Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Prezentowany na poprzednich stronach ranking \"Dobry Produkt\" przedstawia modele kabin prysznicowych zaliczanych do średniej półki cenowej, które Polacy kupują najczęściej. Zbierając informacje do rankingu zapytaliśmy przedstawicieli salonów łazienkowych również o ogólne preferencje klientów odnośnie kształtu kabiny, rodzaju wypełnienia, koloru profili itp.

REKLAMA

Prezentowany na poprzednich stronach ranking \"Dobry Produkt\" przedstawia modele kabin prysznicowych zaliczanych do średniej półki cenowej, które Polacy kupują najczęściej. Zbierając informacje do rankingu zapytaliśmy przedstawicieli salonów łazienkowych również o ogólne preferencje klientów odnośnie kształtu kabiny, rodzaju wypełnienia, koloru profili itp.

Na wstępie należy zaznaczyć, że nie wszystkie kabiny natryskowe można kupić w salonie łazienkowym. Dystrybucja kabin z najniższej półki cenowej odbywa się poprzez sieci hipermarketów i marketów budowlanych. Można tam kupić kabiny już za ok. 250-500 zł. Klienci decydują się na ich zakup głównie ze względu na cenę. Najniższa półka nie pozostawia zbyt wielu możliwości w zakresie kształtu, koloru profili itp. Są to w większości kabiny kwadratowe o białych profilach i przesuwnych drzwiach, zwykle osadzonych na suwakach (ewentualnie w konstrukcji drzwi stosuje się proste rolki jedno- bądź dwuelementowe). Kabiny z najniższej półki cenowej to w zdecydowanej większości kabiny z wypełnieniem polistyrenowym. Niekiedy klientowi pozostawia się możliwość wyboru kabiny z wypełnieniem szklanym, jednak wiąże się to z wyższą ceną produktu.

NAJCHĘTNIEJ PÓŁOKRĄGŁA. Salony z wyposażeniem łazienek oferują klientom przede wszystkim kabiny ze średniej i wyższej półki cenowej. Jednak granica wyznaczająca średni segment bywa różnie określana przez przedstawicieli firm handlowych. Niektórzy z nich upatrują kabin ze średniej półki w przedziale cenowym od ok. 1000 do 2000-2500 zł, zdaniem innych średnia półka to produkty w cenie od 2000 do 4000 zł. Wydaje się, że te rozbieżności zależą z jednej strony od profilu asortymentu oferowanego przez dany salon, z drugiej zaś od regionu Polski, w którym mieści się salon. \"SkupiskaŇ punktów handlowych oferujących produkty ekskluzywne występują zazwyczaj w dużych miastach.

Mimo tej różnorodności sprzedawcy są zgodni - lwią część sprzedaży kabin ze średniej półki stanowią narożne kabiny półokrągłe. Jest to tendencja obserwowana już od lat. Zdaniem handlowców niesłabnący popyt na kabiny narożne półokrągłe powodowany jest ich konstrukcją, która umożliwia umieszczenie ich nawet w stosunkowo niewielkiej łazience. Oszczędność przestrzeni jaką zajmuje narożna kabina półokrągła w porównaniu np. z kwadratową powoduje, że klienci zazwyczaj decydują się na półokrągłą. I najczęściej jest to kabina o wymiarach 90x90 cm - w tej wielkości urzadzeniu można już wziąć komfortową kąpiel.

JAKIE DRZWI? Większe zróżnicowanie preferencji obserwowane jest przy wyborze koloru profili, rodzaju drzwi (przesuwne/uchylne) oraz wypełnienia kabiny. Na podstawie rozmów z przedstawicielami salonów łazienkowych trudno jednoznacznie określić preferencje Polaków w zakresie rodzaju drzwi w kabinie - sprzedają się zarówno kabiny z drzwiami przesuwnymi, jak również uchylnymi. Te ostatnie częściej wybierają osoby dysponujące większą przestrzenią w łazience, drzwi przesuwne zdają egzamin w mniejszych wnętrzach. W opinii handlowców coraz więcej klientów kupuje same drzwi skrzydłowe do wnęki prysznicowej.

JAKI PROFIL? Ogólną tendencją obserwowaną od kilku lat we wzornictwie kabin natryskowych z wyższej półki jest ograniczanie ilości profili. Konstrukcja takich kabin coraz częściej opiera się tylko o profile pionowe. Ten elegancki, minimalistyczny wizerunek kabiny zyskuje zwolenników również wśród polskich klientów. Gros klientów decydujących się na zakup kabiny ze średniej (a tym bardziej z wyższej) półki cenowej wybiera srebrne, chromowane profile. Biały profil to cecha charakterystyczna produktów tańszych. Trudno jednak mówić o wyraźnej tendencji do wybierania profili matowych lub błyszczących, zależy to raczej od wersji proponowanej przez producenta danego modelu kabiny.

JAKIE WYPEŁNIENIE? Podobnie rzecz ma się jeśli chodzi o wypełnienia kabin prysznicowych. Polistyrenowe ścianki to zdecydowanie domena tanich kabin. Im droższy produkt, tym chętniej klienci wybierają szkło. Wydaje się przy tym, że największą popularnością cieszy się szkło strukturalne: mrożone bądź satyna (w zależności od producenta) i transparentne.

Niektórzy sprzedawcy zauważają jednak, że wciąż trudno jest przekonać bardziej konserwatywnych klientów do przezroczystego szkła \"odkrywającego sekrety\" osób korzystających z kąpieli. Szkło mrożone bywa też niekiedy wybierane ze względów praktycznych - osady z wody, mydła itp. są mniej widoczne na szkle strukturalnym niż transparentnym. Często również kupując droższą kabinę Polacy decydują się dopłacić za specjalną powłokę zabezpieczającą przed osadzaniem się kamienia i innych zanieczyszczeń. Istotna jest tu również jakość zabezpieczenia. Przedstawiciele salonów łazienkowych zwracają bowiem uwagę, że w przypadku kabin prysznicowych niektórych marek po kilku latach użytkowania produktu powłoka może ulec zużyciu, podczas gdy kabiny innych marek wyposażono w ścianki ze specjalnego szkła o właściwościach ułatwiających czyszczenie.

JAKI BRODZIK? Większość kabin sprzedawana jest samodzielnie (bez brodzika). Producent podaje jedynie modele brodzików (nie tylko własnej marki) pasujące do danej kabiny. Klienci, którzy w zdecydowanej większości dokonują jednoczesnego zakupu kabiny i brodzika, mogą zwykle wybierać pomiędzy kilkoma modelami brodzików: płytkim, głębokim, z obudową lub bez. Jedynie kabiny o niestandardowej konstrukcji, wymagające nietypowego brodzika sprzedawane są z nim w komplecie.

Historia kabiny prysznicowej w polskiej łazience jest stosunkowo krótka. Choć większość Polaków wciąż preferuje wanny, coraz częściej doceniają oni zalety kąpieli w kabinie i znajdują w łazience miejsce także dla tego produktu.

KATARZYNA ZACHAREWICZ

 

 

KONKURENCJA Z DALEKIEGO WSCHODU

 

Mimo iż w prezentowanym na poprzednich stronach rankingu \"Dobry Produkt\" nie pojawiają się kabiny importowane z Dalekiego Wschodu, niektórzy przedstawiciele salonów łazienkowych zwracali uwagę na silną konkurencję i powodzenie kabin chińskich. Łączą one w sobie wizerunek charakterystyczny dla produktów z wyższej półki (duże przeszklenia) z niezwykle przystępną ceną, która przyciąga klientów. Rodzimi producenci kabin także zwracają uwagę na to zjawisko, określając jednakże kabiny z Chin mianem \"konkurencji na krótką metę\". Ich zdaniem już niedługo da o sobie znać niska jakość chińskich kabin, zaś klient rozczarowany tanim, lecz wadliwym produktem zdecyduje się na zakup droższej i solidniejszej kabiny. Czy rzeczywiście tak będzie, pokaże czas.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA