Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

W ramach tegorocznego, jubileuszowego \"Rosyjskiego Tygodnia Budowlanego\" (\"Russia Building Week\"), który został zorganizowany w Moskwie w dniach 6-9 kwietnia po raz dziesiąty, odbyło się 11 tematycznych wystaw.

Podobnie jak w roku ubiegłym wystawcy mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty na wystawach takich jak: \"Mosbuild/Batimat\" (budownictwo), \"Heat&Vent\" (systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji), \"Ceramic&Stone\" (płytki ceramiczne i kamień), \"Santechnika\" (technika sanitarna), \"Interiors\" (wystawa poświęcona wzornictwu), \"Dekotex\" (materiały ścienne i dekoracyjne) i in.

Organizatorzy jubileuszowego \"Rosyjskiego Tygodnia Budowlanego\" są zadowoleni z wyników tegorocznej edycji imprezy. W stosunku do ubiegłorocznej edycji odnotowano zdecydowany wzrost firm uczestniczących w targach. W roku 2003 swoją ofertę zaprezentowało 1100 producentów materiałów budowlanych oraz wyposażenia wnętrz, natomiast w roku bieżącym w targach wzięło udział 1600 przedsiębiorstw reprezentujących ponad 30 państw. Powierzchnia ekspozycyjna wszystkich imprez targowych wyniosła łącznie 50 tys. m2. Targi odwiedziło 150 tys. gości.

Producenci prezentujący się w Moskwie podczas \"Rosyjskiego Tygodnia Budowlanego\" są świadomi intensywnego rozwoju rynku rosyjskiego. Dostrzegają fakt, że Rosja to obecnie jeden z ostatnich rynków charakteryzujących się dynamicznym wzrostem sprzedaży w wielu grupach asortymentowych. To rynek perspektywiczny przede wszystkim dla producentów materiałów budowlanych.

Potencjał rynku rosyjskiego już kilka lat temu docenili między innymi włoscy oraz hiszpańscy producenci płytek ceramicznych, a także firmy oferujące maszyny oraz technologie do ich produkcji. Nie dziwi zatem fakt, że tegoroczny \"Rosyjski Tydzień Budowlany\" wzbogacił się o wystawę \"Technoceramica Moscow\". Impreza przygotowana przy współpracy organizatora targów, angielskiej firmy ITE, Włoskiego Stowarzyszenia Producentów Maszyn dla Przemysłu Ceramicznego (ACIMAC) oraz przy współpracy producentów płytek ceramicznych uczestniczących w \"Ceramic&Stone\" prezentowała urządzenia i technologie dla przemysłu ceramicznego.

Potencjał rosyjskiego rynku płytek ceramicznych dostrzegają także polscy producenci, co potwierdza liczba polskich firm tego sektora obecnych w tym roku w Moskwie.

Jak zauważają przedstawiciele polskich przedsiębiorstw, płytki produkowane w Polsce cieszą się coraz większym zainteresowaniem rosyjskich konsumentów, co potwierdzają dane producentów. I tak np. sprzedaż płytek ceramicznych firmy Cer-rol na rynek rosyjski stanowi obecnie około 15% całości eksportu, który stanowi 20% łącznej sprzedaży. Natomiast Opoczno S.A. podaje, że z roku na rok dwukrotnie zwiększa swoją sprzedaż do Rosji.

Potencjał ekonomiczny rynku rosyjskiego z całą pewnością wpływa na kondycję imprez targowych. Zdaniem niektórych przedstawicieli polskich firm uczestniczących w tych targach, to impreza o bardzo prestiżowej randze. To także pewnego rodzaju show - na moskiewskich targach rzadko spotyka się standardowe stoiska. Większość firm prezentuje się na dużych powierzchniach ekspozycyjnych, często wykorzystując piętrową zabudowę.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA