Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Spośród kilkudziesięciu projektów zgłoszonych do konkursu Czeska płytka w architekturze wyłoniono czterech zwycięzców. Uroczystość ogłoszenia wyników odbyła się 26 stycznia w Pałacu Działyńskich w Poznaniu. Organizatorem konkursu był koncern Lasselsberger, producent czeskich płytek ceramicznych oraz Kerpol Sp. z o.o., generalny przedstawiciel producenta w Polsce.

Nagrody w czterech kategoriach przyznano projektantom obiektów powstałych z wykorzystaniem płytek ceramicznych czeskiego producenta oraz firmom-dostawcom. W kategorii Obiekty przemysłowe i użyteczności publicznej do 1000 m2 nagrodę zdobyli pracownia projektowa WizArt Studio Piotr Bujnowski ze Stargardu Szczecińskiego oraz firma Saint Gobain Dystrybucja Budowlana o. Łódź za basen przy hotelu Wolin w Międzyzdrojach. W kategorii Obiekty przemysłowe i użyteczności publicznej powyżej 1000 m2 uhonorowano Marka Michałowskiego z Warszawy i katowicki Dimex za basen rekreacyjny w ośrodku Start w Wiśle. Firma Dimex została również laureatem kategorii \"Domy i mieszkania\". Nagrodę za projekt łazienki w mieszkaniu prywatnym odebrała wraz z Pracownią Projektową Ryszard Kubik z Głuchołazów. Zwycięzcami ostatniej, otwartej kategorii byli Justyna Kazowska z Ostrowa Wielkopolskiego i firma M&M Hermann z Lubonia k. Poznania za projekt mieszkania w zabytkowej kamienicy.

Do konkursu mogły być zgłaszane wszystkie projekty, w których zastosowanie znalazły płytki produkowane przez zakłady należące do koncernu Lasselsberger (Bohemia Gres, Rako, Keramika Hob). Organizatorzy oraz konkursowe jury oceniając projekty zwracali uwagę nie tylko na walory estetyczne zgłoszonych prac, ale także na aspekty techniczne, takie jak właściwości zastosowanych płytek, jakość ich ułożenia.

- Dużą rolę odgrywała estetyka, ale także najlepsze zastosowanie naszych płytek, czyli nie ograniczanie się do najprostszych zastosowań, tylko próba jak najbardziej uniwersalnego, jak najszerszego i jak najciekawszego zastosowania naszych produktów - mówi Mariusz Wojmir-Woynarski, dyrektor generalny Kerpolu. - Stąd też zainteresowanie wzbudziło wykorzystanie do aranżacji łazienki płytki Pierot, która cieszy się dużą popularnością w Zachodniej Europie, natomiast w Polsce jest mało znana, pomimo tego, że jest to produkt bardzo oryginalny, dostępny z dużą ilością dekoracji.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA