Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Łazienka ma błyszczeć

REKLAMA

Jeszcze do nie dawna propozycja wykończonych złotem baterii lub błyszczących płytek u większości użytkowników łazienki wywołałaby mieszane uczucia. Los połyskującego wyposażenia łazienek odmienił się ostatnio jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki - wszystko co się błyszczy jest już dziś na topie.

Połyskująca srebrem, złotem, kryształami i brokatem łazienka to przede wszystkim zasługa ostatnich targów Cersaie w Bolonii.  Prezentujący się na targach producenci niezwykle odważnie podkreślali obecność takiego wyposażenia w swojej ofercie. Odważnie, bo błyszcząca łazienka nawet w wymiarze nowego trendu, to zjawisko dość dyskusyjne i na dobry ład nie wiadomo na jak długo zagości na \"arenie\" łazienkowego wzornictwa. A może pojawiło się tu po prostu na zasadzie zaprezentowania \"alternatywy\", a mówienie o trendzie to posunięcie na wyrost? Czas pokaże. Jedno w co wątpić nie można, to fakt, że wzornictwo łazienkowe nie jest martwe, nie jest oddane niepodzielnie we władanie minimalizmu i potrafi zaskoczyć.
Podczas ostatnich targów Cersaie najbardziej błyszczało stoisko włoskiej firmy Sicis. To przede wszystkim zasługa nowej kolekcji mozaiki wykonanej z kolorowych kawałków lustra. Wzrok przyciągały jednak nie tylko błyszczące refleksy, ale również sposób ich prezentacji - tym razem nie były to aranżacje, ani boksy. Nową kolekcję zaprezentowano - podobnie jak ubrania - na manekinach, które obłożono małymi kostkami. Targową ofertę Sicis uzupełniała kolekcja dekorowanych mozaiką luster - także tą błyszczącą. Zresztą na stoiskach z płytkami zdecydowanie częściej gościła owa błyszcząca alternatywa. Może już nie w tak wyrazisty sposób jak w wypadku wspomnianej mozaiki, ale często pojawiały się tu różnego typu złocenia (np. Steuler, Villeroy&Boch), głównie w formie dekoracji, ale również motywu organizującego design całej serii. Jeszcze inna kwestia, to pojawianie się zatopionych w płytce małych kawałeczków - wyglądem przypominających opiłki złota, stali bądź brokat. Śmiało można powiedzieć, że podobne zabiegi pojawiły się na targach już rok temu, ale tym razem przybrały na sile. Dotyczy to szczególnie płytek podłogowych - w tym roku taką błyszczącą kolekcję prezentowała m.in. Ceramika Paradyż - \"Iridium\".
W przypadku wyposażenia łazienkowego obecność błyszczących złotych bądź srebrnych powierzchni dobrze współgra z powrotem do wzornictwa stylu retro, czy wciąż aktualnej stylistyki barokowej. Rozwiązaniem szeroko stosowanym przez producentów armatury, czy akcesoriów było prezentowanie tych samych kolekcji w różnych wykończeniach: tradycyjnych chromowych, najpopularniejszych - czarnych, czy ekstrawaganckich - złotych. Trudno powiedzieć, czy pojawienie się tak wielu \"odmian\" kolorystycznego (odważnego) wykończenia służyło jedynie sądowaniu opinii klientów, czy też było prezentacją możliwości poszczególnych wytwórców. Wrażenie pozostało i o to tak naprawdę przecież chodzi. Pewnie dla wielu nowy, błyszczący trend okaże się zbyt \"wymagający\". Ale nie każdy musi na niego odpowiadać, czasem wystarczy się po prostu przyjrzeć...   
MARTA MATRACKA
ZDJĘCIA: ARCHIWUM FIRM


Marka Bertocci zaproponowała swoją nową kolekcję akcesoriów \"Grimilde\" w kilku wykończeniach powierzchni, m.in. właśnie złotym. Takie zestawienie najlepiej wydobyło urok mocno dekoracyjnej formy. Projekt: Geraldine Naldini, Stefano Bertocci

 




















Lustrzana mozaika Sicis podczas Cersaie prezentowana była w dość oryginalny sposób - jak ubrania, na manekinach.



 































Kolekcję \"Moonlight\" Villeroy & Boch uzupełnia mozaika. Jej atutem jest to, że jej kolor zmienia się w zależności od padającego na nią światła - raz jest złota, innym razem nabiera zupełnie innej barwy.



















Kolekcja \"Ma.de\" Iris Ceramica, a w niej płytki \"Madreperla\", których faktura, a także charakterystyczny połysk nawiązują właśnie do perły.

 

 

 






Swoje 50. urodziny włoska marka Fir uczciła wypuszczeniem na rynek kolekcji \"Playone Collection\", na którą złożyło się kilka wersji baterii z najpoularniejszych serii marki. Jak przystało na kolekcję urodzinową, wszystkie \"obawiły się\" w dość niecodziennych wykończeniach. Zastosowano tu i kolor, i szlachetne kamienie i złote wykończenie - tak jak w prezentowanej baterii \"Feng Shui\". Projekt: Francesco Lucchese




















Umywalka z kolekcji \"Texture\" Olympia Ceramica. Znalazły się w niej zarówno umywalki o bardzo nowoczesnym wzornictwie, jak również te utrzymane w klasycznej stylistyce. Tę prezentowaną wyróżnia srebrne wykończenie i charakterystyczny dekor. Projekt: Ldesignconcept Studio

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA