Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
W opublikowanym w czerwcu br. rankingu 180 najcenniejszych marek polskich, przygotowanym przez Rzeczpospolitą i firmę doradczą Ernst&Young znalazły się również marki należące do firm działających w branży materiałów budowlanych i wykończeniowych. Najwyżej, bo na 30 pozycji uplasowała się marka Atlas. Dalsze pozycje zajęły takie marki jak: Cersanit (61), Opoczno (63), Koło (68), PSB (94).
W przeprowadzonym po raz drugi rankingu, w stosunku do rankingu ubiegłorocznego, znalazło się więcej marek, a także zwiększyła się ich wartość. Według Ernst&Young wartość marek wzrosła średnio o 16%. Zdaniem przedstawicieli firmy doradczej dobra kondycja polskich marek nie jest wynikiem wzmożonych działań marketingowych. Swą kondycję marki zawdzięczają przede wszystkim ogólnemu polepszeniu klimatu inwestycyjnego.
Przygotowując ranking oparto się na badaniach przeprowadzonych przez firmę SMG/KRC Poland Media, która w kwietniu br. przeprowadziła 1200 wywiadów wśród mieszkańców miast, pytając ich o opinie na temat 257 marek. Porównanie marek dotyczyło następujących obszarów: pozycja rynkowa marki, zachowania klientów wobec marki, postrzeganie marki, rodzaj rynku, na którym działa. Wymienione parametry są dosyć ważne, bowiem pokazują, jak silnie osadzona jest w rynku dana marka, czy klienci są wobec niej lojalni (często powtarzają zakup produktów danej marki i polecają je innym osobom) oraz jak oceniają daną markę w porównaniu z innymi.
(KJ)      
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA