Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wielcy kreatorzy mody coraz częściej wchodzą na obce dla siebie terytorium. Pomiędzy tworzeniem nowych ubrań, perfum czy biżuterii projektują sprzęt AGD, samochody, wyposażenie łazienki. Dlatego wielbiciel jeansów JOOP! może wziąć kąpiel w \"jego\" kabinie, a swoje ulubione perfumy Kenzo postawić na półce obłożonej płytkami tej samej marki.

REKLAMA

Wielcy kreatorzy mody coraz częściej wchodzą na obce dla siebie terytorium. Pomiędzy tworzeniem nowych ubrań, perfum czy biżuterii projektują sprzęt AGD, samochody, wyposażenie łazienki. Dlatego wielbiciel jeansów JOOP! może wziąć kąpiel w \"jego\" kabinie, a swoje ulubione perfumy Kenzo postawić na półce obłożonej płytkami tej samej marki.

Nie wiadomo czy bardziej jest to zasługą samych wielkich projektantów i ich osobistej chęci poszerzenia własnych horyzontów projektowych, czy też firm chcących przez pozyskanie pomysłów sygnowanych znanym nazwiskiem umocnić swoją pozycję w branży. Fakt pozostaje jednak faktem i na rynku pojawia się coraz więcej produktów codziennego użytku projektowanych przez sławnych designerów ze świata mody. Każdy mógłby wymienić przynajmniej kilka nazwisk, którymi sygnowane są odzież, perfumy, czy biżuteria. Zwykle utrzymane są one w jednolitym, charakterystycznym dla danego projektanta stylu, który wydaje się stanowić o rzeczywistej sile marki. Ten charakterystyczny rys odnaleźć można także w projektowanych przez światowych kreatorów mody elementach wyposażenia łazienek, np. blask, przepych i antyczne inspiracje, które dominują w większości projektów Versacego są także widoczne w akcesoriach łazienkowych jego autorstwa.

Jedynym mankamentem markowych przedmiotów może być ich wysoka cena. Czy jest ona wywołana wyłącznie siłą marketingowej strategii, czy też jest to rzeczywista wartość niepowtarzalności produktów wychodzących spod ręki sławnych designerów? Odpowiedzi z pewnością można by szukać, ale czy warto? Ogólnie przyjęło się przecież uważać rzeczy markowe za drogie, oryginalne i dobrej jakości. Wszak magia marki we współczesnym świecie jest prawdziwą potęgą.

Można zastanawiać się, czy poszukiwanie przez klientów mydelniczek wychodzących spod ręki projektantów Versacego nie jest przypadkiem rodzajem wysublimowanego snobizmu, czy też może przerostem formy nad treścią? Nad kwestią ową lepiej jednak długo nie debatować, bo szybko można byłoby dojść do wniosków podważających całą ideę markowego projektowania.

Proponuję zatem bez uprzedzeń przyjrzeć się kilku pomysłom produktów do łazienki autorstwa sław świata mody, takich jak United Colors of Benetton, Joop!, Gianni Versace, Paloma Picasso czy Kenzo Takada. Nadali im oni nie tylko swoje nazwisko, ale niejednokrotnie również cechy charakterystyczne dla całej swojej twórczości, wprowadzając do łazienki nową, niepowtarzalną jakość.

MARTA MATRACKA

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA