Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Podczas konferencji prasowej, którą Opoczno S.A. zorganizowało 20 maja br. w Warszawie, firma poinformowała m.in. o tym, iż 7 maja br. została podpisana umowa sprzedaży akcji Opoczno S.A. pomiędzy Ministerstwem Skarbu Państwa a konsorcjum Credit Suisse First Boston Ceramic Partners S.a.r.l.

Wynikiem podpisanej umowy jest nabycie przez konsorcjum 39,8 % akcji Opoczno S.A. należących do tej pory do Skarbu Państwa. Do 21 maja - czyli w ciągu umownych 14 dni - żadna z obu stron nie zakwestionowała warunków zawartej transakcji. Proces prywatyzacji Opoczno S.A. został więc zakończony. Tym samym większościowy pakiet akcji, w sumie 99%, należy obecnie do konsorcjum Credit Suisse First Boston Ceramic Partners S.a.r.l. (w skład którego wchodzą dwa zagraniczne fundusze inwestycyjne: Credit Suisse First Boston oraz Enterprise In-vestors). Pozostały 1% należy do pracowników przedsiębiorstwa.

Na spotkaniu w Warszawie dziennikarze mieli też okazję zapoznać się z 25 nowymi kolekcjami płytek ceramicznych oraz ściennych. Wprowadzenie nowych produktów poprzedzone zostało badaniami marketingowymi. Przy opracowywaniu nowych kolekcji firma współpracowała z włoskimi oraz polskimi biurami projektowymi. Spośród zaproponowanych 25 kolekcji 3 stanowią uzupełnienie kolorystyczne, natomiast pozostałe 22 - to zupełnie nowe serie. Oferta wzbogacona została o płytki w formacie 10x10 cm oraz płytki w formacie 33x33 cm, których firma dotychczas nie produkowała. Nową propozycją jest także płytka w formacie klepki parkietowej.

Wprowadzenie nowych kolekcji wyróżniających się nowoczesnym wzornictwem to jeden z elementów działań strategicznych Opoczno S.A., których celem jest umocnienie pozycji firmy na rynku płytek ceramicznych. Z badań przeprowadzonych przez ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Opoczno S.A. wynika, że co czwarty Polak dokonujący zakupów w salonach sprzedaży wybiera produkty Opoczno (24,4%). Na drugim miejscu znalazła się Ceramika Paradyż, natomiast na trzecim Cersanit.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA