Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Meble łazienkowe to nie tylko idealny sposób na funkcjonalne zagospodarowanie przestrzeni łazienki. W zasadniczym stopniu decydują one również o charakterze tego pomieszczenia, niezależnie od tego, czy klient decyduje się tylko na szafkę podumywalkową, czy też na cały, rozbudowany komplet. Poniżej zaprezentowaliśmy jedne z ciekawszych premier polskiego rynku, wprowadzonych do sprzedaży w mijającym roku.

Charakterystyka produktu, jakim są meble łazienkowe oraz wykorzystywana technologia umożliwiają stosunkowo częste wprowadzanie nowości, z czego producenci skwapliwie korzystają. Z oczywistych względów w niniejszej prezentacji znalazła się tylko drobna część tegorocznych premier polskiego rynku. Zdecydowaną większość stanowią propozycje pochodzące od polskich producentów. Mimo znacznego eksportu, w większości trafiają one na rodzimy rynek, co oznacza, że muszą w pierwszym rzędzie satysfakcjonować potrzeby rodzimych klientów. Polski rynek mebli łazienkowych jest bardzo konkurencyjny, a od dłuższego już czasu polskie firmy konkurują z zagraniczną ofertą nie tylko poziomem cen, ale także designem.
Analiza nowości rynkowych pozwala na dokładne prześledzenie aktualnych trendów wzorniczych oraz pryncypiów, jakie przyświecają projektantom mebli łazienkowych. Co szczególnie ciekawe, do segmentu mebli łazienkowych z ok. 2-3 letnim opóźnieniem „wchodzą” wszystkie zasadnicze nowe rozwiązania znane z mebli kuchennych, co jest właściwe nie tylko dla rynku polskiego, ale także praktycznie całej Europy. Chodzi tu zwłaszcza o wykorzystywane okleiny, systemy zamykania (w tym bezuchwytowe otwieranie, ciche domykanie itp.) oraz ascetyczność form i oszczędność w stosowaniu dodatkowych elementów ozdobnych w wysokim segmencie rynku. Zaobserwować można też m.in. dalsze odchodzenie od mebli stojących w kierunku modeli podwieszanych, nowocześniejszych wzorniczo oraz atrakcyjniejszych z użytkowego punktu widzenia. Niektóre meble zaczęły również rosnąć „wszerz” – dotyczy to szczególnie szafek podumywalkowych. O ile dawniej większość oferty stanowiły modele o szerokości 50 cm, o tyle na popularności zyskują szersze egzemplarze, optycznie i funkcjonalnie dostosowane do najmodniejszych na rynku umywalek. Generalnie producenci mebli coraz silniej grają kolorami swych produktów, co spotyka się z uznaniem coraz większej liczby klientów, którą stanowią młodzi ludzie urządzający swoje pierwsze, nie zawsze największe pod względem powierzchni mieszkanie. Na popularności zyskują zwłaszcza jaskrawe kolory, które jeszcze kilka lat temu w naszym kraju nie kojarzyły się z meblami, i to nie tylko łazienkowymi. Bardzo perspektywicznym kierunkiem, zgodnie z którym rozwijać się będzie wzornictwo mebli łazienkowych jest ich modułowość. Stąd m.in. dynamicznie rosnąca popularność w ten właśnie sposób zaprojektowanych serii, których jednym z bardziej znanych przedstawicieli na polskim rynku jest seria „Twins” firmy Sanitec Koło.
ANDRZEJ TOPCZEWSKI
ZDJĘCIA: ARCHIWUM FIRM


MEBLE ŁAZIENKOWE - CO SIĘ PODOBA?

Mikołaj Michalski, dyrektor handlowy Coram Poland Sp. z o.o.
Najnowsze trendy w meblach łazienkowych cechuje promowany przez współczesnych designerów minimalizm. Dominują proste, geometryczne formy, a coraz więcej rozwiązań zaczerpniętych jest z innych grup mebli, zwłaszcza kuchennych. Przejawia się to zastosowaniem odpowiedniej funkcjonalności (np. zawiasy i prowadnice z systemem cichego domykania), poziomym układem zabudowy, jak również kolorystyką i wykorzystywanymi przez producentów materiałami. Jeśli chodzi o kolorystykę mebli łazienkowych, widać dominację lakierowanych kolorów, a w szczególności bieli, czerni, pomarańczu, fioletu. Chętnie stosowane przez producentów jest też połączenie lakierowanych płyt oraz drewna takiego jak wenge, orzech czy dąb. Istotną zmianą kolorystyczną jest też to, że biel, do tej pory kojarząca się z wyrobami z niskiej półki, stała się najczęściej spotykanym kolorem designerskich mebli luksusowych.

Dominika Chyłkowska-Barwik, manager d/s marketingu firmy Antado
Obecnie w trendach bardzo duży nacisk jest kładziony na ergonomię i praktyczne rozwiązania. Popularne stają się różnego rodzaju organizery do szuflad i szafek, koszyczki montowane po wewnętrznej stronie drzwi, wbudowane kosze na bieliznę oraz samozamykające się szuflady.
Natomiast jeśli chodzi o wzornictwo to obserwowany jest powrót do mebli giętych i zaokrąglonych kształtów. Bardzo modne są nadal motywy kwiatowe, ale również coraz większą popularnością cieszą się obecnie odcienie złota.

Michał Falkowski, kierownik sprzedaży w firmie Elita.
Generalnie rynek z coraz większym przekonaniem zwraca się w kierunku mebli podwieszanych. Także wśród umywalek meblowych pojawia się coraz więcej modeli wykonanych z konglomeratu, który jest nie tylko niepowtarzalny w dotyku, ale również pozwala na nadawanie umywalkom ciekawych kształtów, często nieosiągalnych w przypadku klasycznej ceramiki.
Do mebli łazienkowych coraz powszechniej „migrują” rozwiązanie rozpowszechnione w meblach kuchennych, takie jak kosze cargo czy szuflady z pełnym wysuwem podzielone przegródkami, które klient może dowolnie zmieniać wg własnych potrzeb. Jednym z najbardziej perspektywicznych trendów w projektowaniu mebli łazienkowych jest ich modułowość. Dzięki niej to sam klient może wpływać na układ mebli w łazience, ich wygląd, kompozycję itp. Mała rewolucja dokonała się także w kolorystyce mebli. Polacy coraz chętniej zwracają się w kierunku odważniejszych barw, ponad tradycyjne beże itp. coraz częściej przedkładają czerń, czerwień itp. Klienci chcą się wyróżnić ze swymi meblami. To właśnie z myślą o nich wprowadziliśmy w serii „Serenity” wstawki oferowane w 3 kolorach, które klient może w każdej chwili wymienić w zależności od potrzeb i upodobań.

Michał Roszkowski, starszy manager ds. produktu w firmie Sanitec Koło
Pytanie o trendy w projektowaniu mebli łazienkowych jest w istocie pytaniem o trendy w segmencie średnim-wyższym. Jeśli zaś chodzi o samo wzornictwo, to na naszym rynku można zaobserwować swoiste opóźnienie w stosunku do wiodących producentów z Zachodniej Europy, choć dystans ten systematycznie się zaciera. Zjawiskiem wyraźnie zauważalnym w meblach łazienkowych jest również inspiracja wzornictwem mebli kuchennych i aplikowanie rozwiązań zarówno stylistycznych jak i funkcjonalnych z tej grupy. W wykończeniu polskich mebli łazienkowych można zaobserwować następujące trendy: Pierwszy to okleina wenge lub ciemny orzech, monokolorystyczna. Można ten kierunek uznać za wyraz konserwatyzmu dużej części polskich klientów, aczkolwiek ciągle jeszcze jest bogato reprezentowany przez producentów. Drugi, bardziej świeży kierunek to łączenie oklein średniociemnych wykończonych w macie z połyskowymi lakierami bordo, beż i fiolet, Trzeci to biały połysk, który, nie tylko w Polsce, przestaje być synonimem taniej oferty i znajduje miejsce w rozwiązaniach zaawansowanych stylistycznie. Wreszcie czwarty kierunek to kolory jednolite – stosowanie czerni i grafitów oferowanych w wykończeniu połyskowym a także innych kolorów z gam beżów, brązów czy bordo. W tym ostatnim trendzie często można zaobserwować dekoracyjne wzory, przeważnie uzyskane nie dodatkowym kolorem a na zasadzie kontrastu połysku i matu.



POLSKI RYNEK MEBLI JEST BARDZO KONKURENCYJNY

Ryszard Kanas, dyrektor handlowy Roca Polska

- Do tej pory marka Roca na polskim rynku postępowała dość zachowawczo w temacie mebli...
To prawda, do tej pory byliśmy praktycznie nieobecni w tej części rynku. Posiadaliśmy jedynie kolekcje wytwarzane pod marką Madalena, a meble Roca i Laufen, dostępne były tylko na zamówienie. Od października tego roku wprowadziliśmy do naszej oferty meble jako uzupełnienie bardzo dobrze postrzeganej serii ceramiki sanitarnej „Hall”. Z bateriami „Targa” stanowią one propozycję łazienki stworzoną przez hiszpańskiego designera, zdobywcę wielu prestiżowych nagród, Ramona Benedito. Zestawiając poszczególne elementy koncepcji łazienki „Hall” – ceramikę, meble, baterie – nawet w różnych kolorach czy rozmiarach, można być pewnym efektu harmonii i spójności.

- Co wyróżnia nowe meble „Hall”?
Cechą wyróżniającą te meble jest ich modułowa konstrukcja oraz możliwość łączenia w wiele kombinacji. Modułowość pozwala także na efektywne wykorzystanie wnęk i trudnych do zagospodarowania przestrzeni w łazience. Walorem mebli „Hall” jest również możliwość łączenia modułów bocznych do szafki bez konieczności wiercenia otworów w ścianie. Całość może ozdobić zarówno duży salon łazienkowy, jak i malutką łazienkę, a wszystko dzięki wielości dostępnych rozmiarów szafek. Meble dostępne są w dwóch kolorach wykończenia: dąb bielony oraz wenge. Co ciekawe, meble te są sprzedawane jako już zmontowane w całości. Oznacza to, że dostępne są wersje lewe i prawe. Dzięki temu w gestii klienta pozostaje tylko kwestia dokręcenia uchwytu. Meble „Hall” wykonane są z materiałów odpornych na wilgoć i zmiany temperatury. Na wysokiej jakości okucia dajemy dożywotnią gwarancję.

- Jak ocenia Pan rynek mebli łazienkowych w Polsce? Czy jest na nim jeszcze miejsce dla nowych producentów, nowych marek?
To prawda, polski rynek producentów mebli jest rynkiem bardzo konkurencyjnym, dynamicznie rozwijającym się przez ostatnich kilka lat. Jest to rynek, który dotyka zarówno produktów bardzo ekonomicznych, ale zarazem funkcjonują tu firmy oferujące meble droższe, designerskie, z wysokiej klasy materiałów. Konkurencja z pewnością jest. Natomiast Roca na rynku polskim w segmencie średnim ma już swoją niekwestionowaną pozycję, klientów, którzy wybierają nasze produkty zarówno dzięki designowi jak i marce. Dodatkowo całość koncepcji łazienki „Hall” pozwala nam na przekonanie, że na te meble jest miejsce na rynku. Potwierdzają to już pozytywne opinie z niego płynące i bardzo dobre przyjęcie oczekiwanego od dawna produktu.

ROZMAWIAŁA: MARTA MATRACKA

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA