Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Rynek wyposażenia łazienek przychyla się do tematu bogatych dekoracji.

REKLAMA
W krok za zdobywającym rynek wyposażenia łazienek stylem barokowym podąża bliski mu trend, którego głównym obszarem zainteresowania jest ornament. Co ważne – rynek dość przychylnie spogląda na te nowe stylistyczne eksperymenty. 
NIE MOŻNA powiedzieć, aby ornament kiedykolwiek na dobre zniknął z przestrzeni łazienki. Zainteresowani zawsze odnaleźć mogli jakiś „dekorowany” element, którym z przyjemnością wzbogacali swój prywatny łazienkowy salon. I choć o gustach się nie dyskutuje, większość ornamentowanych przedmiotów zwykle kojarzy się nam z przepychem i niekoniecznie wysmakowanymi złoceniami. Skojarzenia to poprawne, choć dziś chyba nie do końca aktualne. Oczywiście w tym miejscu pojawią się zapewne pytania: dlaczego? Odpowiedź jest prosta: ornament jest dziś jak najbardziej na topie.
Nie mała w tym zasługa trendu, który już od ponad roku szturmuje rynek, szczególnie ten związany z płytką ceramiczną. Mowa tu o renesansie stylu barokowego. To właśnie pod jego szyldem po raz pierwszy wprowadzono na rynek bogato zdobione płytki. Okazało się, że rynek „wygłodniały” po minimalistycznej hegemonii, w której dominowały brązy i szarości, bardzo entuzjastycznie przyjął tę odmianę. Dziś już prawie każdy szanujący się producent płytek posiada w swojej ofercie serię w stylu baroque.
Rynek wyposażenia łazienek pociągnął dalej temat bogatych dekoracji. Dobrym prognostykiem dla trafności tej tezy z pewnością był rynek odzieżowy. Moda także bardzo wyraźnie stawia akcenty – na wzory, błyszczące dodatki, czy bardzo szeroko pojmowany styl vintage. Naprawdę niepoprawnością byłoby pozostanie obojętnym na te głosy. Nic zatem dziwnego, że coraz częściej spotkać się możemy nie tylko z dekorowaną bogato płytką – bo ta zwykle jest najbardziej podatnym elementem na wszelkie wzornicze nowinki – ale także wanną, umywalką czy nawet ceramiką sanitarną. Producenci idąc z duchem czasu dekorują już dziś delikatnym ornamentem nawet swoje katalogi produktowe. I trzeba to przyznać – taki katalog przyciąga uwagę.
Oczywiście ornament ornamentowi nie równy, a co ważne nie musi on oznaczać wyłącznie wzoru składającego się z małych roślinnych elementów. Ornament to przecież także wzór oparty na formach geometrycznych, zwierzęcych lub postaciowych, powtarzalny lub występujący „w pojedynkę”. Wielość możliwości z pewnością nie pozwoli się nim znudzić. A zachęcić może nawet przeciwników ornamentu – nie tylko w łazience.
MARTA MATRACKA
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA