Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Mirosław Lubarski, członek zarządu Grupy PSB, o roli marki własnej

REKLAMA
Mirosław Lubarski, członek zarządu Grupy PSB
Od dłuższego czasu na rynku światowym i krajowym coraz większą rolę odgrywają produkty oferowane pod marką własną, promowane przez sieci handlowe. W niektórych krajach europejskich udział produktów, pod markami sieci, sięga nawet 30% w ogólnym wolumenie zakupów. Nie mogliśmy pozostać na to obojętni. Wybór grup produktowych był bardzo prosty – postawiliśmy na ten asortyment, który sprzedaje się w największej liczbie sklepów skupionych w ramach naszej grupy. W ten sposób powstało ponad 250 wyrobów opatrzonych naszym logo. Zjawisko to jest opłacalne dla wielu podmiotów. Producenci zyskują na oszczędnościach związanych z promocją i reklamą, co wpływa również na niższą cenę, dzięki czemu zyskuje także klient. My jako sieć handlowa zapewniamy sobie sami asortyment cieszący się dobrym wzięciem. Dodatkowo dzięki marce własnej budujemy własny brand i spajamy grupę. Struktura naszej sieci jest bardzo demokratyczna i nie ma w niej obowiązku, jak w wielu innych, kupowania konkretnych produktów. Zauważyliśmy, że kupcy chętniej wybierają produkt oznaczony logo PSB niż produkt markowy o podobnych właściwościach, dzięki czemu sieć konsoliduje się i wzmacnia. Ale prywatna etykieta zajmuje tylko część rynku i nie zagraża  najwyższej półce produktowej, zajmowanej przez wyroby markowe, wysokiej jakości.
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA