Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Czy tańszy zawsze musi oznaczać gorszy? Przykłady polskich firm produkujących wanny do hydromasażu pokazują, że nie. Tu tańszy oznacza generalnie prostszy system hydromasażu z minimalną ilością opcji, dostępny w określonych wannach.
Dlaczego producenci decydują się wprowadzać na rynek tańsze systemy hydromasażu? Odpowiedź jest prosta: bo potrzebuje tego rynek. Nie wszystkich klientów, którzy chcą mieć w łazience hydromasaż stać na drogą wannę z hydromasażem. Jest ona co prawda świetnie wyposażona,  oferuje efektywny hydromasaż, najczęściej ma też piękną formę i wyposażenie dodatkowe, a jej producent ma renomę na rynku, ma natomiast jedną wadę – jest poza zasięgiem możliwości finansowych przeciętnego Kowalskiego.

CO ZA MNIEJ? Tańsze marki dają klientowi hydromasaż prostszy, z minimalnym wyposażeniem i ilością opcji (w tańszych systemach m.in. jest z reguły montowana mniejsza liczba dysz i wstawiane są słabsze pompy), natomiast wydaje się, że producenci nie oszczędzają na elementach, które ważą o bezpieczeństwie użytkowania urządzenia. Np. firma Technic Industry zwraca uwagę, iż dysze do masażu wodnego  we wszystkich wannach Vivera i Victory Spa chromowane są wytrzymałym chromem technicznym. Firma Excellent zarówno w wannach z hydromasażem linii Hydro-System jak i Actima montuje dysze powietrzne wykonane z metalu.
– W marce One w burtach wanny montujemy dysze HydroAir, które mają nasadki z chromowanego tworzywa ABS, natomiast w dnie wanny – najczęściej narażonym na uszkodzenia – zawsze stosowane są dysze mosiężne ze względu na właściwości użytkowe i trwałość – mówi Robert Drąg, dyrektor handlowy w firmie Hydropartner.
Tańsza marka oferuje też z reguły ograniczony wybór produktów (zwykle jest to tylko kilka modeli wanien dostępnych najczęściej w białym kolorze) oraz niewielką ofertę opcji dodatkowych hydromasażu. Nie będzie dużym uogólnieniem stwierdzenie, że w przypadku tańszych linii systemu nie można rozbudowywać. Krótko mówiąc – trzeba kupić to co jest.

HYDROMASAŻ OD ŚRODKA. Jak wynika z rozmów przeprowadzonych z producentami wanien z hydromasażem, z reguły tańsze systemy konstruowane są w oparciu o podzespoły pochodzące od tych samych dostawców jak systemy droższe. Wstawiane są dysze tych samych producentów, te same pompy.
Niższa cena niektórych modeli wanien z hydromasażem nie oznacza „oszczędzania” na komponentach i zaopatrywania się u tańszych dostawców.  Powiedziałbym, że jest to system „odchudzony”, posiadający mniej elementów (np. dysz). Inne są tu również parametry pompy czy dmuchawy, natomiast same urządzenia często pochodzą od tego samego producenta, co urządzenia stosowane w zaawansowanych systemach hydromasażu – mówi Dominik Zawadzki, menedżer ds. wanien i hydromasażu w firmie Sanitec Koło.
W linii Vivera stosujemy ten sam akryl, o tej samej grubości co w naszej sztandarowej linii Victory Spa; w obu liniach systemy sterowane są elektronicznie. Różnice dotyczą głównie kwestii technicznych i wyposażenia dodatkowego zastosowanego w każdej z marek – mówi Dariusz Łatkowski, area manager w firmie Technic Industry. – I tak np. w marce Vivera dostępna jest tylko jedna moc pompy wody 550 W, w marce Victory Spa moc pompy dobierana jest w zależności od wielkości wanny; w Viverze orurowanie do masażu wodnego ma średnicę 32 mm, w Victory Spa jest to średnica 50 mm. Linie różnią się też ilością zastosowanych dysz, np. w linii Vivera w standardzie znajdują się 2 wirujące dysze na plecy i 2 na stopy, natomiast w linii Victory Spa są to od 4 do 6 dysz wirujących na plecy i 2 na stopy.
Podobnie rzecz się ma w przypadku innych producentów. Wanny z systemem marki Oval w porównaniu do systemu marki Sanplast wyposażone są w mniejszą liczbę dysz (od 2 do 16 w zależności od systemu). Systemy marki Oval są „uboższe” jeżeli chodzi o możliwość wyboru odpowiednich funkcji masażu i wyposażenia w porównaniu do marki Sanplast, np. dysze wodne i powietrzne w systemach Oval to dysze z wypływem kierunkowym jednopunktowym do masażu pleców i stóp (w marce Sanplast są to dysze czteropunktowe), nie ma tu funkcji ozonowania, sygnalizacji optymalnego poziomu wody, funkcji masażu strefowego, pulsacyjnego itp.
W marce Oval Sanplastu dostępna jest jedna pompa o mocy 560 W, podczas gdy w hydromasażu marki Sanplast moc pompy rozpoczyna się od 700 W. Jak deklaruje producent,  wanny Oval i wanny Sanplast to te same produkty – tłoczone z tego samego akrylu i o tej samej grubości.

POZYCJONOWANIE PRODUKTU. Tańsze linie z reguły traktowane są przez producentów trochę tak jak kolejne dzieci – poświęca im się mniej czasu i uwagi. Najczęściej tańsze linie nie są promowane, nie są eksponowane na targach i wystawach – tam promuje się produkty kluczowe w ofercie. Za tańszą marką stoi jednak osobna identyfikacja wizualna – każda z opisywanych marek ma swoje własne logo i z każdą identyfikuje się jej producent.
Stworzyliśmy linię One jako odpowiedź na potrzeby klienta salonów łazienkowych, który szuka tańszego hydromasażu. Tańszego – nie znaczy gorszego. Wykorzystujemy nasze najlepsze doświadczenia z produkcji drogich wanien – mówi Robert Drąg z firmy Hydropartner.
Marka Actima jest uzupełnieniem oferty Excellent. Jest też swego rodzaju przepustką do  salonów łazienkowych, w których do tej pory towary nasze nie mogły być prezentowane ze względu na zbyt wysoki poziom cenowy. Markę tę promujemy w sposób ograniczony, stawiając raczej na informację handlową i techniczną – mówi Andrzej Szczepocki, kierownik działu hydromasażu w firmie Excellent.
Jak pokazuje rynek, z jednej strony klient potrzebuje hydromasażu projektowanego pod potrzeby konkretnego użytkownika, z drugiej zaś potrzebuje prosto skonfigurowanego produktu. Przykład?   W ciągu ostatniego roku powstały 3 marki tańszego hydromasażu: One Hydropartnera (sierpień 2005 r.), Oval Sanplastu (styczeń 2006 r.) i Actima firmy Excellent (kwiecień 2005 r). I jak zapewniają producenci, sprzedaż tych wyrobów rokuje pozytywnie.
ANNA KOWALEWSKA

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA