Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Po raz piąty ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku – ogłosił wyniki rankingu dystrybutorów materiałów budowlanych. Wyniki rankingu zostały przedstawione podczas pierwszego dnia targów Budma 2006.
Dystrybutorów typowali inwestorzy indywidualni wskazując na znajomość zarówno marketów budowlanych, jak i sieci hurtowni, potwierdzając dokonanie w nich zakupu w 2005 r. oraz wskazując przyjazne klientowi miejsca. Castorama w kategorii marketów oraz PSB w kategorii sieci hurtowni uzyskały najwyższą ocenę ważoną, w której wzięto pod uwagę popularność (w 30%), przyjazność klientowi (50%) i rozpoznawalność (20%). Wśród czynników decydujących o wyborze miejsca zakupu materiałów budowlanych klienci-inwestorzy wskazywali przede wszystkim bliskość punktu sprzedaży (51,8%), konkurencyjne ceny, fachowość personelu, transport w cenie zakupu, szerokość asortymentu oraz promocje i korzystne rabaty.
Z kolei „Budowlaną Markę Roku 2005” wskazywali dystrybutorzy, powołując się na znajomość marki budowlanej, jakość, a także wskazując znajdujące się w ofercie oraz najlepiej sprzedające się marki oraz ich relację ceny do jakości. W poprzedniej edycji grupą respondentów były firmy wykonawcze. Tytuł „Budowlana Marka Roku 2005” przyznano brandowi Atlas. Osiągnął on najwyższą ocenę ważoną, w proporcjach: popularność na rynku (30%), wysoka jakość (70%). Wśród najbardziej popularnych marek  pojawiły się także: Henkel, Knauf, Kreisel, Opoczno. Głosy  dystrybutorów, które zaważyły o wyborze najlepszej marki, dotyczyły wskazania marki charakteryzującej się najwyższą jakością. W tej kategorii Atlas także został najwyżej sklasyfikowany. Warto dodać, że w rankingu dystrybutorzy wyłonili łącznie 170 marek.   

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA