Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Firma Consus została założona w Białymstoku w 1987 roku. Na początku swej działalności firma zajmowała się handlem artykułami przemysłowymi. Wyraźna specjalizacja w sprzedaży płytek nastąpiła w 1993 roku. Kilka lat później z niedużego sklepu właściciele przenieśli firmę do nowej siedziby przy ul. Elewatorskiej 29. Po paru rozbudowach ekspozycji i magazynów, w dalszym ciągu planowane są tu nowe inwestycje.

W CIĄGU 22 lat istnienia Consus wyrósł na jednego z czołowych dystrybutorów płytek ceramicznych na polskim rynku. Podstawą sukcesu okazało się realizowanie wizji tworzenia zaplecza logistycznego i odważnego wdrażania nowych rozwiązań technicznych i informatycznych. Działania te znalazły uznanie wśród niemal tysiąca regularnych odbiorców, których liczba systematycznie wzrasta, zapewniając firmie pozycję jednego z najważniejszych polskich dystrybutorów.
Consus stworzył wizerunek firmy – partnera prowadzącego spójną politykę handlową, która w opinii czołowych producentów takich jak Opoczno, Tubądzin, Paradyż czy Cersanit co roku zajmuje najwyższe miejsca wśród bezpośrednich odbiorców. O rozwoju firmy świadczą także liczby obrazujące dynamiczny wzrost oraz kolejne inwestycje. W zeszłym roku firma Consus sprzedała przeszło 3,3 miliona m2 płytek. W ujęciu wartościowym obrót zamknął się w kwocie 140 milionów złotych.

SUKCES DZIĘKI LOGISTYCE. 170 pracowników o wysokich kwalifikacjach i dużym doświadczeniu pracuje obecnie w trzech oddziałach zlokalizowanych w Białymstoku, Warszawie i Pabianicach, co wpływa na wysoki poziom obsługi klientów, terminowość i sprawność w realizacji dostaw. Na co dzień firmę Consus reprezentuje dziewięciu przedstawicieli handlowych, którzy zapewniają kontrahentom obsługę marketingową. Z myślą o klientach współpracujących na stałe, Consus zapewnia m.in. szkolenia produktowe i z zakresu technik sprzedaży.
Nasz sukces oparliśmy o dystrybucję polskich płytek, które są niejednokrotnie lepsze od oferty z Włoch czy Hiszpanii. Park maszynowy polskich producentów jest ciągle odnawiany, duża waga przykładana jest do odpowiedniej jakości oraz nowoczesnego wzornictwa – mówi Bartłomiej Krysiuk, dyrektor generalny firmy Consus. – Koncentrując się na handlu hurtowym posiadamy pełną ofertę. Tego właśnie wymagają od nas klienci.
Consus współpracuje z ponad 900 odbiorcami, zlokalizowanymi praktycznie w całym kraju, do których towar dostarczany jest własnym taborem złożonym z 22 samochodów ciężarowych. Nowe inicjatywy ukierunkowane na rozbudowę sieci dystrybucyjnej w niedalekiej przyszłości mają zapewnić pozyskanie klientów północno-zachodniej Polski.
Jednym z najważniejszych atutów Consusu jest sprawna logistyka. Obecnie firma w magazynach w Białymstoku, Pabianicach i Warszawie dysponuje zapleczem mieszczącym ponad 24 tysiące europalet. Oznacza to, że Consus ma potencjał magazynowy mogący przechować płytki, na których przewiezienie potrzebnych jest ponad 1000 TIR-ów. Magazyn w Pabianicach, największy tego typu obiekt Consusu, zlokalizowany jest niemal dokładnie w geograficznym centrum kraju, co znacznie skraca czas reakcji na zamówienia składane przez klientów.
Wypracowany przez naszą firmę standard obsługi określa, że odpowiednio skompletowany i skonfekcjonowany towar dociera do klienta maksymalnie w 48 godzin od chwili złożenia zamówienia. Dodatkowo nasz system Consusnet zapewnia kontrahentom we wszystkich oddziałach bieżący podgląd stanów magazynowych on-line – deklaruje Bartłomiej Krysiuk.
Program Consusnet będący autorskim dziełem firmy Consus umożliwia składanie zamówień w formie elektronicznej, a także podgląd rozliczeń finansowych on-line. To jedno z najbardziej zaawansowanych i rozbudowanych, a jednocześnie sprawnie funkcjonujących rozwiązań informatycznych w branży. Jeszcze w tym roku Consus ma zamiar wprowadzić we wszystkich oddziałach pełną informatyzację gospodarki magazynowej. System informatyczny oparty na wykorzystaniu kodów kreskowych dodatkowo usprawni i przyspieszy realizację zamówień, jak również przyczyni się do praktycznego wyeliminowania pomyłek. Pracownicy magazynów zostaną wyposażeni w terminale elektroniczne, które umożliwią im dostęp w każdym momencie do informacji na temat wszystkich towarów znajdujących się w magazynach.
Duża elastyczność to atut naszej firmy, jako partnera biznesowego – mówi Radosław Konert, współwłaściciel firmy Consus. – Bardzo dobrze znamy naszych klientów i dostawców, specyfikę ich pracy, dlatego sami tworzymy rozwiązania, które usprawniają wzajemną współpracę i polepszają relacje. Poza programem Consusnet, w ubiegłym roku został opracowany i wdrożony zbiorczy cennik wszystkich płytek ceramicznych z naszej oferty.

WKRÓTCE NOWY SALON. Consus to nie tylko sprzedaż hurtowa. Od kilku już lat obok siedziby firmy przy ulicy Elewatorskiej w Białymstoku działa obszerny salon łazienkowy, w którym na kilku poziomach sprzedawane są płytki oraz wyposażenie łazienek czołowych dostawców polskiego rynku. Klienci salonu mogą korzystać z wielu usług, w tym także z pomocy pracującego na miejscu projektanta wnętrz. W przyszłym roku ma powstać nowy salon firmowy Consusu. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na początek bieżącego roku. Przeszło połowę z 10 tysięcy m2 powierzchni nowego obiektu będą stanowiły ekspozycje sprzedażowe.
Nowy salon to ukłon w stronę klientów detalicznych, którzy oczekują szerokiej oferty produktów, wspartej profesjonalną obsługą tak w zakresie doradztwa, jak i projektowania. Otwarcie nowego salonu zbiegnie się ze wzbogaceniem naszej oferty detalicznej również o produkty wyższego segmentu. Celujemy szczególnie w marki, których jeszcze nie ma na lokalnym rynku, a które mogą spotkać się z zainteresowaniem wymagających odbiorców – dodaje Radosław Konert.
Nowy salon ma stać się wizytówką firmy, dodatkowo ważnym elementem wzmacniającym jej pozycję i wizerunek. Podobny cel przyświecał zarządowi firmy w zeszłym roku, kiedy podjęto decyzję o zmianie logo oraz większości elementów identyfikacji wizualnej, które stworzyły wizerunek Consusu jako firmy dynamicznej, ale także przyjaznej klientom.
Consus od lat wspiera lokalne kluby sportowe, jest również jednym z ważniejszych sponsorów Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki, współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską.
ANDRZEJ TOPCZEWSKI
ZDJĘCIA: BARTOSZ JAROSZ
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA