżować łazienki i toalety. Obok trzonu oferty, który tworzą akcesoria łazienkowe i produkty do łazienek „bez barier” Hewi proponuje szeroką gamę okuć drzwiowych, poręczy, pochwytów oraz oznakowań na drzwi i do korytarzy. Bardzo bogata oferta firmy Hewi do łazienek to cztery zróżnicowane wzorniczo serie obejmujące ponad sto produktów. Oferta ta jest stale wzbogacana, co jeszcze lepiej zaspakaja potrzeby zgłaszane przez potencjalnych odbiorców. Wszystkie te produkty mogą posiadać wykończenie z poliamidu w różnych kolorach lub być wykonane ze stali szlachetnej. Bliskość macierzystego rynku niemieckiego powoduje, że dobra renoma produktów Hewi jest znana również na rynku polskim. Od roku 2000 były one promowane i sprzedawane m.in. przez firmę BimsPlus i firmę Esco (okucia budowlane). Niektóre produkty wchodziły ponadto swego czasu również w skład asortymentu do łazienek „bez barier” firmy Koło.
Od stycznia 2005 roku nowym prezesem zarządu Hewi Heinrich Wilke GmbH został Reinhard Fenski. Jednym z głównych punktów jego strategii stało się zwiększenie sprzedaży na rynkach zagranicznych. Aby to osiągnąć postanowił wzmocnić dział eksportu, a w budżetach na kolejne lata uwzględnić dofinansowanie działalności w wybranych krajach. Obok rynków Europy Zachodniej priorytetowym rynkiem dla Hewi stała się Polska. 
Jeżeli chodzi o naszą pozycję na rynku to z przyjemnością stwierdzam, że pomimo braku szczególnej aktywności w ostatnich latach, znajomość marki i zaufanie do produktów Hewi są wysokie – deklaruje Maciej Jaworski, dyrektor handlowy Hewi Polska - Jest to związane z kilkoma faktami. Po pierwsze z włożoną już kiedyś pracą w promocję marki, po drugie z bardzo dobrą pozycją Hewi na rynku niemieckim, gdzie od lat jesteśmy liderem w segmencie produktów do łazienek „bez barier” i okuć z poliamidu i wreszcie po trzecie z bardzo ograniczoną ofertą tych produktów w wyższym segmencie. Jesteśmy na polskim rynku producentem o pełnej i najszerszej ofercie produktów najwyższej jakości i funkcjonalności do łazienek „bez barier”.

DZIAŁANIA NA POLSKIM RYNKU. Hewi poprzez zwiększone zaangażowanie chce odbudować swoją pozycję na rynku polskim. W tym roku postawiło sobie następujące cele: przybliżenie marki Hewi szerszemu gronu osób związanych z obsługą inwestycji, przygotowanie materiałów reklamowych w języku polskim (katalog, cennik, strona www), otwarcie biura z ekspozycją w Warszawie i udrożnienie kanałów dystrybucyjnych. Kolejnym etapem będzie bezpośrednie wspieranie działań przy obsłudze inwestycji. Będzie to realizowane przy współpracy z partnerami handlowymi. Hewi Polska chce bazować na swoim wieloletnim doświadczeniu z rynku niemieckiego, jak również wykorzystać pozycję lidera w segmencie produktów do łazienek publicznych i łazienek „bez barier”. Zaufanie jakim darzą niemieccy architekci i inwestorzy produkty Hewi przekłada się często na ujmowanie ich w projektach realizowanych również w Polsce.
– Perspektywy rynku polskiego oceniamy bardzo dobrze. Po pierwsze rozwój gospodarczy, a co za tym idzie liczba inwestycji w najbliższych latach będą utrzymywać się na wysokim poziomie – dodaje Maciej Jaworski – Polska ma jeszcze ogromne potrzeby w zakresie nowych obiektów biurowych, handlowych, hotelowych i gastronomicznych, jak również w zakresie remontowania już istniejących. Podobnie jest ze szpitalami i obiektami sportowymi; wszystkie powinny być przystosowane do użytku dla osób niepełnosprawnych. Stąd duży wzrost zainteresowania tematem łazienek dla niepełnosprawnych i funkcjonalnych łazienek publicznych. Niebagatelnym faktem dla nas jako firmy jest to, że największym inwestorem w naszym kraju są Niemcy, a jak wiadomo polegają oni na sprawdzonych produktach wysokiej jakości. Jedyną kwestią budzącą nasze obawy jest dojrzałość polskich inwestorów do korzystania z droższych, ale tylko w początkowej fazie inwestycji, produktów. Doświadczenie pokazuje, że znacznie kosztowniejsze są remonty związane z wykorzystaniem nieodpowiednich produktów niż zaufanie od początku sprawdzonym produktom wysokiej jakości. W przypadku Hewi dochodzą jeszcze dwa bardzo ważne aspekty: bezpieczeństwo użytkowników i estetyka wnętrz.
Inauguracja działalności Hewi Polska zbiegła się w czasie z wprowadzeniem na nasz rynek całkowicie nowych produktów. Są to designerska seria akcesoriów dla niepełnosprawnych „LifeSystem” i stalowa seria „805”. Produkty te nie były wcześniej prezentowane na rynku polskim. Wykończenie i wzornictwo nowych serii pozwala nie tylko funkcjonalnie, ale również bardzo estetycznie zaprojektować łazienkę „bez barier”. Ma to ogromne znaczenie dla samopoczucia użytkowników takich łazienek, którymi są również osoby sprawne fizycznie (szczególnie w obiektach ogólnodostępnych, typu hotele, restauracje, centra handlowe itp.). Projektując takie obiekty zwraca się często uwagę, aby łazienka była podobna w charakterze wystroju do reszty pomieszczeń. Niektórzy inwestorzy mówią wprost, że nie chcą razić w oczy odwiedzających nieestetycznymi konstrukcjami. Produkty Hewi spełniają wszystkie te wymagania – z jednej strony inwestor może być pewien ich długowieczności i najwyższej funkcjonalności, a z drugiej może być zadowolony z ich wyglądu.

TRADYCJA I JAKOŚĆ. O silnej pozycji firmy Hewi decyduje specjalizacja. Firma od ponad 25 lat koncentruje się na akcesoriach łazienkowych i akcesoriach dla niepełnosprawnych, jak również na okuciach drzwiowych. Od 50 lat w zakładach w Bad Arolsen wytwarza się produkty z poliamidu. Dzięki temu firma jest w stanie oferować produkty najwyższej jakości. To właśnie jakość, a co za tym idzie wytrzymałość produktów przekonuje inwestorów. Obojętne czy są to uchwyty, poręcze czy klamki – po 20 latach użytkowania wyglądają i działają tak samo, jak zaraz po zakupie. W związku ze specjalizacją możliwe jest również oferowanie kompletnej gamy produktów w różnych seriach i różnych kolorach. Kolejną zaletą asortymentu Hewi jest jego spójność stylistyczna, dzięki czemu firma jest w stanie zaproponować inwestorowi kompleksowe i jednolite rozwiązanie do obiektu.
W Polsce chcemy skoncentrować się na pokazywaniu najwyższej jakości i funkcjonalności naszych produktów oraz na profesjonalnym wspomaganiu sprzedaży od momentu projektowania do realizacji – dodaje Maciej Jaworski. -  Mamy przy tym nadzieję, że dla inwestorów coraz częstszym kryterium wyboru będą jakość i użyteczność. Produkty Hewi mają w bezpieczny sposób wspierać i zapewniać samodzielność użytkownikom, wspomagać osoby zajmujące się niepełnosprawnymi w ich codziennej pracy, jak również ułatwiać estetyczne i funkcjonalne projektowanie powierzchni w różnych obiektach.
Ze względu na fakt, że Hewi oferuje profesjonalne rozwiązania, w których nie tylko wzornictwo i kolory, ale również wymiary i zastosowanie odpowiedniego rozwiązania odgrywają niebagatelną rolę, firma ma zamiar zorientować się na współpracę z profesjonalnymi architektami, którzy są w stanie odpowiednio wkomponować produkty Hewi w projekt całego obiektu. Właśnie z punktu widzenia współpracy z architektami i osobami związanymi z obsługą inwestycji organizowana jest dystrybucja produktów Hewi, która odbywa się poprzez wybrane firmy sieciowe zaangażowane we współpracę z projektantami i dostarczające produkty na inwestycje.
– Zależy nam na tym, aby osoby te były świadome wszystkich zalet naszych produktów i potrafiły zarekomendować je inwestorowi – mówi Maciej Jaworski. –  Będziemy starali się wspomagać architektów szkoląc ich pod względem znajomości naszego asortymentu, ale również dostarczając niezbędnych materiałów, próbek produktów i bezpośrednio wspierając ich w rozmowach z inwestorami. Chcemy również przekazywać nasze doświadczenie związane z projektowaniem łazienek „bez barier”, gdzie zastosowanie produktów o odpowiednich wymiarach oraz przeprowadzenie instalacji na odpowiedniej wysokości i w odpowiedniej odległości od innych produktów decyduje o rzeczywistej funkcjonalności pomieszczenia.
 OPR. ANDRZEJ TOPCZEWSKI

HISTORIA HEWI
Firma Hewi działa od 1929 roku, a jej założycielem był Heinrich Wilke. Siedziba Hewi do dzisiaj mieści się w Bad Arolsen w północnej Hesji. Główne wydarzenia w historii firmy to: rozpoczęcie produkcji klamek z nylonu w 1957 roku, pojawienie się pierwszych produktów do łazienek „bez barier” w roku 1979, następnie w latach dziewięćdziesiątych rozszerzenie oferty o elektroniczne systemy zamykania, systemy identyfikacji wizualnej, poręcze, balustrady i osłony ścienne. Od 2001 roku Hewi oferuje również okucia ze stali szlachetnej.


 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA