Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Spa to ogromny potencjał dla producentów i dystrybutorów urządzeń z hydromasażem

REKLAMA

W Polsce powstaje coraz więcej hoteli spa, siłowni, klubów fitness czy aqua parków. W ich wyposażeniu praktycznie zawsze są wanny spa lub z hydromasażem, dlatego że Polacy uwielbiają relaks w strefach mokrych i nie wyobrażają sobie wypoczynku bez basenu czy wanny spa. Jest to ogromny potencjał dla producentów i dystrybutorów urządzeń z hydromasażem.

NIE MA PEŁNYCH danych na temat rozwoju sektora wypoczynkowo-rekreacyjnego w Polsce, ale eksperci mówią nawet o kilkuset inwestycjach rocznie – modernizacjach i budowach publicznych ośrodków spa i wellness.
– Rynek obiektów szeroko pojętego wellness, charakteryzuje się dynamicznym wzrostem. W obecnych czasach nie powstaje już chyba w Polsce ani jeden obiekt hotelowy o podwyższonym standardzie, który nie byłby wyposażony w basen czy chociażby wannę spa. Obserwuje się zjawisko coraz większych wymagań inwestorów odnośnie jakości i estetyki urządzeń i materiałów – twierdzi Lidia Konopka z działu technicznego Astral Pool Polska.
Wielkość i potencjał tego rynku zauważa także Paweł Skrzeczkowski, marketing & export manager Roca.
– Obecnie tego typu urządzenia instalowane są praktycznie wszędzie: w gabinetach kosmetycznych, salonach piękności, centrach odnowy biologicznej, ośrodkach wellness i klubach fitness. W hotelach i pensjonatach średniej klasy stały się niemalże standardem, gdyż okazuje się, że klienci znacznie częściej wybierają te obiekty, które posiadają właśnie takie atrakcje.

JAKIE URZĄDZENIA? W zależności od rodzaju miejsca preferowane są różne rodzaje urządzeń.
– Inny zupełnie program oferowany jest dla obiektów wellnessowych w hotelach niż dla ośrodków sportowych. W tych pierwszych dominuje różnorodność oferowanych form relaksu oraz zabiegów kosmetycznych czy upiększających, stąd oprócz łaźni parowej, sauny, minibasenu z hydromasażem czy basenu ze sztucznym nurtem instalowane są kapsuły kosmetyczne, urządzenia do zabiegów na twarz i całe ciało, solaria itp. W obiektach sportowych decydującą rolę odgrywają urządzenia, których działanie wpływa na szybką regenerację mięśni po wysiłku spowodowanym wyczerpującym treningiem sportowym oraz mogą zapewnić zaawansowany masaż większości partii mięśniowych – wylicza Waldemar Joński, dyrektor firmy Kompleks.
Z tego powodu spectrum oferowanych urządzeń jest bardzo szerokie i różnorodne.
– Są to zarówno wanny spa, a także wszystkie urządzenia związane z masażem wodno-powietrznym, takie jak: leżanki do masażu powietrznego i wodno-powietrznego, masaże karku, specjalistyczne prysznice, kaskady ścienne i sufitowe, gejzery wodne oraz masaże ścienne – wylicza Lidia Konopka.
Poprosiliśmy producentów i dystrybutorów urządzeń z hydromasażem o przesłanie informacji na temat najchętniej kupowanych produktów do obiektów publicznych i okazało się, że są to w zdecydowanej większości minibaseny, a także wanny spa. Te pierwsze oczywiście są instalowane w miejscach gdzie dostęp ma wiele osób naraz, a drugie najczęściej w pokojach hotelowych czy apartamentach, co jest coraz częstszą praktyką inwestorów.
– Rodzaj instalowanych wanien spa uzależniony jest od wielkości miejsca przeznaczonego na część rekreacyjną oraz ilości przewidywanych użytkowników w danym obiekcie. Najczęściej sprzedawane modele minibasenów to 5-6 osobowe, ale równie często sprzedają się modele nieco większe 7-8 osobowe oraz minibasen typu Aquatrainer Swim Spa z przeciwprądem, który umożliwia pływanie w miejscu oraz hydromasaż– twierdzi Magdalena Pietruszkiewicz, dyrektor generalny firmy Hydropool.
Największym wzięciem cieszą się wanny raczej bez profilowanych siedzisk wyposażone w ciągły system ozonowania i w białym kolorze.

JAK SPRZEDAWAĆ? Rynek inwestycji publicznych obchodzi się bez pośrednictwa sklepów i hurtowni. Kontakty z inwestorami nawiązują dystrybutorzy i producenci przez swoich przedstawicieli handlowych. Wanny z hydromasażem są sprzedawane przez salony czy nawet baumarkety (generalnie tańsze wersje przeznaczone dla klienta indywidualnego), ale minibaseny bardzo sporadycznie. Dlatego działanie marketingowe jest nakierowane bezpośrednio na inwestora, firmy wykonawcze i architektów.
– Bierzemy udział w imprezach targowych, stawiamy także na reklamę prasową i internet. Posiadamy salon ekspozycyjny, który daje naszym klientom możliwość zapoznania się z naszą ofertą na żywo, oraz skorzystania z urządzeń przed ostateczną decyzją dotyczącą zakupu – ujawnia Magdalena Pietruszkiewicz.
Niezwykle ważna w tym biznesie jest wyrobiona marka, co można osiągnąć wieloma sposobami, ale przykład firmy Astral Pool jest szczególnie godny uwagi, o czym opowiada Lidia Konopka:
– Najpoważniejszym działaniem marketingowym firmy jest współpraca nawiązana z Międzynarodową Federacją Pływania FINA, obejmująca dostawę basenów na Mistrzostwa Świata w Pływaniu w Szanghaju, Melbourne i Manchesterze. Na mocy tego porozumienia Astral Pool jest oficjalnym partnerem FINA na lata 2006-2008.
Gra o klienta inwestycyjnego jest warta świeczki. Z jednej strony powstają obiekty prywatne hotele i ośrodki spa, a z drugiej budowane za pieniądze publiczne, gminne – ośrodki sportowe i aqua parki. Jednak, jak twierdzi m.in. Paweł Skrzeczkowski jesteśmy nadal daleko za Europą i Światem:
– Polski rynek ośrodków spa, hoteli czy obiektów sportowych to rynek niedoinwestowany. Niestety w Polsce takich obiektów jest ciągle za mało, a te istniejące rzadko kiedy posiadają centrum spa z prawdziwego zdarzenia. Ten stan musi się jak najszybciej zmienić, bo wkrótce nasz kraj przestanie być atrakcyjny turystycznie.


PUBLICZNY RYNEK HYDROMASAŻU
Paweł Skrzeczkowski – Marketing & Export Manager Roca
Turystyka, hotelarstwo to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w Polsce. Wraz z rozwojem i coraz większą liczbą obiektów wzrasta konkurencyjność rynku. Dlatego obiekty chcąc przyciągnąć do siebie klientów muszą oferować atrakcje dodatkowe, którymi mogą być chociażby dobrze wyposażone centra odnowy biologicznej. Roca (w odniesieniu do marki Roca, jak i Pool-Spa) od dłuższego czasu realizuje szereg przedsięwzięć marketingowych, których celem jest bezpośrednie dotarcie do inwestora. Uruchomiliśmy osobny dział inwestycji, którego zadaniem jest bezpośredni kontakt z inwestorem. Staramy się uczestniczyć w branżowych imprezach organizowanych dla potencjalnych inwestorów. Są to różnego rodzaju konferencje, sympozja, czy targi. Mamy także specjalne programy dla inwestorów jak np. akcję wypożyczania przenośnych wanien spa. Ponadto co roku z marką Pool-Spa organizujemy konkurs Spa Art, którego celem jest propagowanie idei hydromasażu w gronie architektów i projektantów, a także studentów, których zapewne spora część będzie za jakiś czas zawodowo zajmować się projektowaniem dużych inwestycji. Oczywiście część budżetu angażujemy także w reklamy w mediach skierowanych do inwestorów.

PROBLEMOWY HYDROMASAŻ PUBLICZNY
Waldemar Joński, dyrektor firmy Kompleks
Obecnie w miejscach publicznych mogą być instalowane wanny spa w ogóle do tego nie przystosowane. Od ponad roku trwa w naszym kraju dyskusja i konsultacje z różnymi środowiskami nad „Projektem wstępnym” Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie warunków sanitarno-higienicznych obiektów sportowych i rekreacyjnych oraz zasad sprawowania nadzoru nad ich przestrzeganiem. Naszemu ustawodawcy za wzór posłużyła w dużym stopniu niemiecka norma DIN 19643. Zgodnie z tym dokumentem, każda instalacja wanny spa, z której poza rodziną korzystają osoby trzecie traktowana jest jako instalacja publiczna. Wynika stąd jednoznacznie, że zarówno instalacja w małym spa klubowym, pensjonacie czy hotelu będzie traktowana tak samo jak instalacja w aqua parku.

PIOTR DZIAKOWSKI

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA