Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
W podlubelskich Rykach mieści się jeden z bardziej interesujących salonów łazienkowych w kraju. Pomimo lokalizacji w stosunkowo niewielkiej miejscowości, salon firmy Vio-Mac poziomem oferty i obsługi nie odstaje od podobnych obiektów zlokalizowanych w największych miastach Polski. To właśnie tu od listopada ub. roku istnieje jeden z kilku polskich „The House of Villeroy & Boch”.

Salon w formie, z jaką można zapoznać się obecnie powstawał przez ostatnie dwa lata. W tym czasie obiekt został gruntownie rozbudowany i zmodernizowany. Jego główny element stanowi funkcjonująca od 7 listopada ub. roku, czwarta w Polsce po Łodzi, Krakowie i Warszawie ekspozycja „The House of Villeroy & Boch”. Ekspozycja na planie kwadratu składa się z 4 pokoi – aranżacji łazienkowych wyposażonych wyłącznie produktami Villeroy & Boch. W sumie produkty tej niemieckiej firmy zajmują około 280 m2, gdyż „The House of…” otaczają 24 boksy, w których jedynie armatura w nielicznych przypadkach pochodzi od innych producentów. Ponadto ceramikę Villeroy & Boch można oglądać w kolejnych 25 boksach, gdzie zestawiono ją z płytkami ceramicznymi innych firm. Od chwili otwarcia „The House” to największa ekspozycja Villeroy & Boch w Polsce.
Stworzenie ekspozycji było ukoronowaniem współpracy firmy Vio-Mac z Villeroy & Boch, która trwa od ponad trzech lat. Wprawdzie już wcześniej firma Vio-Mac sprzedawała wyroby niemieckiego producenta, ale robiła to przez pośredników. Koncepcja zainstalowania w salonie w Rykach „The House of Villeroy & Boch” zrodziła się podczas targów ISH w 2005 roku. Sprowadzenie „domu” do niewielkiego miasta, jakim są Ryki, wymagało uzyskania specjalnej zgody Villeroy & Boch.
Stworzenie ekspozycji firmy Villeroy & Boch radykalnie zmieniło kształt całego salonu. Aby dostosować poziom całości do „The House of…” od podstaw przebudowano ponad 700 m2 powierzchni wystawienniczej. Nowa aranżacja salonu jest działem architekta od wielu lat współpracującego z firmą Vio-Mac. Poza wyrobami marki Villeroy & Boch, tworzą ją wyroby najbardziej znanych europejskich marek wyposażenia łazienkowego.
Salon podzielony jest na dwie części. Górna obejmuje ponad 700 m2 powierzchni zajmowanej przez gotowe aranżacje łazienkowe. Stworzono tu 55 boksów łazienkowych. Według przedstawicieli firmy ideą tej części salonu było takie zagospodarowanie przestrzeni, aby z każdego miejsca salonu można było ogarnąć wzrokiem możliwie największą liczbę aranżacji łazienkowych.
Dolną część salonu zajmują również ekspozycje wyposażenia łazienkowego, tyle że nie ujętego w formę gotowych boksów.
Salon skoncentrowany jest wyłącznie na oferowaniu marek z wysokiego segmentu. Według właścicieli salonu jest on zdecydowanie bardziej perspektywiczny i zyskowny od całego segmentu tzw. marek ekonomicznych. Ich zdaniem  konkurencja z baumarketami, do których coraz powszechniej trafiają wspomniane marki ekonomiczne, jest niecelowa, a w wielu przypadkach nawet niemożliwa. Stąd świadome ukierunkowanie się na klientów, dla których zarówno marka, jak poziom wszystkich usług okołosprzedażowych ma zasadnicze znaczenie. Także z tego powodu firma planuje dalszą intensyfikację współpracy z architektami i projektantami wnętrz.
Na naszych łamach wiele razy padało stwierdzenie, że na ostateczny  sukces salonu łazienkowego składa się bardzo wiele czynników, także takich, które na pierwszy rzut oka mogą mieć niewielkie znaczenie. Jak widać na opisywanym przykładzie, przy dobrym pomyśle na prowadzenie biznesu i właściwym wykorzystaniu specyficznych warunków, pozornie mało atrakcyjna lokalizacja ekskluzywnego salonu łazienkowego nie  ma wielkiego znaczenia dla jego powodzenia.
ANDRZEJ TOPCZEWSKI
ZDJĘCIA: PAWEŁ MAJKOWSKI

Dobry Salon to nowa inicjatywa redakcyjna, którą zaczynany Nowy Rok. Chcemy w tym miejscu prezentować salony łazienkowe w kraju, które wyróżniają się jakością zarządzania, standardem ekspozycji, dobrze radzą sobie w rzeczywistości rynkowej.
Mamy nadzieję, że prezentacja taka pozwoli wskazać na mapie Polski placówki handlujące wyposażeniem łazienek w sposób etyczny (chodzi m.in. o niewprowadzanie do oferty kopii produktów), przyjazne dostawcom i klientom.
Wybór salonów do prezentacji leży wyłącznie w gestii redakcji, nie jest podyktowany żadnymi wyznacznikami marketingowymi. Wszelkie uwagi dotyczące prezentacji Dobry Salon prosimy kierować na adres e-mail:
redakcja@lazienka.com.pl
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA