Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Firma Kaldewei to europejski lider w produkcji wanien i brodzików ze stali. W 1958 roku firma zaprezentowała pierwszą na świecie stalową wannę wykonaną bez szwów i od tego czasu zajmuje ona pozycję lidera innowacji, i to nie tylko we wspomnianym segmencie wanien. Mogli się o tym przekonać wszyscy odwiedzający obszerne stoisko firmy w trakcie tegorocznych targów ISH.

Zostały tam zgromadzone i po raz pierwszy pokazane wszystkie nowości firmy, niektóre o charakterze wręcz rewolucyjnym; odnosi się to szczególnie do systemów montażowych, systemów odpływowo-przelewowych, a także hydromasażu. Oczywiście najwięcej nowości (liczonych w dziesiątkach sztuk) zaprezentowano jednak w segmencie wanien i brodzików, niezmiennie wykonywanych w sprawdzonej technologii stali emaliowanej o grubości 3,5 mm. Warto przy tym nadmienić, że stosowana przez firmę Kaldewei emalia jest w całości jej produktem, co pozwala w pełni wpływać na jakość finalnego wyrobu, jakim są wanny lub brodziki. Bezkompromisowa jakość wykonania pozwala firmie na udzielanie długiej, 30-letniej gwarancji na swoje produkty. Wszystkie wyroby i systemy marki Kaldewei dostępne są również w Polsce; ich dystrybucją oraz techniczną i informacyjną obsługą zajmuje się od kilku już lat firma Kaldewei Polska z Raszyna.

EFEKTOWNE WZORNICTWO. W ofercie firmy, będącej czołowym wytwórcą wanien na Starym Kontynencie, nie mogło zabraknąć nowych i zmodernizowanych modeli tych wyrobów. Jedną z nowych serii były wanny Centro Duo. Wysublimowane wzornictwo oparte o klasyczny kształt owalu oraz bardzo wysoka jakość wykonania to wyróżniki nowej kolekcji liczącej 5 zasadniczych typów kształtów. Głębokość wanien - 47 cm, to nie tylko znaczny komfort użytkowania wanny, ale także kolejny technologiczny \"kamień milowy\" postawiony przez firmę Kaldewei w dziedzinie sztuki formowania stali. Inna nowość w segmencie wanien to seria Classic Duo oferowana w całkowicie nowych wymiarach (od 160x70x43 cm do 180x80x43 cm). Uzupełnieniem oferty promowanej w trakcie targów ISH była nowa, liczna rodzina brodzików półokrągłych, nowa rodzina brodzików o bardzo małej głębokości oraz nowa klasyczna wanna Saniform Plus Star z uchwytami. Warto wspomnieć, że wszystkie opisane produkty są już dostępne na rynku.

Nowościami uhonorowanymi nagrodą \"red dot\" przyznawaną przez Centrum Wzornictwa Nadrenii Północnej-Westfalii w Essen były wanny Conoduo oraz brodziki Conoplan (nagrodzone dodatkowo nagrodą Design Plus). Twórcą ich projektu jest Ettore Sottsass, projektant od lat współpracujący z firmą Kaldewei. Cechą wyróżniającą wspomniane modele jest obok klasycznego prostokątnego kształtu znów zyskującego na popularności, charakterystyczna forma zagłębionego odpływu przykrytego dodatkowo elementem o kształcie kwadratu o zaokrąglonych rogach. Wanna Conoduo dostępna jest w rozmiarze 180x80 cm (głębokość 43 cm), natomiast brodziki

Conoplan - 120x90 cm, z tym że oferowane są tu dwie wersje wysokości (3,2 i 6,5 cm) przy jednakowej głębokości (2,5 cm). Kolejne rozmiary wanien i brodzików już w najbliższym czasie powiększą ofertę tej kolekcji.

BRODZIKI XXL. Inna nowość to brodziki serii XXL. Prezentując tę linię firma Kaldewei udowodniła, że tworzy nowe standardy w dziedzinie wyposażenia łazienek. Sama nazwa serii oddaje charakter modeli wchodzących w jej skład. Zaprojektowane przez Phoenix Design brodziki, w zależności od serii (Superplan lub Duschplan) są nie tylko duże (maksymalnie 150x150 - kwadratowy lub 170x75 cm -

prostokątny), ale także bardzo

płaskie (Superplan - 3,9-4,7 cm,

Duschplan - 6,5 cm), co pozwala na łatwe wpuszczanie ich w powierzchnię podłogi. Wymiary brodzików pozwalają na aranżowanie przestrzeni łazienki w niebanalny, całkowicie nieosiągalny wcześniej sposób. Niewiele rzeczy robi takie wrażenie jak bardzo duży, a przy tym bardzo sztywny i trwały brodzik, dający niepowtarzalne poczucie wielkości dostępnej przestrzeni.

REWOLUCJA HYDROMASAŻU. Nowe, rozwiązania firma Kaldewei przedstawiła w systemach hydromasażu oraz systemach odpływowo-przelewowych oferowanych wraz z wannami. Najbardziej spektakularną innowacją był system hydromasażu Vivo Turbo, w którym po raz pierwszy na świecie całkowicie wyeliminowano orurowanie systemu masażu wodnego! Cały sekret tkwi w konstrukcji dysz, z których każda stanowi całkowicie niezależny element hydromasażu z własną minipompą. Woda do każdej dyszy zasysana jest przez małe otwory ułożone koncentrycznie wokół wylotu dyszy, aby finalnie być wtłoczona do wnętrza pod dużym ciśnieniem. Wszystkie dysze zasilane są bezpiecznym napięciem 24V z centralnego transformatora. Testy fabryczne dowiodły, że tak zaprojektowany system potrafi pracować niezawodnie przez tysiące godzin. Jeśli nawet zajdzie potrzeba wymiany/naprawy zespołu tłoczącego poszczególnych dysz, operacja ta trwa sekundy, nie stwarzając większych problemów. Nowy system, w porównaniu z konwencjonalnymi, zapewnia nie tylko niemal idealną higienę i bezpieczeństwo użytkowania, ale również dokładność regulacji intensywności masażu dzięki elektronicznie sterowanym silnikom pomp, przy jednoczesnej bardzo cichej pracy systemu. Ponadto brak orurowania całkowicie eliminuje potrzebę jego dezynfekcji! Obok innowacyjnego Vivo Turbo, firma Kaldewei zaprezentowała także \"konwencjonalny\" system Vivo Aqua Eco, w którym kwestia komfortu, bezpieczeństwa oraz precyzyjności sterowania zostały dopracowane w każdym szczególe.

Innym nowym rozwiązaniem, tym razem podnoszącym przyjemność kąpieli, jest system przelewowy, w którym w zależności od potrzeb można podnieść maksymalny

poziom wody nawet o 50 mm. Dzięki niemu w dowolnym momencie można zapewnić sobie luksus zanurzenia się w bardzo głębokiej

kąpieli.

Targi ISH stały się także miejscem premiery całkowicie nowego systemu komunikacji i prezentacji oferty firmy Kaldewei i jej marki. Jego wprowadzenie związane zostało z nową globalną orientacją firmy,

wyrażającą się po części w całkowicie nowych wyrobach. Zapoznać się z nim można na przykładzie najnowszych katalogów firmy oraz strony

internetowej (także w wersji polskiej). Całość oferty firmy została czytelnie podzielona na trzy programy: Avantgarde, Ambiente i Advantage, które są adresowane do różnych grup klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA