Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

W Walencji po raz 25 odbyły się Międzynarodowe Targi Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek Cevisama. Jubileuszowa edycja trwała od 6 do 10 lutego 2007 r.
Tym, czym szczycili się w tym roku organizatorzy targów Cevisama była przede wszystkim największa jak do tej pory odnotowana liczba wystawców z Włoch. Wśród ogólnej liczby 363 zagranicznych wystawców obecnych na Cevisamie, Włosi stanowili aż 1/3 i tym samym byli najliczniej reprezentowaną grupą z zagranicy. Łączna liczba wystawców wyniosła natomiast 1135. Zajęli oni blisko 83,5 tys. m2 powierzchni ekspozycyjnej. Aby lepiej zobrazować rozrastanie się Cevisamy na przestrzeni 25 lat, warto w tym miejscu zaznaczyć, że podczas pierwszej edycji targów wystawcy zajęli jedynie 10 tys. m2 powierzchni. Jednak w tym roku w stosunku do ubiegłorocznej edycji, jubileuszowa Cevisama zanotowała spadki tak pod względem liczby wystawców (o ok. 300) oraz zajmowanej powierzchni ekspozycyjnej – o ok. 9 tys. m2.
Podczas odbywającej się 7 lutego Międzynarodowej Konferencji Prasowej organizowanej przez Ascer podano natomiast wyniki hiszpańskiego przemysłu płytek ceramicznych.
Szacunkowe dane Asceru dla przemysłu hiszpańskich płytek za rok 2006 wyniosły: produkcja – 660 mln m2 płytki (+1%), eksport – 2200 mln euro (+8%), sprzedaż na terenie Hiszpanii – 2000 mln euro (+10%), ogólna wartość sprzedaży – 4200 mln euro (+9%). Podano także dane dotyczące wartości eksportu za okres od stycznia do października 2006 r. dla poszczególnych krajów. Największym odbiorcą hiszpańskich płytek ceramicznych była w tym okresie Rosja – notowany wzrost o 35,7% w stosunku do tego samego okresu w roku 2005. Na kolejnych miejscach plasują się: Grecja – wzrost o 14,4%, Włochy – wzrost o 13,4 % oraz USA – wzrost o 7,2%. W tym okresie wartość eksportu hiszpańskiej płytki do krajów Europy oszacowano natomiast na 1 146 391 tysięcy euro, co stanowi wzrost o 7,5%.
Cevisama miała także swój polski akcent. Po raz pierwszy w Walencji swoją ofertę prezentowała Ceramika Nowa Gala. Pokazano nowe kolekcje: „Inox”, „Wood”, „Reflex” oraz „Dioryt”. Jak informują przedstawiciele firmy, polskie produkty zostały dobrze przyjęte,
a stoisko Nowej Gali cieszyło się dużą popularnością wśród odwiedzających.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA