Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Prezentacja firmy Glaz-Bud

REKLAMA
  31 stycznia 2006 r. uroczyście otwarto pierwszy w Polsce salon „The House of Villeroy & Boch”. Opracowaną w najdrobniejszym detalu ekspozycję można było dotąd zobaczyć na stoisku targowym Villeroy & Boch oraz u zagranicznych partnerów handlowych firmy. Teraz koncepcję kilku pokoi kąpielowych wyposażonych wyłącznie w produkty marki Villeroy & Boch sprowadzono do Łodzi. Miejscem prezentacji jest salon firmy Glaz-Bud, bezpośredniego importera produktów tego uznanego niemieckiego producenta.

POCZĄTKI firmy Glaz-Bud to rok 1997. W niewielkim lokalu (70 m2) przy ul. Rzgowskiej w Łodzi Renata Karolczak – właścicielka firmy Glaz-Bud – rozpoczęła swoją działalność od sprzedaży płytek ceramicznych. Asortyment opierał się początkowo głównie na produkcji krajowej.
– Pomysł, aby zająć się branżą wykańczania łazienek, podsunął mi sam łódzki rynek, który w tamtym czasie wykazywał duże zapotrzebowanie na tego rodzaju towary – mówi Renata Karolczak. – Początek działalności firmy Glaz-Bud związany był z branżą płytek ceramicznych, zawsze jednak dążyłam do rozszerzenia oferty. Stopniowo, z biegiem czasu wprowadzaliśmy pełny asortyment wyposażenia pokoi łazienkowych – zaczynając od ceramiki sanitarnej, wanien, kabin czy baterii, a kończąc na dodatkach i elementach dekoracyjnych.
Od początku działalności Glaz-Budu uwaga osób kierujących firmą koncentrowała się na odbiorcy indywidualnym, kładąc największy nacisk na jego fachową obsługę. Firma Glaz-Bud obsługuje również dużych inwestorów i wykonawców, współpracuje z projektantami oraz architektami wnętrz. W celu zapewnienia klientom możliwości dokonania wyboru spośród najnowocześniejszego asortymentu firma odwiedza regularnie międzynarodowe targi branżowe we Frankfurcie i Bolonii.
Żyjemy w czasach ciągłych zmian i szybkiego tempa rozwoju, dlatego naszą aspiracją jest sprostanie wymaganiom każdego klienta i zaspokojenie jego oczekiwań. Proponujemy mu więc obok klasycznych, spokojnych rozwiązań niezwykle nowoczesne – mówi Renata Karolczak. – Naszym celem jest kompleksowa obsługa każdego odbiorcy, począwszy od doradztwa, poprzez dokonanie wyceny, na dostarczeniu zamówionego towaru kończąc. W naszym sklepie każdemu klientowi poświęcamy wiele czasu i uwagi, tak aby wyszedł od nas przekonany, że dokonał właściwego wyboru.

INWESTYCJA W MARZENIA. Ważną datą i jednocześnie przełomem w rozwoju firmy Glaz-Bud był zakup nieruchomości przy ulicy Przybyszewskiego 99. Inwestycja ta dała właścicielce możliwość realizowania marzeń o stworzeniu dużego salonu ekspozycyjnego, który będzie się liczył na rynku łódzkim.
Uruchomiony wiosną 1999 roku punkt handlowy to dzisiaj nowoczesny salon sprzedaży renomowanych firm z branży wyposażenia łazienek. Są wśród nich wyroby sygnowane markami zarówno polskich, jak i zagranicznych producentów. W poszukiwaniu nowych rozwiązań i pomysłów na dekorowanie ścian właścicielka firmy pod koniec lat 90. nawiązała ścisłą współpracę handlową z włoskimi producentami płytek ceramicznych – Marca Corona, Atlas Concorde i Rex. Firma Glaz-Bud jest dziś wyłącznym dystrybutorem tych marek na łódzkim rynku. W ofercie salonu przy ul. Przybyszewskiego (liczącej kilka tysięcy pozycji) można ponadto znaleźć towary wielu renomowanych marek (m.in. Refin, Mirage, Gardenia-Orchidea, Diago, Inalco, Villeroy & Boch, Ceramika Tubądzin, Ceramika Paradyż, Hansa, Tres, Grohe, Hansgrohe, Ruben Design, Artweger, Riho, Victory Spa, Pool-Spa, Ravak, Koło, Roca). Wiele produktów sprowadzanych też jest na specjalne zamówienie klienta.
– W obecnych czasach w branży wyposażenia łazienek  duży nacisk kładzie się na jakość produktów i możliwość dokonywania wyboru spośród tysięcy towarów. Dla nas jest to sprawa priorytetowa. Dlatego w doborze asortymentu kierujemy się nie tylko ceną, ale przede wszystkim wysoką jakością i odbiorem wizualnym danego produktu. Z tego powodu ogromną wagę przywiązujemy do profesjonalnego zaprezentowania produktu odbiorcy – mówi Renata Karolczak. – W ciągu kilku lat działalności stworzyliśmy miejsce, w którym różnorodność oferowanych marek daje swobodę pracownikom oraz możliwość zaproponowania klientom najlepszych towarów. Wszystko to gwarantuje klientom zadowolenie z dokonanego wyboru.

WSPÓŁPRACA Z VILLEROY & BOCH. Kolejny znaczący moment w rozwoju firmy przypadł na rok 2003. Wtedy to Glaz-Bud został bezpośrednim importerem produktów marki Villeroy & Boch. Ceramikę sanitarną, wanny i płytki pochodzące od niemieckiego producenta już wcześniej można było znaleźć na półkach łódzkiego salonu. Powodzenie, jakim cieszyły się te produkty wśród klientów, spowodowało, że firma zaczęła zabiegać o status bezpośredniego importera. Czas pokazał, że był to krok w dobrą stronę.
Współpraca z koncernem Villeroy & Boch od początku układała się bardzo pomyślnie – mówi Renata Karolczak. – Według mnie kluczem do sukcesu było i nadal jest to, że obie strony stale dbają o wzajemne relacje i wizerunki firm. Wielką korzyścią dla naszej firmy jest prestiż, jaki daje posługiwanie się marką Villeroy & Boch, a także fakt, iż uzyskaliśmy wyłączność na sprzedaż tych produktów w formie „The House of...” w rejonie łódzkim. Jako jedyna firma w Polsce posiadamy w ofercie również ceramiczne dodatki łazienkowe sygnowane znakiem Villeroy & Boch.
Villeroy & Boch jest obecnie wiodącym producentem w ofercie firmy Glaz-Bud. Sprzedaż artykułów wyposażenia łazienek tej marki stanowi dziś ponad połowę całkowitej sprzedaży łódzkiego salonu. Szeroki asortyment produktów, fachowa obsługa oraz niebanalna, bogata ekspozycja to elementy kluczowe, decydujące o wspólnym sukcesie Glaz-Budu oraz Villeroy & Boch na łódzkim rynku.

„THE HOUSE OF VILLEROY & BOCH”. Dobra współpraca obu firm zaowocowała w 2005 roku podpisaniem umowy na przygotowanie pierwszej w Polsce ekspozycji „The House of Villeroy & Boch”. W tym celu w drugiej połowie ub.r. salon przy ul. Przybyszewskiego przeszedł gruntowny remont. Zmienił się jego wygląd zewnętrzny (wymieniono elewacje, przebudowano wejście), a przede wszystkim wnętrze. Powierzchnię salonu powiększono do 700 m2. Całą dodatkową przestrzeń (ok. 220 m2) zajęły boksy prezentujące kompletne aranżacje łazienek z wykorzystaniem płytek ceramicznych, ceramiki sanitarnej, urządzeń kąpielowych, a także dodatków łazienkowych marki Villeroy & Boch.
Centrum tej ponad dwustumetrowej ekspozycji jest „The House of Villeroy & Boch”. Specjalnie na jego potrzeby wydzielono przestrzeń (49 m2) dla aranżacji czterech pokoi kąpielowych. Każdy z nich został zaprojektowany przez niemieckich projektantów związanych z firmą Villeroy & Boch. Jeden z nich cały czas czuwał nad przygotowaniem ekspozycji w Łodzi. Poszczególne wnętrza urządzono w różnych stylach, odpowiadających liniom wzorniczym produktów Villeroy & Boch. Łazienka „Country” to wnętrze utrzymane w klimacie naturalnym, nieco rustykalnym, które charakteryzuje dekoracyjne i emocjonalne wzornictwo. „Easy” to przede wszystkim prostota i wygoda, pomysł na łazienkę dla osób młodych, o otwartych umysłach. „Metropolitan” jest propozycją skierowaną do mieszkańców dużych miast. Nowoczesny i oszczędny w formie wystrój tego pokoju kąpielowego pozwoli im być zawsze trendy. Ci, którzy cenią klasyczne i eleganckie wzornictwo, dobrze poczują się w łazience „Classic”, utrzymanej w stonowanym i ponadczasowym klimacie.
Choć uroczyste otwarcie ekspozycji „The House of Villeroy & Boch” miało miejsce zupełnie niedawno (31 stycznia), już można mówić o sukcesie tej inicjatywy.
– Ekspozycję „The House of Villeroy & Boch” widzieliśmy wcześniej na zagranicznych targach. Sprowadzając ją do Łodzi, liczyliśmy na zwrócenie uwagi szczególnie wymagających, ceniących luksusowe wnętrza  klientów – mówi Renata Karolczak. – I tak się stało. „The House of Villeroy & Boch” wyróżnia nas spośród innych ekskluzywnych salonów łazienkowych. Są już pierwsi chętni do urządzenia swojej łazienki dokładnie tak, jak pokazuje ekspozycja. Są zamówienia na kompletne wyposażenie wnętrza. Posiadanie u siebie takiej wystawy to także olbrzymi prestiż dla salonu.

Z PERSPEKTYWY DOŚWIADCZEŃ. Glaz-Bud od początku swego istnienia pozostaje firmą rodzinną. Mimo nie zawsze sprzyjającej koniunktury rynkowej, w ciągu dziewięciu lat działalności firmie udało się nie tylko zdobyć liczącą się pozycję na łódzkim rynku, ale także nawiązać ścisłą współpracę z uznanym europejskim producentem. Powierzchnia sklepu wzrosła dziesięciokrotnie, z 70 do 700 m2. Ponadto przy ul. Przybyszewskiego obok salonu sprzedaży mieści się magazyn o powierzchni 1300 m2. Zatrudnienie wynosi obecnie 15 osób, z czego 7 to obsługa salonu.
– Myślę, że każdy ma swoją receptę na sukces. Naszą jest ciągłe dążenie do udoskonalania dużych i małych salonów kąpielowych, pokazywanie nowych rozwiązań i szukanie najpiękniejszych sposobów na urządzenie łazienki –  podsumowuje Renata Karolczak.
KATARZYNA ZACHAREWICZ
ZDJĘCIA: PAWEŁ MAJKOWSKI
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA