Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

W poprzednim wydaniu ăŁazienkiÓ komentowaliśmy zarówno redakcyjnie jak też poprzez głosy przedstawicieli branży propozycję powrotu branży wyposażenia łazienek na Budmę w 2008 roku. Ponownie wracamy do tego tematu. Powodem ku temu są nowe propozycje formuły targów, jakie po rozmowach ze Stowarzyszeniem Łazienka przedstawiły Międzynarodowe Targi Poznańskie.

SPOTKANIE przedstawicieli Międzynarodowych Targów Poznańskich i Stowarzyszenia Łazienka w sprawie opracowania formuły targów dla branży wyposażenia łazienek i płytek ceramicznych odbyło się 5 czerwca. Przedstawiciele MTP przedstawili trzy propozycje formuły targów dla branży łazienkowej w przyszłym roku.
1. Powrót do formuły targów Aqua-San (marzec/kwiecień 2008), wzbogaconej o wystawę płytek ceramicznych.
2. Wystawa na targach Budma (styczeń 2008). Wspólna wystawa dla producentów wyposażenia łazienkowego i płytek ceramicznych miałaby się odbyć w trzykondygnacyjnym pawilonie nr 15 pod hasłem - \"płytka w zastosowaniach\". Każdy z wystawców miałby możliwość prezentacji swoich koncepcji zastosowań dla płytek ceramicznych na wielkoformatowych drukach w trzech rodzajach zastosowań w obiektach sportowych (kondygnacja A), w mieszkaniach (kondygnacja B) i obiektach użyteczności publicznej (poziom C). Wokół tych prezentacji każda z firm mogłaby postawić swoje stoisko. Według tej koncepcji branża wyposażenia łazienek miałaby się mieścić głównie na kondygnacji poświęconej płytce w zastosowaniu we wnętrzach mieszkalnych.
3. Wystawa pod roboczym tytułem \"Budma Interior\", która odbywałaby się równolegle z targami Meble i Home Decor (maj 2008). W założeniu, miałyby to być targi o charakterze wnętrzarskim, na których dotychczasową ofertę targów Meble (meble domowe, ale również łazienkowe i kuchenne) oraz targów Home Decor (tkaniny, stół i kuchnia, światło, wystrój domu) uzupełniłyby artykuły służące wykończeniu wnętrz od etapu budowy \"stan surowy zamknięty\". Byłyby to podłogi, schody, wykładziny, dywany, drzwi wewnętrzne, farby i tapety, płytki ceramiczne, wyposażenie łazienek i kuchni - armatura i ceramika, sprzęt AGD.
Pierwsza propozycja MTP, czyli koncepcja powrotu do formuły i terminu targów Aqua-San w przyszłym roku nie zyskała aprobaty obecnych na dyskusji przedstawicieli branży. Nie była ona atrakcyjna szczególnie dla producentów płytek, którzy nie wystawili się na pierwszej edycji Aqua-San. Odrzucona została także koncepcja nr 2, czyli wystawa na targach Budma w pawilonie 15 w formule \"płytka w zastosowaniach\". Przedstawicielom Stowarzyszenia nie spodobała się lokalizacja wystawy w trzykondygnacyjnym pawilonie, a także idea prezentacji koncepcji wnętrz na wydrukach wielkoformatowych. Co do trzeciej propozycji MTP zdania były podzielone. Jest ona jeszcze w fazie wstępnej idei, bez szczegółowej koncepcji, wobec braku której trudno było się branży ostatecznie wypowiedzieć.
OBECNE USTALENIA. Uwzględniając zgłoszone przez Stowarzyszenie Łazienka uwagi Międzynarodowe Targi Poznańskie przygotowały korektę do wcześniejszych propozycji. 12 czerwca MTP przesłały oficjalne pismo do członków Stowarzyszania Łazienka z ofertą wystawienia się na styczniowych targach Budma, tym razem w pawilonie 3A i już bez pomysłu podporządkowywania wystawy koncepcji \"płytka w zastosowaniach\". Propozycję warunków prezentacji przedstawiamy obok. Prócz wystawy na Budmie wciąż aktualna pozostaje także propozycja wystawy łazienkowej pod roboczą nazwą \"Budma Interior\", w maju przy targach Meble.
Propozycje i warunki udziału w targach rozesłaliśmy do wszystkich członków Stowarzyszenia Łazienka, jak też niezrzeszonych firm z branży. Odpowiedzi z deklaracjami, która formuła wystawiennicza z zaproponowanych przez MTP najlepiej pasowałaby poszczególnym firmom będą znane w pierwszych dniach lipca. Wtedy też będziemy w stanie zająć oficjalne stanowisko - mówi Robert Sieńko, dyrektor biura zarządu Stowarzyszenia Łazienka.
Niestety w dniu oddania \"Łazienki\" do druku nie znane jeszcze było stanowisko Stowarzyszenia w sprawie targów i wyboru odpowiedniej dla nich koncepcji. Oczywiście o wynikach negocjacji będziemy informawać Państwa na bieżąco na stronie internetowej www.magazynlazienka.pl i szerzej w kolejnym wydaniu \"Łazienki\".
TRWAJĄ ROZMOWY. Niezależnie od działań Stowarzyzenia, Międzynarodowe Targi Poznańskie prowadzą także rozmowy na temat targów i ich formuły z głównymi graczami na naszym rynku wyposażenia łazienek. Z naszych informacji wynika, iż opinie na temat obu propozycji MTP są podzielone. Jednak coraz częściej pojawiają się głosy o zużyciu formuły Budmy i niskiej efektywności dla branży wyposażenia łazienek. Rynek w sektorze handlu jest ustabilizowany i nie potrzebuje targów do kontaku z handlem. Potrzebuje natomiast dotarcia do innego klienta - projektantów wnętrz, architektów i klientów indywidualnych. I w takim kontekście z perspektywy branży wydawałoby się, iż zasadniejszy byłby udział w targach o charakterze wnętrzarskim. W obecnej sytuacji wyboru pomiędzy poszczególnymi formułami targowymi istnieje znaczne prawdopodobieństwo powstania dwóch obozów w branży łazienkowej - pierwszego skupionego wokół Budmy i wokół targów Meble w nowej formule. Ale póki co i tak najważniejsze w tej sprawie będzie stanowisko Stowarzyszenia Łazienka jak też liderów branży.
MARIUSZ NIEŚCIOR


ZDANIEM STOWARZYSZENIA
Paweł Skrzeczkowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Łazienka
Zaproponowana na ostatnim spotkaniu z przedstawicielami MTP koncepcja targów wyposażenia łazienek na Budmie 2008 roku była nie do zaakceptowania. Przede wszytkim z powodu planowanej lokalizacji w pawilonie 15 (na trzech poziomach). Również koncepcja prezentacji wnętrz łazienkowych na wydrukach wielkoformatowych zamiast w gotowych aranżacjach nie znalazła naszego uznania. Tak więc postawiliśmy MTP warunek, iż powrót branży łazienkowej może się odbyć tylko do pawilonu 3A (tak jak nam to ostatnio obiecywano). MTP przystało na nasz warunek i otrzymaliśmy też ofertę dla wystawców. W ocenie zarządu większość z zawartych w tej ofercie postulatów jest do przyjęcia. Przede wszystkim dobra lokalizacja (nowoczesny, przestronny, dobrze ulokowany pawilon). Fakt, że w tym pawilonie odbywać się będzie projekt BudShow (budowa domu wzorcowego) będzie nam na rękę, bo sprowadzi do pawilonu dodatkowych zwiedzających. Co do ceny to mimo wszystko musieliśmy się liczyć z tym, iż m2 będzie raczej na pułapie \"budmowym\" - w końcu jest to ten sam termin i ta sama impreza. Duże zastrzeżenia budzi oczywiście warunek minimalnej powierzchni 100 m2 na parterze pawilonu. Jednak uważamy, że jesteśmy w stanie \"przenegocjować\" ten punkt i dostosować do oczekiwań całej branży. Pozostałe kwestie: nazwa, lokalizacja stoisk, imprezy towarzyszące, udział firm płytkarskich itd. są jeszcze do ustalenia z organizatorem.

PROPOZYCJA MTP
Propozycja uczestnictwa w styczniowych targach Budma (22-25.01.2008), uwarunkowana lokalizacją branży w pawilonie 3A (lub 6, 6A, ewentualnie 9). Stoiska firm z branży wyposażenia łazienek zostaną zlokalizowane w paw. 3A (parter i piętro) pod warunkiem spełnienia poniższego: 
- projekt jest otwarty dla wszystkich firm z branży, nie tylko członków Stowarzyszenia Łazienka
- projekt będzie realizowany pod warunkiem równoczesnej akceptacji jego warunków przez producentów płytek ceramicznych
- Stowarzyszenie Łazienka zobowiązuje się promować udział w projekcie nie tylko wśród swoich członków, ale również wśród producentów płytek ceramicznych
- lokalizacja stoisk - przydział powierzchni wystawienniczej leży w gestii MTP
- pierwszeństwo w przydzieleniu powierzchni wystawienniczej oraz potwierdzeniu udziału mają liderzy w branży (listę liderów ustalą wspólnie Stowarzyszenie Łazienka i MTP)
- najmniejsza powierzchnia ekspozycyjna na parterze w pawilonie dla firm-liderów wynosi 100 m2 (stoisko z 2, 3 lub 4 stron otwarte)
- cena 1 m2 niezabudowanej powierzchni wystawienniczej - obowiązuje cennik Budma 2008 
- koszty promocji (reklamy) projektu ponoszą wszyscy uczestnicy (łącznie ze Stowarzyszeniem Łazienka i MTP) - do ustalenia na następnym spotkaniu
- Stowarzyszenie Łazienka zobowiązuje się do zorganizowania wydarzenia towarzyszącego np. wystawa, konkurs etc.
- w paw. 3A równocześnie realizowany będzie projekt BudShow

Uczestnicy spotkania (5 czerwca 2007 R.)
Międzynarodowe Targi Poznańskie:
Józef Szyszka , dyrektor projektu, Danuta Kubasik, dyrektor grupy produktów
Stowarzyszenie Łazienka:
Magdalena Gniadzik (Vileroy & Boch), Marcin Krzemień (Krzemień), Sławomir Lipski (Hansa Polska), Piotr Szczęśniak (Schedpol), Jacek Różycki (Roca Polska), Paweł Skrzeczkowski (Pool Spa), Jacek Jarząbek (Witrochem), Adam Świętochowski (Zehnder), Lech Mielnik (Hans Grohe)

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA