Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Tegoroczne, 34. targi Mostra Convegno Expocomfort w Mediolanie (2-6 marzec br.) po raz pierwszy od wielu lat odnotowały niewielki spadek. Mniejsze zainteresowanie wystawców udziałem w targach może być odzwierciedleniem słabej koniunktury w branży sanitarnej i grzewczej, jaka od dwóch lat panuje w Europie Zachodniej.

W tegorocznej edycji MCE wzięło udział 1871 firm (z czego 1151 spoza Włoch), co w stosunku do poprzedniej edycji targów, w 2002 roku stanowi spadek o 67 wystawców. Mniejsza, choć nieznacznie (o ok. 5 tys. m2) była także powierzchnia ekspozycyjna, która wyniosła 139 tys. m2. Tradycyjnie już najsilniej reprezentowaną była branża grzewcza: 541 wystawców na 47,5 tys. m2. Na drugim miejscu uplasował się sektor wentylacji i klimatyzacji - 466 firm, które zajęły powierzchnię 35,4 tys. m2. Branżę wyposażenia łazienek reprezentowały 283 firmy, które swoją ofertę prezentowały na 18,6 tys. m2. Kolejne sektory to: pompy, zawory i akcesoria grzewcze (272 firmy), instalacje wodno-kanalizacyjne (175) oraz narzędzia (62). Nowością było wyodrębnienie oferty firm Azji, 50 producentów z tego kontynentu prezentowało swoje wyroby w osobnym pawilonie.

Wśród imprez towarzyszących na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników międzynarodowego konkursu na projekt produktów wyposażenia łazienki \"Inside the bathroom\". Konkurs zorganizowały targi i niezależny e-zin Designboom.com. Na konkurs wpłynęło 3 tys. prac z 83 krajów. Nagrodzone prace można było oglądać na specjalnej wystawie.

Po raz trzeci rozstrzygnięto konkurs na najlepsze produkty \"Comfort&Design\". W tym roku spośród 100 zgłoszonych do konkursu produktów jury wyróżniło 34. Wśród wyposażenia łazienek nagrody otrzymały m.in. baterie: Hansamurano (prod. Hansa) i Waterblade (Ritmonio), kabina Atrium (Domino) oraz wanna Casta Diva (Ferroli).

Więcej o targach MCE i zaprezentowanych tam nowościach w następnym wydaniu \"Łazienki\".

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA